Jongens,
Volgens mij zoeken jullie het te ver. Mijn salisbury diff had ook een nestje krijsende katten aan boord. Simpelweg verholpen door een setje nieuwe lagers (Paddock paar tientjes complete set.) Kan best zijn dat het diff zelf naar z`n grootje is maar ik heb deze reparatie al 3x uitgevoerd(nee niet bij dezelfde nee) en het was steeds alleen een lagerprobleem. Maar je moet het geheel toch losmaken dus is dat snel gezien, lagerschalen hebben dan een dof grijs loopvlak met heel veel kleine putjes erin.
Succes in ieder geval,
Loet
Pavarotti diff
-
Roger B.
Re: Pavarotti diff
een 130 heeft een achteras waar het diff compleet uit gaat, dus dat is te wisselen zonder diff volledig uit elkaar te halen
gone
We hebben nog een complete nieuwe Roveras in het schap liggen, die moet nog steeds onder Johnny z'n kieper. Denk dat ik die toch maar even steek om te kijken wat het nu precies is.
Maar lagers lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het specifief aandrijfgerelateerd is en niet te horen is bij stevig terugschakelen.
Blijft mijn twijfel over de ideale set up. Diff lock komt er gewoon in, beter mee verlegen dan om verlegen.

Maar lagers lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het specifief aandrijfgerelateerd is en niet te horen is bij stevig terugschakelen.
Blijft mijn twijfel over de ideale set up. Diff lock komt er gewoon in, beter mee verlegen dan om verlegen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Roger B. schreef:een 130 heeft een achteras waar het diff compleet uit gaat, dus dat is te wisselen zonder diff volledig uit elkaar te halen
Salisbury ook Roger!
-
Roger B.
ja, oke...de satellietjes en dergelijke haal je niet uit elkaar... maar ik bedoel kroonwiel en pignon, en DUS je afstelling en je lagers... dat gaat bij salisbury wel uit elkaar en bij een rover as niet, daar neem je het complete diff dus met kroonwiel en pignon en lagers en alles nog volledig afgesteld zoals het in de as zat er uit
gone