En laten we eerlijk zijn, als we morgen kentekens konden krijgen met lagere belastingen zouden we het allemaal doen. Mij maakt het echt niets uit of er nou NL op mijn platen staat of een D. Werkelijk niet, ik ben niet zo gehecht daaraan.
Evoque cabrio gaat gemaakt worden
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Ik vind het knap hoe ze die gewichten weten te verkrijgen bij de type goedkeuring. Mijn Disco II weegt 2050kg op papier, net zoveel als een 38A, echter als ik de weegschaal op rij dan telt die toch wel een paar kg meer.
Dat is natuurlijk zo bij elke auto.
En laten we eerlijk zijn, als we morgen kentekens konden krijgen met lagere belastingen zouden we het allemaal doen. Mij maakt het echt niets uit of er nou NL op mijn platen staat of een D. Werkelijk niet, ik ben niet zo gehecht daaraan.
En laten we eerlijk zijn, als we morgen kentekens konden krijgen met lagere belastingen zouden we het allemaal doen. Mij maakt het echt niets uit of er nou NL op mijn platen staat of een D. Werkelijk niet, ik ben niet zo gehecht daaraan.
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Vergeet niet dat de auto verzekering in Dld iets hoger liggen dan in NL. Mocht er iets gebeuren, dan wordt er wel meer uitgekeerd dan bij een NL verzekering. Dusss... beenamputatie d.m.v. auto ongeluk: beter in een Duitse auto.
Dat vind ik zo mooi aan de Freelander 2, dat hierin die P38 lijnen in terug te vinden zijn. Vind het meer Land/Range Rover dan de eerste generatie. Ook mooi, maar minder Range lijnen.
Dat vind ik zo mooi aan de Freelander 2, dat hierin die P38 lijnen in terug te vinden zijn. Vind het meer Land/Range Rover dan de eerste generatie. Ook mooi, maar minder Range lijnen.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Thomas Td5 schreef:Ik vind het knap hoe ze die gewichten weten te verkrijgen bij de type goedkeuring. Mijn Disco II weegt 2050kg op papier, net zoveel als een 38A, echter als ik de weegschaal op rij dan telt die toch wel een paar kg meer.Dat is natuurlijk zo bij elke auto.
En laten we eerlijk zijn, als we morgen kentekens konden krijgen met lagere belastingen zouden we het allemaal doen. Mij maakt het echt niets uit of er nou NL op mijn platen staat of een D. Werkelijk niet, ik ben niet zo gehecht daaraan.
Hangt er ook helemaal van af hoe ze wegen he. Matten, vloeistoffen en andere zaken die niet vast zitten er uit of tot een minimum teruggebracht en je bespaart zo flink wat kilos. Kijk maar wat een volle tank diesel weegt, of een reservewiel...
Is ook zo met caravans. Mijn vader is ooit gaan wegen met de rijklare caravan (met alles wat nodig was er in) en toen bleek dat we ver over het maximum heen zaten. Daarna alles er uit op de standaard inrichting na (dus alles waarmee de caravan uit de fabriek kwam gerold). Was nog precies 100 kg laadvermogen over. Zelfs met alle kussens, gordijntjes etc. er uit kwam hij maar net aan het opgegeven "leeggewicht". Daarna werd elke keer op vakantie gaan een strijd om de kilo's tot er een grotere auto kwam
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Landmarcs schreef:Roger B.
't Is toch een beetje appels en peren.
Jij woont in Teutonia (vanwege .... & de belastingen ?), ik ben kleine ondernemer (vanwege ... van alles en nogwat, en de belastingen helpen dan een beetje).
Anyway, ik rij grijs en had en heb ook een echte grijze HardTop, en de 110 Td5 HardTop was toch echt 1850 kg en kwam daarmee leuk twee belasting-schijfjes lager uit. De huidige Puma is nog iets lichter (op kenteken) maar voor de belasting is het hetzelfde.
Een P38 zou ik eerst moeten vergrijzen en dan nog komt ie niet aan mijn eisen tegemoet.
Daarnaast zegt mij iets (en Edward zegt ook zoiets) dat een P38 gewoon een stuk duurder in onderhoud zal uitpakken, dus is het voor mij alleen maar mooier dat ik nooit naar en P38 geliebaugelt heb.
Maar goed, tweedehands is de prijsvergelijking wel anders, dwz. de aanschaf van de auto zelf is dan bij een Defender een eerste gemene hobbel.
Groeten MarcS
goed 1850 kg 424 euro per jaar
p38 op grijs zal dan een klasse hoger zijn (1851-1950kg) en oh wauw..... 448 eur....maar liefst 2 euro per maand meer aan mrb kosten dan die defender......
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
R1200C schreef:Is ook zo met caravans. Mijn vader is ooit gaan wegen met de rijklare caravan (met alles wat nodig was er in) en toen bleek dat we ver over het maximum heen zaten. Daarna alles er uit op de standaard inrichting na (dus alles waarmee de caravan uit de fabriek kwam gerold). Was nog precies 100 kg laadvermogen over. Zelfs met alle kussens, gordijntjes etc. er uit kwam hij maar net aan het opgegeven "leeggewicht". Daarna werd elke keer op vakantie gaan een strijd om de kilo's tot er een grotere auto kwam
Tja, campers lijden ook onder dat probleem. Ze willen niet dat hun camper over de 3,5 ton gaat omdat je dan een vrachtwagen rijbewijs nodig hebt. Dus krijg je van die campers die vlak onder de 3,5 ton zitten en zodra je iets mee wil nemen zit je over het gewicht heen.
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Thomas Td5 schreef:Tja, campers lijden ook onder dat probleem. Ze willen niet dat hun camper over de 3,5 ton gaat omdat je dan een vrachtwagen rijbewijs nodig hebt. Dus krijg je van die campers die vlak onder de 3,5 ton zitten en zodra je iets mee wil nemen zit je over het gewicht heen.
Ik zeg niet dat het al gebeurd is maar uit het bovenstaande zouden misverstanden kunnen ontstaan.
Indien je tijdens een (verkeers-)controle wordt aangehouden en blijkt dat je camper met een TMM t/m 3500 kg., waarvoor dus rijbewijs B benodigd is, daadwerkelijk bijv. 3750 kg weegt dan krijg je alleen een bekeuring voor het overgewicht, niet voor het rijden met rijbewijs B ! Omgekeerd geldt ook dat, indien je met dezelfde camper zou rijden maar dan met rijbewijs C dan krijg je nog steeds alleen maar een bekeuring voor de overbelading.
M.a.w. door overbelading verandert de categorie waartoe het voertuig behoort en dus ook het benodigde rijbewijs niet ! Klinkt allemaal heel logisch, tenminste dat vind ik, maar je moest eens weten welke wilde verhalen over deze materie de ronde doen.
Politieambtenaren kunnen je daar alles over vertellen .......
O ja, ben ik nu de enige die denkt dat we erg off-topic zijn gegaan ................
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Landmarcs schreef:Roger B. niet zo happen.
D'r zijn nu eenmaal mensen die een cabrio mooi vinden en anderen die ze niet mooi (of gewoon niet praktisch) vinden.
Zij die ze mooi vinden mogen van mij zeggen dat ze ze mooi vinden, maar in mijn liberale opvatting mag dan ook een ander zeggen dat ie er geen geld voor zou uitgeven.
En dan verder: Kijk nu eens eerlijk rond, gemiddeld is de inhoud van zo'n dakloze auto beter af met een dak (hoewel, gezien de gemiddelde leeftijd is een nog groter huidkanker-risico waarschijnlijk gezien de prognoses toch iets van voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum). Gemiddeld is de omgeving ook beter af als de dakloze-autorijder door een dakje van de wereld is afgeschermd. (Nu geldt dat ook voor de gemiddelde Defender-rijder, en eigenlijk voor gewoon iedere willekeurige steekproef op straat.)
Maar goed, ook dit is een kwestie van smaak, net als het al dan niet mooi zijn van een cabrio of zelfs de hele Evoque.
Groeten MarcS
PS Eigenlijk is het maar goed dat echt mooie mensen zo zeldzaam zijn, anders zouden ons zelfbeeld nog verkeukelder zijn
Als ik wind door mijn haar wil kies ik voor de fiets, off road, dat wel!
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
Dragon schreef:Als ik wind door mijn haar wil kies ik voor de fiets, off road, dat wel!
Gewoon raampje open houden of lichtjes tegen de deur duwen zodat de bovenkant op een (grote) kier gaat staan werkt ook prima hoor. Is ook minder vermoeiend dan fietsen
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden
R1200C schreef:Dragon schreef:Als ik wind door mijn haar wil kies ik voor de fiets, off road, dat wel!
Gewoon raampje open houden of lichtjes tegen de deur duwen zodat de bovenkant op een (grote) kier gaat staan werkt ook prima hoor. Is ook minder vermoeiend dan fietsen
Kijk daar wordt ik nu moe van, die mensen die zeggen dat fietsen vermoeiend is
MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten