Engelsman over de zeik over klachten over nl praten

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Everhard Mulder

Re: Engelsman over de zeik over klachten over nl praten

Berichtdoor Everhard Mulder » 15 Jul 2013, 01:35

Ik begin genoeg te krijgen van dit steeds verder uit de hand lopende draadje. Nog drie opmerkingen wil ik hier maken om me dan hier verder niet meer mee te bemoeien.
1) Als blijkt dat je iemand erg gekwetst hebt, zonder dat dat je bedoeling was, heb je de keuze om "sorry" te zeggen of die ander van overgevoeligheid te beschuldigen. Mijn vraag is: Is het nou werkelijk zo vreselijk moeilijk om gewoon "sorry" te zeggen??? in plaats van degene die je gekwetst hebt ook nog van overgevoeligheid te beschuldigen? Kom op zeg!
2) Als hier gesteld wordt dat de Nederlandse (communicatie) cultuur direct is kan ik dat alleen maar onderschrijven. En dat heeft zeker zijn goede kanten. Maar er is een verschil tussen "direct" en "grof". Woorden gebruiken als "gelul" over iemands mening of ervaringen is zonder meer grof. En ik weiger dát als de "normale" Nederlandse cultuur of Nederlandse omgangswijze met elkaar, te beschouwen. Grof gedrag of taalgebruik of respectloos omgaan met elkaar, is niet de normale Nederlandse cultuur en ik vind het ook niet juist om te stellen dat dat wél zo is en dat mensen zich daar dan maar bij aan moeten passen. Niet alleen veel buitenlanders hebben met grof gedrag of taalgebruik grote moeite, ook heel veel autochtonen. Na de crisis ervaren Nederlanders "hufterig gedrag" (waaronder grof taalgebruik)als grootste probleem in de samenleving.....
3) Rob heeft een enorme kennis van zaken, en is op dit forum altijd bereid geweest iedereen van zo goed mogelijke informatie te voorzien. Ik zou het een enorm verlies vinden als deze bron van informatie van dit forum verdwijnt, enkel omdat het voor sommigen te veel moeite is om "sorry" te zeggen.
En verder laat ik het hierbij over dit onderwerp en om lekker sentimenteel en dramatisch af te sluiten:
http://www.youtube.com/watch?v=c3nScN89Klo

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 15 Jul 2013, 04:23

Nou moe. Ik heb serieus achter mijn oren gekrabd terwijl ik me de afgelopen 24 uur afvroeg of ik hier iets aan toe moest voegen. Ik kan het niet laten.
Allereerst, we zijn hier niet primair als vrienden bijeen op dit forum. We kunnen dat wel worden maar wat ons bindt is een ding / gevoel / beleving. We kunnen dus, op basis van dat uitgangspunt, niet uitgaan van overeenkomsten in persoon en / of wijze van leven / doen / laten of uiten.
Ik ben kastelein en ik kom al vele jaren lang (+/-25) mensen van alle rangen en standen tegen, met alle verschillen die daar bij horen. En ik spreek ondertussen 'alle talen'.
Toen ik net lid was heb ik wat moeite gehad met hoe het er soms aan toe kan gaan maar dat is logisch als je heel enthousiast ergens middenin ploft. En ook ik heb op een moment me laten gelden waar dat, achteraf gezien, niet nodig was. Ik hoop nog steeds Bas88pickup (?) persoonlijk te ontmoeten en mijn verontschuldigingen aan te kunnen bieden. Maar dat terzijde.
Ik ben omdat Edward iets te koop aanbood een paar jaar geleden naar Onstwedde gereden. Edward was in zijn schuur bezig samen met Johny. Twee totaal verschillende mensen zo op het eerste gezicht maar dat ze dikke vrienden zijn was me al snel duidelijk. De een maakte een hoop kabaal en de ander deed het rustig aan. Maar er was koffie en tijd en aandacht voor de vreemdeling uit Tilburg.
Dit is een virtuele maar vooral ook fysieke club en het zou de nieuwelingen sieren als ze de tijd zouden nemen om zich een wat reëler beeld te vormen van de al langer actieve leden in plaats van conclusies trekken op basis van informatie van enkele dagen of weken. Rob Stuart levert geweldige technische bijdragen maar dat doen Edward en Roger ook. Ieder op eigen wijze. En dat al jaren lang. Het verbijstert me dat die ene keer dat Gerard sinds lange tijd weer eens ergens op reageert zijn opmerking door een volstrekt onbekende afgefikt wordt. Dat zijn bijdragen waar ik niet op zit te wachten. En er zijn meer leden die je de 'éminence grise' zou kunnen noemen waarvan ik vind dat ik ze maar weinig meer zie of hoor op het forum.
En dan Roger. Nooit te beroerd om te helpen en met het hart op de tong. Wel moderator en dat doet hij ook nog eens heel goed en redelijk. Zou die man op die plek zitten als hij een ongeleid projectiel zou zijn? Ik denk het niet.
Afgelopen jubileum kwam ik ze eindelijk weer eens tegen en ook al was het of jaren geleden dat we elkaar vluchtig zagen of helemaal nog niet hadden kennis gemaakt in fysieke zin, ik was meer dan welkom om bij een kampvuurtje aan te schuiven en te delen in verhalen en aandacht. De een rustig, de ander luidruchtig en lomp maar ieder zichzelf en de ander in volle waardigheid latend.
En zo zie ik dat graag. In mijn werk als wel in mijn eigen leven. De verschillen zijn leuker dan de overeenkomsten als die mogen en kunnen bestaan tussen mensen. En die ene overeenkomst? Meer dan deze ene hebben we niet nodig, toch?
Tot de volgende keer mannen!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

R1200C

Berichtdoor R1200C » 15 Jul 2013, 07:03

Edward schreef:Wat een...

Sure Edward. Ik kap hier en bel je wel als ik vandaag of morgen tijd heb. Doe ik precies wat ik met mijn posts bedoel in plaats van de boel hier verder te laten escaleren.

Over er overheen lezen gesproken... :?: :?: :?:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jul 2013, 08:01

Erwin, Ik post op persoonlijke titel, ben in deze hoedanigheid gewoon gebruiker zoals elke ander

Als ik moderator ben, ben ik dat niet onder deze naam.
gone

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 15 Jul 2013, 14:47

Wijze woorden om een eind aan deze escalatie te maken.. .....

SLOTJE!
Ik ben moderator-af.

Terug naar “Kroeg”