Afstellen WEBER carburatuer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
maXcomX

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor maXcomX » 25 Nov 2013, 23:46

Doe eens een compressie test. Sommige LW's staan zo lang stil, dat alles vast zit (zuigerveren) of de cilinderwanden zijn gecorrodeerd.
Overigens, als het een ex-militair voertuig is dat uit de MOB komt, dan moet je de preservering olie vervangen voor de voorgeschreven olie anders gaan je motor en versnellinghsbak rare kuren vertonen.
Nederlandse LW's draaien 1 uur per jaar als ze in de MOB staan, maar dat is alleen om de olie een beetje te verspreiden , zeg maar. Ik denk dat het Engelse leger er ook een dergelijke methode op na houdt, het zal hier niet voor niets komen aanwaaien :mrgreen:

peter191064

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor peter191064 » 26 Nov 2013, 09:19

Iwema schreef:Is het probleem al opgelost?
Hugo

Motor loopt nu, en nog mooi ook.
Storingen waren:
Slechte bougie, slechte bougie-kabel, ontsteking ( nu de elektronische erop zitten, was eenvoudiger dan ik dacht), valse lucht door rem-servo en oude benzine.
Nu nog een kleine lucht lekkage ergens bij carburateur.
Volgende stap zijn de voor-remmen, deze lopen aan en "lossen" niet goed. Vorige eigenaar heeft cilinders, schoenen en veren vervangen. Maar of dit allemaal volgens het boek is weet ik niet. Remschoen hebben een iets andere kromming dan de trommels.
De achterste schoenen worden niet voldoende van remtrommel los getrokken, denk ik.

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Terug naar “Techniek”