110: Domme vraag misschien..

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 19 Sep 2013, 21:43

Dank je wel, super, ik denk dat het bij mij ook zo zit, ik zie een dikke draad van gloeibougie naar gloeibougie lopen, dus dat lijkt serie he?

Die tip van de tussenstand ga ik morgen proberen!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 20 Sep 2013, 15:14

Hoe is het mogelijk, die tussenstand is inderdaad niet te voelen, maar als je weet dat hij er is (zoals ik nu) blijkt dat hij voorgloeit! Het zit dus tussen contact en starten........

Heel erg bedankt voor de tip, en wat een byzondere auto toch die Landrover 110. Ik moet maar eens op zoek naar een "owners manual" dan kom ik er ook nog eens achter waar de wipschakelaar rechtsonder met het klokje voor is!! :lol: Naar boven toe is de binnenverlichting.... :roll:
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Roger B. » 20 Sep 2013, 16:02

Roger B. schreef:gloeit de jouwe bij een stand tussen contact en starten?? dus in de tegenverende beweging halverwege startstand?


op pagina twee van dit topic........
gone

Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 20 Sep 2013, 16:12

Ja, maar niet begrepen dus......nooit bij stilgestaan dat het een tussenstand zonder rustpunt kan zijn....
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Gerard4t » 12 Okt 2013, 15:20

Een tussenstand wordt meestal bij een rustpunt genoemd;-)
Maar gek is het wel.

Nu maar elke keer wijzer worden, dat houdt de moed er in.

Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 12 Okt 2013, 15:46

Zo is het Gerard! Nou heb ik de ventilator van de verwarming ook weer aan de gang met een nieuwe schuifschakelaar, hij maakt wel een hoop lawaai, :evil: maar voorlopig kan-ie wel zo. Nu nog uitzoeken waarom het mistachterlicht het niet doet, maar een vorige eigenaar heeft een grote contactdoos aan de chassisbalk rechtsachter gehangen, waar hele bundels draden in verdwijnen....mooi ook! :?
contactdoos.jpg

En dan naar de franse APK en zien dat ik een frans kenteken krijg. Oh, en dan eerst nog voor 184 euro (!) een kopietje van een homologatiepapier kopen bij Landrover France en een verklaring van de belasting hier dat er geen BTW op de auto zit! Nee, natuurlijk zit er geen BTW meer op :lol: !

Ik heb trouwens ook de Haynes workshop manual en de Haynes restauration manual gekocht op ebay. Kan ik in ieder geval es iets vinden!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Gerard4t » 12 Okt 2013, 19:04

Mooi die doos! Nog waterdichte doos ook, nu de doorvoeren nog. Maar snap het niet helemaal, zo'n doos en dan een homologatiepapier, daar raak ik de draad kwijt!

Ik heb in 2000 een nieuwe 110 gekocht, ook dan heb je er meteen een hobby bij: de eerste rit in de regen: natte voeten. Onder de motorkap: 2 moeren liggen los op een balk, kan dat ze daar zijn blijven liggen trouwens. Hoorden ergens op de stuurinrichting thuis. In Duitsland, onverlichte weg, houdt het dimlicht er mee op: lichtschakelaar beetje weggesmolten. Paar jaar later: sta in NO op een P-plaats bakkie leut te doen, start niet meer. Oorzaak: contacten op stuurslot tikje weggezakt in het kunststof. Een paar jaar geleden in DK: rij ineens met 4 cylinders in plaats van 5. kabel naar de inspuiters maakt geen goed contact meer.had een reserve bij me, ff sleutelen en opgelost.
Dus met een nieuwe, later een iets minder nieuwe, heb je ook zat te doen. Het is een avontuurlijke auto in meerdere opzichten. Maar: we zwaaien allemaal naar elkaar! Da's vrijwel uniek. :lol:

Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 12 Okt 2013, 19:25

Je ziet hier tijdens de vendange (druivenpluk..) plotseling een heel stel Defenders, meestal met aanhanger en onder de modder, en die zwaaien niet hoor! Die zijn aan het werk en de rest van het jaar staan ze blijkbaar stil!
De rest van het jaar wordt er wel gezwaaid, ik kwam zelfs een paar maanden geleden een contingent engelsen tegen en die waren erg enthousiast! (misschien wel omdat bij mij het stuur ook aan de "verkeerde" kant zit?)
In Nederland zwaaien de rijders van oude(re) Volvo's ook naar elkaar hoor, maar ik kom ze hier helemaal niet tegen! (De klassieke Volvo's dan..)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Edward » 12 Okt 2013, 19:30

Volvo's en ouwe DS'en, originele Mini rijders, motorrijders, Catarhams, Deutz rijders, etc, etc. Bijzonder in deze tijd ja, uniek verre van. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Whitehorse
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
Contact:

Re: 110: Domme vraag misschien..

Berichtdoor Whitehorse » 12 Okt 2013, 19:39

Och Edward, als je maar leut hebt he? En dat heb ik volop!! :lol:
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten