P38 dse 2001 voorzien van peilstok
Re: P38 dse 2001 voorzien van peilstok
Ik heb nog wel van dat spul liggen .
-
Roger B.
Re: P38 dse 2001 voorzien van peilstok
jij had een HSE toch?? de mijne is een diesel...
Overigens is de peilstok alleen niet voldoende, het automaatcarter is ook anders, de peilstokbuis kun je niet zomaar op het carter van een zonder buis schroeven...
De auto gaat morgen naar een automaatrevisiebedrijf want hij is vorige week in de soep gedraaid*. Bij de revisie wordt er gelijk omgebouwd naar peilstok ipv stop.
heb voorheen wel af en toe linksvoor een rood druppeltje gezien, maar omdat het reservoir van de stuurbekrachtiging vrij ver leeg stond ging ik er van uit dat het daar vandaan gekomen was, Had ik een peilstok gehad dan had ik vast een keer gepeild en gezien dat de automaat ook olie miste... nu moest ik er nog steeds eens een keer ergens mee een brug op omdat peilen zo makkelijk is onder de auto (NOT
) Blijkt dat mijn oliekoeler lekte. Door olietekort vorige week gaan slippen ne olie zeek nu uit de koeler.... nieuwe koeler, 3 liter olie eruit, 7,5 liter olie erin voor ie op peil was.... maar helaas nog steeds gigantische slip en een metalig schuurgeluid.....R.I.P. dus rijp voor revisie.... morgen gaat ie compleet naar Peter de Koning voor revisie, begin volgende week haal ik hem weer op.... lees er veel goede verhalen over, ook wel een paar missertjes, maar goed opgelost... en overal waar gewerkt wordt lees je ook van dat er foutjes gemaakt worden.
Overigens is de peilstok alleen niet voldoende, het automaatcarter is ook anders, de peilstokbuis kun je niet zomaar op het carter van een zonder buis schroeven...
De auto gaat morgen naar een automaatrevisiebedrijf want hij is vorige week in de soep gedraaid*. Bij de revisie wordt er gelijk omgebouwd naar peilstok ipv stop.
heb voorheen wel af en toe linksvoor een rood druppeltje gezien, maar omdat het reservoir van de stuurbekrachtiging vrij ver leeg stond ging ik er van uit dat het daar vandaan gekomen was, Had ik een peilstok gehad dan had ik vast een keer gepeild en gezien dat de automaat ook olie miste... nu moest ik er nog steeds eens een keer ergens mee een brug op omdat peilen zo makkelijk is onder de auto (NOT
gone