Evoque cabrio gaat gemaakt worden

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Maarten110

Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden

Berichtdoor Maarten110 » 22 Jul 2013, 22:20

motorrijtuigenbelasting voor zo'n ding wordt ik niet vrolijk van......maar jij hebt misschien een andere portemoeneooaannouiieuaeiaiea....knip.... ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Jul 2013, 22:26

Maarten110 schreef:motorrijtuigenbelasting voor zo'n ding wordt ik niet vrolijk van......maar jij hebt misschien een andere portemoeneooaannouiieuaeiaiea....knip.... ;)

Nee, hij rijdt op witte platen. Duitse platen, maar dat vertelt ie er niet bij. Beetje flauw.

Ik heb jaren met veel plezier in een 38a Range gereden, maar ik vind de kosten gewoon niet meer in verhouding staan tot de pret die ik eraan beleef.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jul 2013, 23:42

Onder mijn avatar staat dat ik in duitsland woon....moet ik het in elk bericht extra vermelden dan?

Alsof een p38 zoveel meer kost aan belasting dan een defender of disco.... daarvan vind men het wel normaal om die te rijden als ze niet belastingvrij zijn..... maar een p38 is dan ineens duur.... als je disco of defender op grijs kunt rijden kan dat ook met een p38
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jul 2013, 10:39

Roger B.

Ik had je verstandiger ingeschat.
Een P38 is een paar honderd kilo zwaarder als een Defender, en dat telt aardig door in zowel belastingtarieven als ook verzekeringspenningen.
Een P38 is daarnaast ook complexer qua "accessoiries" en daarmee zijn juist al die electrickeries niet LandRpvers sterkste punt.
En tenslotte: een P38 is qua spare-parts ook niet de goedkoopste.

O ja, een kwestie van smaak, maar in mijn visie is een deukje in een Defender vaak niet echt een "no-no", soms maakt het de auto alleen maar "doorleefder", een deukje in een P38 maakt zo'n luxe paardje snel tot ... tja hoe zal ik het netjes noemen ... een beetje shabby ?
Dus ook deze eigenschap maakt een P38 duurder. (En ... voor een Disco gelden deels ook deze P38 argumenten -- dus koop ik een Defender.)

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 23 Jul 2013, 11:31

Duh, hij zegt toch niet dat hij net zo duur is?

En als je de vergelijking maakt tussen een Defender en een Range is wat je bij de Defender krijgt belachelijk duur. De Range vind ik dan veel beter in verhouding. Als je ziet wat je voor een Defender af mag tikken en dan weet dat je comfort standaard bij de dealer laat liggen (zeker in vergelijking tot de Range) en welke (goedkope???) vervangingsdelen je zowat op voorraad mag gaan leggen dan moet je wel geschift zijn om een Defender te kopen. Dan betaal je een smak geld voor een Range maar is de Defender gewoon te duur.

Als ik niet naar geld hoefde te kijken zou ik best als dagelijks vervoer een Range willen. Maar zoals de zaken er nu voor staan gaat hem dat never ever worden (en nee ik wil geen witte platen :lol: ).
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Jul 2013, 13:03

Onderdelen voor de p38 vallen over het algemeen ook best mee in prijs....wel even zoeken natuurlijk zodat je de juiste kanalen weet.

over dat stuk gaan van al die accessoires die elektrisch zijn.....heb ik geen ervaring mee....alles doet het.....en dat al een jaar en 40.000km

Enige dat vervangen is is preventief een waterpomp omdat ik de thermostaat moest vervangen
een setje luchtbalgen.... maar ja...na 12 jaar worden schroefveren ook vervangen bij een defender omdat ze ingezakt zijn lees ik hier...
en een pakkingsetje voor de inpuitpomp omdat die lek was

en nu recent door stevig lekke oliekoeler de automaatbak stuk

al met al valt dat best mee....mijn D2 kostte dat ook ongeveer in de eerste 40000km

altijd die elektrofobie hier....ohjeee er zit iets met draadjes op en aan...dat gaat vast allemaal stuk en dat is eng en duur....... onzin natuurlijk....of is dat wellicht alleen bij defendrs waar?

wat weegt een 110? 1850 a 1900 kg?
wat weegt een p38? 2000 a 2100kg

dan zal dat per jaar misschien 150 euro schelen aan belasting.... kijk straks wel even gewichten en tarieven na....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jul 2013, 14:40

Roger B.

Mijn oude 110Td5 woog 1850 kg (en de nieuwe Puma 1810 kg).
Mijn oude 110 reed een kleine 200.000 km en het aantal "klachten" was minimaal.
2 wiel-lagers, een radiatorslang, de lichtschakelaar, de koppelingsmaster en wat meer trivialere slijtage-delen.
Ze kunnen dus in Solihull ook auto's maken waar weinig aan stuk gaat ... nl auto's waar weinig op zit.
Tel daarbij dan op dat de afschrijving ook nog eens heel "gunstig" is ....

Anyway: Ik vind een P38 te duur, alleen als je hem wilt verkopen kan ie niet duur genoeg zijn (maar dan vind de koper hem weer te duur).
(Wellicht vind jij mijn fiets, huis, fototoestel, tent of wat dan ook "te duur", 't is uiteindelijk allemaal een kwestie van persoonlijk smaak en keuze.)

Groeten MarcS

PS Je hebt wel een punt: De P38 is op kenteken zijn ze minder zwaar als ze eruitzien.

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Jul 2013, 19:07

Nou heb ik zowel een Range DSE als en een (paar) Defenders gereden en ook nog een stel Disco's (1 en 2) dus ik weet er niet zoveel van. Maar in mijn ervaring is de Defender weliswaar wat duurder in aanschaf (uitgaande van 2ehands bij min of meer gelijk bouwjaar) maar is ie onderhoud absoluut veel goedkoper dan de luxepaarden.

Als je het onderhoud door de dealert laat doen, zoals ik altijd deed en deels nog doe dan wordt dat verschil nog veel groter.

Qua mrb is de balans wel wat scheef omdat ik de Range geel reed en de Def en Disco grijs. Dat is ook puur en alleen omdat het verschil, voor een ondernemer, belachelijk groot is. Maar dat buiten beschouwing latende ben ik met de 130 absoluut voordeliger uit dan met de Range. Al mis ik hem nog steeds....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Jul 2013, 21:56

ff opgezocht:
P38 diesel automaat van marktplaats geplukt en op RDW site gegevens gezocht: 70-NF-BB
Massa rijklaar 2100 kg Massa ledig voertuig 2000 kg
belasting 1951-2050kg 2328 per jaar (gelderland) (site belastingdienst)

Defender 110 Td5 (zelfde bouwjaren) van marktplaats geplukt en op rdw site gegevens gezocht 14-FN-KR
Massa rijklaar 2055 kg Massa ledig voertuig 1955 kg
belasting 1951-2050kg 2328 per jaar (gelderland) (site belastingdienst)

natuurlijk geen kale lege hardtop defender gaan vergelijken met een volledig ingerichtte P38,dan moetje ook een geel kenteken defender nemen

Dus in belasting maakt het blijkbaar geen drol uit of je een P38 of een defender 110 rijdt..

verzekering (WA) dus ook niet, en onderhoud is nu per km ook niet anders dan dat ie 40jaar is.....als je hem 20 á 25jaar in een schuur zet zal ie er vast ook niet florisant uit komen....

Dus als je nu wel defender kunt betalen en belastingvrij denkt wel een P38 te kunnen rijden......dan kan dat nu ook.....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jul 2013, 23:57

Roger B.

't Is toch een beetje appels en peren.
Jij woont in Teutonia (vanwege .... & de belastingen ?), ik ben kleine ondernemer (vanwege ... van alles en nogwat, en de belastingen helpen dan een beetje).

Anyway, ik rij grijs en had en heb ook een echte grijze HardTop, en de 110 Td5 HardTop was toch echt 1850 kg en kwam daarmee leuk twee belasting-schijfjes lager uit. De huidige Puma is nog iets lichter (op kenteken) maar voor de belasting is het hetzelfde.
Een P38 zou ik eerst moeten vergrijzen en dan nog komt ie niet aan mijn eisen tegemoet.

Daarnaast zegt mij iets (en Edward zegt ook zoiets) dat een P38 gewoon een stuk duurder in onderhoud zal uitpakken, dus is het voor mij alleen maar mooier dat ik nooit naar en P38 geliebaugelt heb.
Maar goed, tweedehands is de prijsvergelijking wel anders, dwz. de aanschaf van de auto zelf is dan bij een Defender een eerste gemene hobbel.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”