ik weet het niet meer het is drama
heb hem nu zover dat het pendaal op 3/4 vast staat
veels te laag maar beter dan niets
eerst weer wat andere dingen doen
rem ontluchten s2a
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: rem ontluchten s2a
groet jelle
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
Ik denk dat dat nog niet eens heel verkeerd is hoor. Als je hem even laat rusten en dan in trapt? trap je hem dan ook niet meer tot de bodem?
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: rem ontluchten s2a
nee dat niet meer gelukkig morgen weer proberen
kijken of er kabouters zitten hier
zat nog te zoeken op kapotte hoofdcilinder maar kan nog niks vinden op het net
kijken of er kabouters zitten hier
zat nog te zoeken op kapotte hoofdcilinder maar kan nog niks vinden op het net
groet jelle
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
ik weet niet of zo'n antieke hoofdremcilinder heel anders is, maar een pedaal dat niet volledig omhoog komt en vrij van de hoofdremcilinder zal het compensatiegaatje gesloten houden waardoor het systeem niet drukloos wordt,
deze is voor jou wel interessant misschien?
deze is voor jou wel interessant misschien?
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: rem ontluchten s2a
Ok, just for a bit of clarification on which system you have on your IIa then please look at the document below.
On the first page it shows the 2 types of connector on the right hand chassis leg. The first is the single line system which should be fitted and the other one is the brake balance switch which was fitted to the later Series III dual line systems, but could have been retro fitted.
The second page gives the bleeding procedure for both systems.
As for the master cylinder then apart from the fact there is the C.V (centre valve) and C.B (compression barrel) types (see below) then there are a number of variations of each. Does your master cylinder have a separate reservoir with a copper pipe connecting it , or does it have it's own cylindrical reservoir, or does it have a rectangular cylinder and does it have a servo or not. So maybe it would be an idea to identify which one you have.
From the above it would then make it a bit simpler to do the diagnosis. You said that the whole system except the brake pipes themselves was new.
Rob
On the first page it shows the 2 types of connector on the right hand chassis leg. The first is the single line system which should be fitted and the other one is the brake balance switch which was fitted to the later Series III dual line systems, but could have been retro fitted.
The second page gives the bleeding procedure for both systems.
As for the master cylinder then apart from the fact there is the C.V (centre valve) and C.B (compression barrel) types (see below) then there are a number of variations of each. Does your master cylinder have a separate reservoir with a copper pipe connecting it , or does it have it's own cylindrical reservoir, or does it have a rectangular cylinder and does it have a servo or not. So maybe it would be an idea to identify which one you have.
From the above it would then make it a bit simpler to do the diagnosis. You said that the whole system except the brake pipes themselves was new.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: rem ontluchten s2a
goedemorgen allemaal
heb even goed gekeken en het four-way conector single system zit erop
en waar de 2 staat op de afbeelding zit bij mij een schakelaar
en de hoofd cilinder is het CB type met de grote moer achter op
met een koper leiding naar de voorraadpot
net even gekeken en het pendaal gaat redelijk goed omhoog en staat op 3/4 vast
zou dat veilig zijn voor een proefrit of nog veel te laag
heb even goed gekeken en het four-way conector single system zit erop
en waar de 2 staat op de afbeelding zit bij mij een schakelaar
en de hoofd cilinder is het CB type met de grote moer achter op
met een koper leiding naar de voorraadpot
net even gekeken en het pendaal gaat redelijk goed omhoog en staat op 3/4 vast
zou dat veilig zijn voor een proefrit of nog veel te laag
groet jelle
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
proefrit en proefrit is natuurlijk een wereld van verschil
als je gelijk de straat uit scheurt en hoopt bij de hoek remmen te hebben.... is dat nooit veilig na werk aan de remmen...
rij je voorzichtig een paar meter en probeert te remmen (als het niet remt kun je dan nog op de handrem stoppen)
en dan voer je je snelheid voorzichtig iets hoger en probeert weer enz en bij twijfel rol je voorzichtig terug naar huis.... dat is natuurlijk een stuk risicolozer dan de eerste optie.....
als je gelijk de straat uit scheurt en hoopt bij de hoek remmen te hebben.... is dat nooit veilig na werk aan de remmen...
rij je voorzichtig een paar meter en probeert te remmen (als het niet remt kun je dan nog op de handrem stoppen)
en dan voer je je snelheid voorzichtig iets hoger en probeert weer enz en bij twijfel rol je voorzichtig terug naar huis.... dat is natuurlijk een stuk risicolozer dan de eerste optie.....
gone
Re: rem ontluchten s2a
Bij jullie voorzichtig de straat uit rijden en dan op dat stukje doorgaande weg een testje doen moet wel lukken zonder problemen. Laat eventueel iemand achter je aan rijden die er voor zorgt dat je geen domme achterliggers hebt die niet opletten en zo binnen komen zeilen (het is zondag he...).
Rustig aan beginnen en dan als de weg recht is en er geen sloten of bomen direct langs zijn kun je wat harder.
Maar bij twijfel niet doen lijkt me het beste advies
Rustig aan beginnen en dan als de weg recht is en er geen sloten of bomen direct langs zijn kun je wat harder.
Maar bij twijfel niet doen lijkt me het beste advies
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: rem ontluchten s2a
Ik weet hoe de auto er bij staat en denk niet dat hij al toe is aan een proefrit... 
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: rem ontluchten s2a
ikke jelle, op 4 augustus 2013 schreef:net even gekeken en het pendaal gaat redelijk goed omhoog en staat op 3/4 vast
zou dat veilig zijn voor een proefrit of nog veel te laag
Jelle schijnt daar andere gedachten over te hebben
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten