twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Deelbare deurtjes achter en hij's af.
Vind die deelbare pushbutton deur ook wel wat hebben trouwens.
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
[quote="Roger B."]kwam nog foto tegen.... idee voor de jouwe?
Hee roger,
nee, vindt het niet datgene hebben wat me aanstaat.
Uitgangspunt is gewoon een originele 130 hcpu, met als verschil de achteras 1.5/2 cm meer naar achter omwille van de bekende reden, en een home made overkapping op de achterbak.
Ik wil iets van pakweg 2 mm dik aluminium plaat gaan (laten) maken, geen traanplaat, gewoon glad.
En het liefst achterin een 2 tal deurtjes.
Moet met Edward overleggen hoe dat vorm gaat krijgen.
Niet behandelen, dus dat door een factor zuurstof/tijd een mooie grouwe gloed gaat krijgen.
Daarnaast zal ie toch butsen ed gaan krijgen, daar ik er op zal lopen en materiaal vervoeren.
Welke kleur is dit, iets van shahara yellow oid
Hee roger,
nee, vindt het niet datgene hebben wat me aanstaat.
Uitgangspunt is gewoon een originele 130 hcpu, met als verschil de achteras 1.5/2 cm meer naar achter omwille van de bekende reden, en een home made overkapping op de achterbak.
Ik wil iets van pakweg 2 mm dik aluminium plaat gaan (laten) maken, geen traanplaat, gewoon glad.
En het liefst achterin een 2 tal deurtjes.
Moet met Edward overleggen hoe dat vorm gaat krijgen.
Niet behandelen, dus dat door een factor zuurstof/tijd een mooie grouwe gloed gaat krijgen.
Daarnaast zal ie toch butsen ed gaan krijgen, daar ik er op zal lopen en materiaal vervoeren.
Welke kleur is dit, iets van shahara yellow oid
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
tim schreef:Welke kleur is dit, iets van shahara yellow oid
Volgens mij is het de oude BL kleur 'Sand'.
Samen met 'Marine Blue' mijn favoriete BL Land Rover kleuren.
Jan
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Lijkt er wel op ja. Nog net wat klassieker dan de nu zo trendy Lybian Sand. Mooie kleur inderdaad.
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Okee.
Smaakvol kleurtje mag ik zeggen.
Is zo'n BL kleur om te zetten naar een RAL kleur?
En zo niet, hoe pak ik dat aan, het verkrijgen van die "sand"kleur van BL?
Een automaterialenverfzaak oid?
Smaakvol kleurtje mag ik zeggen.
Is zo'n BL kleur om te zetten naar een RAL kleur?
En zo niet, hoe pak ik dat aan, het verkrijgen van die "sand"kleur van BL?
Een automaterialenverfzaak oid?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
vind het een series kleur, om een of andere reden vind ik het niets voor een defender.... maar smaken verschillen gelukkig...
ja een fatsoenlijke autolakspecialist kan je die kleur zo maken, maar dan heb je een lak die gemaakt is om gespoten te worden.....
ja een fatsoenlijke autolakspecialist kan je die kleur zo maken, maar dan heb je een lak die gemaakt is om gespoten te worden.....
gone
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Roger B. schreef:vind het een series kleur, om een of andere reden vind ik het niets voor een defender.... maar smaken verschillen gelukkig...
Kan me daar opzich wel wat bij voorstellen wat je zegt, maar toch, afgaand op de foto vindt ik het zeker iets hebben.
een 2K lak gaat het niet worden, wil het gewoon bij edward met de roller doen.
Ook goed genoeg, makkelijk, kostenbesparend, en veel meer een "doe auto"uitstraling.
Ik ga eens informeren hoe een Bl kleur om te zetten is naar een 1 pot systeem.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
tim schreef:Uitgangspunt is gewoon een originele 130 hcpu, met als verschil de achteras 1.5/2 cm meer naar achter omwille van de bekende reden, en een home made overkapping op de achterbak.
Uhh ... dit lijkt mij een Afrikaanse oplossing.
Met de "bekende reden" is probleemloos te leven als je de laadbak "los" maakt op containerpunten, en de auto dus als chassis-cabine laat inschrijven (is ook nog eens ietsje voordeliger want ietsje lichter.
Bovendien heb je dan in een klap een tweede probleem omzeild, namelijk de overkapping: Een vaste overkapping van de PickUp-bak moet aan allerlei eisen voldoen terwijl een vaste overkapping van de "container" bak geheel vrij is en naar eigen inzichten mag worden opgebouwd en ingericht.
Ja, 4 container-punten kosten iets, maar daarvoor krijg je dan in ruil een aandrijf-as naar achter die gewoon standaard is (en dat kost dus weer minder). Je krijgt ook jaarlijks een net iets lagere MRB en lagere verzekeringspremie, dus qua kosten zijn die containerpunten eigenlijk geen punt. En mijns inziens nog veel waardevoller: je bent vrij mbt de inrichting van de "container" (en je kan zelfs een tweede, bijv camper-container, maken).
Groeten MarcS
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Marc,
Edward en ik gaan een basis bouwen met die benoemde container koppelingen.
De harde opbouw voor de pick up bak wil ik zo "ontwerpen"dat die in een handomdraai te verwijderen is van de bak.
Ik ben het even kwijt, wellicht dat edward nog kan reageren, anaway, hij adviseerd een combinatie van container koppelingen alsmede het verzetten van de achteras met benoemde maatvoering.
Ik laat een spacer draaien van genoemde dikte om het "tekort"van de achtercardanas op te vangen.
Het enige pijnpuntje is wellicht de verplichting dat je spatborden boven je achterwielen moet hebben en een lichtbalk op het chassis.
Immers, die bak is lading, dus te verwijderen, en daarmee de verplichting van de 2 genoemde zaken.
Misschien moeten we hem dan ter keuring zo aanbieden.
Letterlijk om de hoek van het RDW keuringsstation, na goedkeuring, te groningen sloop ik die 2 zaken eraf want dat ziet er natuurlijk niet uit.
Edward is vorige week bij de rdw groningen op bezoek geweest, en weet de exate stand der zaken, van de "do's"en de don'ts".
Dat is voor nu leidraad qwa bouwen.
Edward en ik gaan een basis bouwen met die benoemde container koppelingen.
De harde opbouw voor de pick up bak wil ik zo "ontwerpen"dat die in een handomdraai te verwijderen is van de bak.
Ik ben het even kwijt, wellicht dat edward nog kan reageren, anaway, hij adviseerd een combinatie van container koppelingen alsmede het verzetten van de achteras met benoemde maatvoering.
Ik laat een spacer draaien van genoemde dikte om het "tekort"van de achtercardanas op te vangen.
Het enige pijnpuntje is wellicht de verplichting dat je spatborden boven je achterwielen moet hebben en een lichtbalk op het chassis.
Immers, die bak is lading, dus te verwijderen, en daarmee de verplichting van de 2 genoemde zaken.
Misschien moeten we hem dan ter keuring zo aanbieden.
Letterlijk om de hoek van het RDW keuringsstation, na goedkeuring, te groningen sloop ik die 2 zaken eraf want dat ziet er natuurlijk niet uit.
Edward is vorige week bij de rdw groningen op bezoek geweest, en weet de exate stand der zaken, van de "do's"en de don'ts".
Dat is voor nu leidraad qwa bouwen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Landmarcs schreef: Je krijgt ook jaarlijks een net iets lagere verzekeringspremie,
Groeten MarcS
Leg even uit Marc.
Niet dat het een halszaak is maar,
op m'n huidige 110 zit een zakelijke wa verzekering.
Dus als ik als zelfstandige met de bedrijfsauto brokken maak, geen paniek.
Maar volgens mij wordt die premie berekent op het eigen gewicht en het laadvermogen.
wat maakt het verschil bij een 130 als chassis cabine auto en een 130 zoals standaard?
in beide situaties is het eigen gewicht toch vrijwel gelijk , alsmede het laadvermogen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten