Landmarcs schreef:Roger B. schreef:Dat geblaat over brede banden zijn slecht in het terrein....volledig afhankelijk van band, profiel(diepte) en vooral van ondergrond en situatie. Datzelfde geldt ook voor winterse omstandigheden
maar op een strand van mul zand rij ik liever op 265ers bfg at dan met die fietsbandjes die standaard op een defender gedrukt worden
ja 3cm bredere band betekend 1.5 cm dichter bij je chassis en vooral reactiearmen en dus grotere minimale draaicirkel
Uhh ... ik zal het me maar aantrekken ook al heb ik niks geblaat over terrein.
ik quote:
waarbij "licht-metalen" velgen met dikke banden hoorde.
Hij heeft er erg volhardend 200.000 km mee gereden (maar stond een paar dagen nadat ik bijgaande foto maakte wel klei te boetseren ipv vooruit te komen).
dat zegt exact wat jij vind van brede banden en terreinrijden, ook zonder dat je het letterlijk zegt. En er zijn situaties waar dat vast klopt.... en zo zijn er ook zat situaties waar het weinig uitmaakt en situaties waar het bij wijze van spreken niet breed genoeg kan...
over Ruben zijn krappe bochtjes situatie is niks bekend en ik ontken niet dat de minimale draaicirkel groter is met een bredere band. Wat klinkers en verkeersdrempels voor reden geven om een bredere danwel smallere band te nemen ontgaat me even.
in de winter is vooral het profiel van belang en zal een smallere inderdaad wat voordeel hebben.... wil je zo graag goede banden in de winter, neem dan een winterband. We rijden in NL met één set vooral in niet-winterse omstandigheden... pas je in de rest van het jaar maar extra aan het weer aan.
Maar ik zie net zo weinig voordelen aan de 235er als dat ik nadelen aan de 265er zie.... vooral de draaicirkel is het probleem bij de 265 brede band.(en blijkbaar is die velg er te smal voor... dat kan, weet ik niet en wist ook niet dat die velg maar in één maat te koop is en dat die al in bezit is)