Whitehorse schreef:Je ziet hier tijdens de vendange (druivenpluk..) plotseling een heel stel Defenders, meestal met aanhanger en onder de modder, en die zwaaien niet hoor! Die zijn aan het werk en de rest van het jaar staan ze blijkbaar stil!
De rest van het jaar wordt er wel gezwaaid, ik kwam zelfs een paar maanden geleden een contingent engelsen tegen en die waren erg enthousiast! (misschien wel omdat bij mij het stuur ook aan de "verkeerde" kant zit?)
In Nederland zwaaien de rijders van oude(re) Volvo's ook naar elkaar hoor, maar ik kom ze hier helemaal niet tegen! (De klassieke Volvo's dan..)
In Frankrijk is het zwaaien zeer variabel. Je kan er eigenlijk wel op rekenen dat diegene die zijn Defender gebruikt waar ie voor gemaakt is (dus als kruising tussen een tractor en iets anders) dat die slechts zelden zal (terug)zwaaien (gendarmes en andere militairen zijn ook niet erg zwaais). Diegene die zijn Defender meer rijdt zoals "wij" die zwaait meestal wel (ik heb wel weer meegemaakt dat pompiers prettig toeschietelijk waren).
Groeten MarcS
PS De Franse regels mbt homologatie etc. zijn bepaald niet gemakkelijk, en verdragen zich daarbij ook niet of nauwelijks met de EU-regelgeving. Zelfs het in Frankrijk invoeren van een Renault 25 (water naar de zee dragen dus) was geen eenvoudig verhaal (zo wilden ze weten waar de auto gebouwd was !! ).