110: Domme vraag misschien..

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Landmarcs » 12 Okt 2013, 20:25

Whitehorse schreef:Je ziet hier tijdens de vendange (druivenpluk..) plotseling een heel stel Defenders, meestal met aanhanger en onder de modder, en die zwaaien niet hoor! Die zijn aan het werk en de rest van het jaar staan ze blijkbaar stil!
De rest van het jaar wordt er wel gezwaaid, ik kwam zelfs een paar maanden geleden een contingent engelsen tegen en die waren erg enthousiast! (misschien wel omdat bij mij het stuur ook aan de "verkeerde" kant zit?)
In Nederland zwaaien de rijders van oude(re) Volvo's ook naar elkaar hoor, maar ik kom ze hier helemaal niet tegen! (De klassieke Volvo's dan..)

In Frankrijk is het zwaaien zeer variabel. Je kan er eigenlijk wel op rekenen dat diegene die zijn Defender gebruikt waar ie voor gemaakt is (dus als kruising tussen een tractor en iets anders) dat die slechts zelden zal (terug)zwaaien (gendarmes en andere militairen zijn ook niet erg zwaais). Diegene die zijn Defender meer rijdt zoals "wij" die zwaait meestal wel (ik heb wel weer meegemaakt dat pompiers prettig toeschietelijk waren).

P1040937.jpg

Groeten MarcS

PS De Franse regels mbt homologatie etc. zijn bepaald niet gemakkelijk, en verdragen zich daarbij ook niet of nauwelijks met de EU-regelgeving. Zelfs het in Frankrijk invoeren van een Renault 25 (water naar de zee dragen dus) was geen eenvoudig verhaal (zo wilden ze weten waar de auto gebouwd was !! ).

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 12 Okt 2013, 20:35

Ik weet het , het wordt de derde auto die ik invoer. Ze vragen een homologatiepapier terwijl Frankrijk een verdrag heeft getekend dat zegt dat dat niet meer mag als een auto al in een europees land is geregistreerd. En toch doen ze het en bij navraag blijkt dat de europese commissie er niets aan kan doen! :lol: EUROPA? Hi, hi!
Helaas is de Landi nog niet oud genoeg, bij 30 jaar kun je een "attestation" aanvragen bij de FFSE (Fédération Française des Véhicules d'Epoque) voor een klassiek kenteken, dat gaat een stuk makkelijker en bovendien kost dat "maar" 50 euro..Maar ja dan moet ik nog twee jaar wachten! 8-)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Roger

Berichtdoor Roger » 12 Okt 2013, 21:03

Ik had hetzelde probleem in de Correze.
Ze hebben volledig schijt aan de EU.
Vooral als het ze uitkomt.
Homologatieverklaring is totaal belachelijk en inderdaad al jaren geleden verboden.

Maar ze helpen je gewoon niet als je die verklaring niet hebt.

Word er nog steeds gek van, maar je moet er maar aan wennen.

;)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 12 Okt 2013, 21:09

Ach, je past je aan he....en probeert wat dingen te omzeilen...
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Terug naar “Techniek”