ja ik ben positief
mijn doel is eind van de week zover te zijn voor een keuring zal wel niet lukken
maar ik krijg geen reacties van :veels te laag dat pendaal of zo van :je bent gek met een proefrit
dus dan laat de remmen even voor wat het is
en focus me "even" op de rest om hem legaal aan het rijden te krijgen
trouwens toch nog iets over de rem
hoort daar een remlicht schakelaar op te zitten of is dat dat ding op het verdeel stukje ?
en weet iemand zo hoe de hoofd cilinder zit
dat stangetje wat door het pendaal word ingedrukt hoort dat geborgt te zijn dubbele moer ofzo
rem ontluchten s2a
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: rem ontluchten s2a
groet jelle
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
In wp boek zie je idd een dubbele moer. Aan beide kanten een moer.
Zullen we nog een avondje langs komen?
Zullen we nog een avondje langs komen?
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
nou, er is natuurlijk ook een wereld van verschil tussen "een proefritje" zoals je omschreef om de remmen zich te laten zetten in de trommels... of een keuring..... die keuring kun je vergeten vwb je remmen....
en de rest .... arjan noemde het al..... als je zoveel reparatie/restauratie werk te doen hebt is een Werkplaatshandboek en/of restauration manual onontbeerlijk en de beste investering die je kunt doen
en de rest .... arjan noemde het al..... als je zoveel reparatie/restauratie werk te doen hebt is een Werkplaatshandboek en/of restauration manual onontbeerlijk en de beste investering die je kunt doen
gone
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
Dat vind ik een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat hij niet gekeurd kan worden. minimale apk eis stelt niks voor. Maar hij bedoelt meer dat hij eerst nu de rest af maakt en dan een proefritje gaat maken.
wp boek en onderdelen boek heeft hij al hoor.
wp boek en onderdelen boek heeft hij al hoor.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
misschien ook eens in dat boek kijken dan?
als je pedaal niet geheel omhoog komt is zoals ik eerder al zei doorgaans ook je compensatiegaatje niet vrij (hou me ten goede of dat wellicht bij dat antiek spul anders is) en dat heeft weer effect op je remmen (en vooral het goed vrijkomen ervan)
dus in mijn optiek reden zat om af te keuren in dat geval..... en wat wil je.. een auto die niet OK is maar door zwakte van de vereisten net goedgekeurd wordt.... of een wagen die OK is en dan naar de keuring om terecht cumlaude goedgekeurd te worden.
als je pedaal niet geheel omhoog komt is zoals ik eerder al zei doorgaans ook je compensatiegaatje niet vrij (hou me ten goede of dat wellicht bij dat antiek spul anders is) en dat heeft weer effect op je remmen (en vooral het goed vrijkomen ervan)
dus in mijn optiek reden zat om af te keuren in dat geval..... en wat wil je.. een auto die niet OK is maar door zwakte van de vereisten net goedgekeurd wordt.... of een wagen die OK is en dan naar de keuring om terecht cumlaude goedgekeurd te worden.
gone
Re: rem ontluchten s2a
even over het pedaal dat niet goed omhoog wil komen.. alle veren in je remtrommels en op je pedaal zijn ook nog steeds in orde he??
verder weet ik ook dat het een ramp is om te ontluchten. uiteindelijk heb ik een compressor systeem gekocht waarmee ik de vloeistof naar de remmen toe zoog.. in een keer probleem opgelost.
als het pedaal niet snel omhoog gaat komen, dan weet ik niet hoe handig het is om er een proefrit mee te gaan maken. meer omdat je wel op je remmen moet kunnen vertrouwen.
verder weet ik ook dat het een ramp is om te ontluchten. uiteindelijk heb ik een compressor systeem gekocht waarmee ik de vloeistof naar de remmen toe zoog.. in een keer probleem opgelost.
als het pedaal niet snel omhoog gaat komen, dan weet ik niet hoe handig het is om er een proefrit mee te gaan maken. meer omdat je wel op je remmen moet kunnen vertrouwen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
Je kan er wel op vertrouwen dat hij niet naar de APk gaat voor dat de remmen echt goed zijn hoor. Hij moet zijn kinderen er ook in vervoeren. Ik wil enkel aangeven dat de APk eisen zeer laag zijn... Mag niet meer dan 30 % remverschil zijn tussen links en rechts op 1 as en.hij moet de minimale remvertraging halen.
En ik kan je zeggen dat je eigenlijk 20% remverschil al niet wil hebben op je voor as...
In heg onderdelen boek staat er maar 1 moer afgebeeld vandaar waarschijnlijk de verwarring...
En ik kan je zeggen dat je eigenlijk 20% remverschil al niet wil hebben op je voor as...
In heg onderdelen boek staat er maar 1 moer afgebeeld vandaar waarschijnlijk de verwarring...
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Re: rem ontluchten s2a
arjan_de_jong schreef:Je kan er wel op vertrouwen dat hij niet naar de APk gaat voor dat de remmen echt goed zijn hoor. Hij moet zijn kinderen er ook in vervoeren. Ik wil enkel aangeven dat de APk eisen zeer laag zijn... Mag niet meer dan 30 % remverschil zijn tussen links en rechts op 1 as en.hij moet de minimale remvertraging halen.
Hier had ik mijn twijfels niet over
maar idd 20% verschil wil je ook niet hebben.. geloof dat wij op 10% zitten op de ene as en er iets onder op de andere as.. en dat is acceptabel. voordeel is ook wel dat als het verschil toch iets groter zou worden door verslijten dat je nog steeds binnen de normen zit en niet gelijk de laro alle kanten op trekt. ik weet overigens niet wat de remvertraging moet zijn. ik meen me iets te herinneren dat we op de voorremmen iets van 6000 n of KN hadden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
Afhankelijk van het gewicht van de auto. Samen met een rekensom. Ben geen apk meester dus weet dat niet uit mijn hoofd.
Op het werk hebben wij een.rollenbank voor de remmen. (geschikt voor 4x4 trouwens!) We hebben wel eens een auto gehad die echt bizar slecht remde maar wel apk goed is. Ik had er niet mee durven rijden op de weg...
maar eerst moet hij kunnen rijden... Ik hoorde dat de motor het iig weer deed!
Op het werk hebben wij een.rollenbank voor de remmen. (geschikt voor 4x4 trouwens!) We hebben wel eens een auto gehad die echt bizar slecht remde maar wel apk goed is. Ik had er niet mee durven rijden op de weg...
maar eerst moet hij kunnen rijden... Ik hoorde dat de motor het iig weer deed!
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
arjan_de_jong schreef:
Op het werk hebben wij een.rollenbank voor de remmen. (geschikt voor 4x4 trouwens!)
offtopic vraagje... hoe ziet dat er uit dan? tilt ie de niet getestte as van de grond (krijg je nog steeds ongewenste effecten of meten EN op aandrijflijn), of heb je rollen voor twee assen (en is dat dan wielbasis instelbaar??)
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten