rem ontluchten s2a

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 22:50

ik weet het niet meer het is drama
heb hem nu zover dat het pendaal op 3/4 vast staat
veels te laag maar beter dan niets
eerst weer wat andere dingen doen
groet jelle

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor arjan_de_jong » 03 Aug 2013, 23:06

Ik denk dat dat nog niet eens heel verkeerd is hoor. Als je hem even laat rusten en dan in trapt? trap je hem dan ook niet meer tot de bodem?
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 23:13

nee dat niet meer gelukkig morgen weer proberen
kijken of er kabouters zitten hier :lol:
zat nog te zoeken op kapotte hoofdcilinder maar kan nog niks vinden op het net
groet jelle

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor Roger B. » 03 Aug 2013, 23:20

ik weet niet of zo'n antieke hoofdremcilinder heel anders is, maar een pedaal dat niet volledig omhoog komt en vrij van de hoofdremcilinder zal het compensatiegaatje gesloten houden waardoor het systeem niet drukloos wordt,


deze is voor jou wel interessant misschien?
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor RobStewart » 04 Aug 2013, 11:13

Ok, just for a bit of clarification on which system you have on your IIa then please look at the document below.

Brake System.pdf
(453.79 KiB) 178 keer gedownload


On the first page it shows the 2 types of connector on the right hand chassis leg. The first is the single line system which should be fitted and the other one is the brake balance switch which was fitted to the later Series III dual line systems, but could have been retro fitted.

The second page gives the bleeding procedure for both systems.

As for the master cylinder then apart from the fact there is the C.V (centre valve) and C.B (compression barrel) types (see below) then there are a number of variations of each. Does your master cylinder have a separate reservoir with a copper pipe connecting it , or does it have it's own cylindrical reservoir, or does it have a rectangular cylinder and does it have a servo or not. So maybe it would be an idea to identify which one you have.

CV or CB.jpg


From the above it would then make it a bit simpler to do the diagnosis. You said that the whole system except the brake pipes themselves was new.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 04 Aug 2013, 12:56

goedemorgen allemaal

heb even goed gekeken en het four-way conector single system zit erop
en waar de 2 staat op de afbeelding zit bij mij een schakelaar

en de hoofd cilinder is het CB type met de grote moer achter op
met een koper leiding naar de voorraadpot

net even gekeken en het pendaal gaat redelijk goed omhoog en staat op 3/4 vast
zou dat veilig zijn voor een proefrit of nog veel te laag
groet jelle

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor Roger B. » 04 Aug 2013, 13:25

proefrit en proefrit is natuurlijk een wereld van verschil

als je gelijk de straat uit scheurt en hoopt bij de hoek remmen te hebben.... is dat nooit veilig na werk aan de remmen...
rij je voorzichtig een paar meter en probeert te remmen (als het niet remt kun je dan nog op de handrem stoppen)
en dan voer je je snelheid voorzichtig iets hoger en probeert weer enz en bij twijfel rol je voorzichtig terug naar huis.... dat is natuurlijk een stuk risicolozer dan de eerste optie.....
gone

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor R1200C » 04 Aug 2013, 17:19

Bij jullie voorzichtig de straat uit rijden en dan op dat stukje doorgaande weg een testje doen moet wel lukken zonder problemen. Laat eventueel iemand achter je aan rijden die er voor zorgt dat je geen domme achterliggers hebt die niet opletten en zo binnen komen zeilen (het is zondag he...).

Rustig aan beginnen en dan als de weg recht is en er geen sloten of bomen direct langs zijn kun je wat harder.

Maar bij twijfel niet doen lijkt me het beste advies ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor arjan_de_jong » 05 Aug 2013, 07:10

Ik weet hoe de auto er bij staat en denk niet dat hij al toe is aan een proefrit... :mrgreen:
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor Roger B. » 05 Aug 2013, 07:22

ikke jelle, op 4 augustus 2013 schreef:net even gekeken en het pendaal gaat redelijk goed omhoog en staat op 3/4 vast
zou dat veilig zijn voor een proefrit of nog veel te laag


Jelle schijnt daar andere gedachten over te hebben :lol: :lol: :lol:
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten