oeps ja, bij België effe overheen gelezen is idd massa afhankelijk,
vwb wat te doen is .... als ik met een lege autoambulance (in elk geval de mijne) achter de range rij heb ik geen probleem om 130 te rijden, 't ding is laag en breed en weegt 1/3 van de range..... met een range erop gaat het ook, maar vind ik 100 toch een betere max-snelheid.
en bij sommige combinaties (en manier van beladen) vind ik 50 al te hard.......
Spiegels Defender
-
Erwin Lokhorst
Re: Spiegels Defender
Toch wel fijn hè dat Europa. Eindelijke dezelfde regels en mogelijkheden voor iedereen.
Hoe kan een normaal mens hier nu wijs uit worden?
Als Nederlander wordt je geacht de wet te kennen, en da's al moeilijk genoeg voor afgestudeerde juristen, dus als "Europeaan" moet ik al die verschillende wetten van die landen ook nog kennen.
Waar hebben we dat Europa nu voor?
[/ frustratie modus off]
Hoe kan een normaal mens hier nu wijs uit worden?
Als Nederlander wordt je geacht de wet te kennen, en da's al moeilijk genoeg voor afgestudeerde juristen, dus als "Europeaan" moet ik al die verschillende wetten van die landen ook nog kennen.
Waar hebben we dat Europa nu voor?
[/ frustratie modus off]
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
Landmarcs
Wij kunnen er ook wat van, iedere kilometer en ieder uur van de dag wat anders.
En dat gewoon in één heel klein landje.
Bovendien ook nog eens een niet wettelijke uitleg van spitstrook.
Je hebt een navigator nodig om bij te houden hoe hard je ergens werkelijk mag rijden.
Groeetn MarcS
En dat gewoon in één heel klein landje.
Bovendien ook nog eens een niet wettelijke uitleg van spitstrook.
Je hebt een navigator nodig om bij te houden hoe hard je ergens werkelijk mag rijden.
Groeetn MarcS
Ik vind het geweldig dat de bureaucraten van Europa zo langs elkaar heen werken. Krijg je hier iets niet op kenteken? Dan haal je er een Duitse brief bij of wat dan ook!
Als Europa ooit echt op één lijn komt dan verdwijnen er een hoop mogelijkheden en sluiproutes.

Als Europa ooit echt op één lijn komt dan verdwijnen er een hoop mogelijkheden en sluiproutes.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
kwestie van borden kijken Marc....
staat er niks-->130
staat er 120 (zonder onderbord) -->120
staat er 100--> 100
maar wat boeit jou dat, jij mag altijd de 90 die je rijdt!

staat er niks-->130
staat er 100--> 100
maar wat boeit jou dat, jij mag altijd de 90 die je rijdt!
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:kwestie van borden kijken Marc....
staat er niks-->130
staat er 100--> 100
maar wat boeit jou dat, jij mag altijd de 90 die je rijdt!![]()
Uhh ik rijd altijd 110.
Staat er niks dan dus 130 km/u, en dan 300 m verderop staat er 100 km/u, om maar wat te noemen (da's bepaald niet bevorderlijk voor een snelle verkeersafwikkeling).
Of er staat een onderbord waarvoor je doorgeleerd moet hebben, een bord met uurtijden die iedere Sudoku makkelijk maken.
En helemaal het toppunt: Ze kennen zelfs de wet (hun eigen wet) niet.
Spitsstrook is een vastgelegd begrip, een vluchtstrook die als rijbaan gebruikt wordt. Op de onderborden is echter ook sprake van "Spitsstrook" als er kennelijk gedoeld wordt op de derde rijstrook die buiten de spits wordt afgekruisd. Goeie kans dat je dit wint als je het voor laat komen.
O ja, als er geen borden links en rechts van de weg staan (dwz aan beide zijden van een weg met meer rijstroken) dan is het beleid dat er niet beboet wordt (en op zo'n beleidslijn kan je je ook beroepen).
Maar goed, ik denk dat ik er meestal wel uitkom, de 110 is tot 130 (plus een beetje) begrensd, en ik houd wel van puzzels (en van een bezwaartje zo nu en dan). Maar als ook de ANWB, die in het algemeen toch tamelijk "braaf" is meent dat het een zooitje is dan moet het toch minstens rommelig zijn. Als ze in België of Frankrijk zulke complexe borden-combinaties zouden plaatsen dan zouden we hier (niet geheel ten onrechte) zeggen "Typisch Begië/Frankrijk". En als je zulke combinaties in een van de ex-Oost-Europese landen tegenkomt dan zeg je "Typisch Oost-Europees, zeker om wat boetes te scoren bij onwetende Westerlingen".
Groeten MarcS
-
Erwin Lokhorst
Ik houd helemaal niet van een puzzeltje. Ik heb wel wat anders te doen.
En die spitsstrook is al helemaal een lachertje. De helft durft er geen gebruik van te maken door die doorgetrokken streep.
Gewoon die vangrail twee meter verder het gras in zetten. En een vluchtstrook asfalteren is nergens voor nodig.
Als je auto stuk is kun je hem ook gewoon in het gras parkeren, daar heb je geen Land Rover voor nodig.
Verder gewoon alle rijstroken vrijgeven. Waarom zou je die beperken?
Hooguit als er hulpdiensten langs moeten. Nou dan blokker je daar de meest linkse baan voor.
Uhhh hoe leg ik hier nu weer een relatie tot de spiegels?
En die spitsstrook is al helemaal een lachertje. De helft durft er geen gebruik van te maken door die doorgetrokken streep.
Gewoon die vangrail twee meter verder het gras in zetten. En een vluchtstrook asfalteren is nergens voor nodig.
Als je auto stuk is kun je hem ook gewoon in het gras parkeren, daar heb je geen Land Rover voor nodig.
Verder gewoon alle rijstroken vrijgeven. Waarom zou je die beperken?
Hooguit als er hulpdiensten langs moeten. Nou dan blokker je daar de meest linkse baan voor.
Uhhh hoe leg ik hier nu weer een relatie tot de spiegels?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
Landmarcs
Erwin Lokhorst schreef:Uhhh hoe leg ik hier nu weer een relatie tot de spiegels?
Spiegels .... omdat je toch de oplichtende STOP POLITIE moet kunnen zien.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Erwin Lokhorst schreef:Verder gewoon alle rijstroken vrijgeven. Waarom zou je die beperken?
:
Dat is een milieu kwestie...bij meer rijstroken wordt de snelheid beperkt om aan geluid en emissie norm te voldoen..
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Erwin Lokhorst schreef:Verder gewoon alle rijstroken vrijgeven. Waarom zou je die beperken?
Dat is een milieu kwestie...bij meer rijstroken wordt de snelheid beperkt om aan geluid en emissie norm te voldoen..
Je kan het een milieu-kwestie noemen, je kan het ook het corrumperen van op zich verstandige normen noemen.
De normen mbt geluid en andere emisies zijn opgesteld als bovengrens van wat nog net acceptabel is. In plaats van een en ander zo te ontwerpen en dimensioneren dat je altijd aan de goede kant van de norm zit (en dus soms ruim aan die goede kant) wordt er nu ge-jo-jo-d en wordt de "emissie-ruimte" opgevuld in de stille uren. Dit is een praktijk die nooit en te nimmer bedoeld is toen de normen werden opgesteld.
Stel je voor dat een ziekenhuis volgens deze aanpak gaat werken. De norm is laten we zeggen 2 op de 100 operaties gaan mis, als je dan bij operatie 98 bent en nog niet aan de tax zit dan mag je die komende twee operaties gewoon laten verkloten door een snijgeile aan morfine verslaafde arts die al in drie andere ziekenhuizen is uitgekotst.
Groeten MarcS
PS Bedenk overigens dat de geluidsdruk en emissies ongeveer nooit werkelijk gemeten worden maar alleen modelmatig worden berekend en dat de werkelijke waarden nogal eens een stuk hoger liggen. En dat er nog meer achterlijke truukjes worden uitgehaald: bijv. een zolderkamer heet dan ineens bergruimte oid want als het een zolderkamer was mocht het niet gebouwd worden (omdat er dan eerst stiller asfalt etc. nodig is).
Dat huis met "zolderkamer" wordt wel gewoon zo verkocht en iedereen weet waar die zolderkamer voor gebruikt gaat worden.
PS2 Het is alweer OT (=Off Topic), noem het maar een bespiegeling dan wordt het half-half OT (=On/Off Topic)