Drank maakt meer kapot dan .......

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rob Pt

Re: Drank maakt meer kapot dan .......

Berichtdoor Rob Pt » 05 Jul 2013, 15:02

Gerard schreef:
Rob Pt schreef:Misschien Nederland toch een beetje te vol en wat gebrek aan leefruimte ?

We zullen zien. Als je nog wat ouder wordt en misschien wel ziek (hoop ik niet) of je dan lekker in Portugal "de zorg" in gaat of dat je jezelf toch maar weer in Nederland meldt ... :twisted:

Helaas begrijp ik met de beste wil van de wereld het verband tussen jouw reactie en mijn voorzichtige conclusie/vraag niet !
Met wat statistische gegevens wilde ik slechts een mogelijke oorzaak aangeven voor het gebrek aan tolerantie of in ieder geval het afnemen ervan. Nog ter info: ik heb hier helaas al twee keer mogen genieten van een ziekenhuisopname en ......... ik kan je dus uit ervaring vertellen dat daar echt niets mis mee is.

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Dommel

Berichtdoor Dommel » 05 Jul 2013, 17:18

Lezen is ook een vak hè...
- de grote hond had ik vast
- het ging om een puppy, dus niks kwaads in de zin
- het was in een losloopgebied
- dan nog rechtvaardigd 't niet om een auto te bekrassen
- ik (gelukkig) niet in de randstad dat je elk minuut iemand tegenkomt, hier kun je ook een kwartier niemand tegenkomen

Overigens: wat rechtvaardigt 't ons om dieren aan te lijnen. Honden dienen niet in 't sullige slakkentempo van de meeste mensen te lopen, maar af en toe flink de poten te kunnen strekken.

Begin 't een steeds hypocrieter forum te vinden hier... Auto bekrassen wordt goed gepraat, maar staan wel collectief te janken over de MRB van hun oltdimer. Zit niet te zaniken, gewoon belasting betalen voor dat ding, jij kiest ervoor. Ieder kwartaal bukken en weer rijden!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 05 Jul 2013, 17:38

Dommel schreef:Lezen is ook een vak hè...

Blijkbaar wel ja, ik lees namelijk in geen 1 reactie dat het autokrassen wordt goedgepraat.

- de grote hond had ik vast
- het ging om een puppy, dus niks kwaads in de zin
- het was in een losloopgebied
- dan nog rechtvaardigd 't niet om een auto te bekrassen
- ik (gelukkig) niet in de randstad dat je elk minuut iemand tegenkomt, hier kun je ook een kwartier niemand tegenkomen

Overigens: wat rechtvaardigt 't ons om dieren aan te lijnen. Honden dienen niet in 't sullige slakkentempo van de meeste mensen te lopen, maar af en toe flink de poten te kunnen strekken.

Begin 't een steeds hypocrieter forum te vinden hier... Auto bekrassen wordt goed gepraat, maar staan wel collectief te janken over de MRB van hun oltdimer. Zit niet te zaniken, gewoon belasting betalen voor dat ding, jij kiest ervoor. Ieder kwartaal bukken en weer rijden!

En als iemand bang is voor honden kan een pup ook eng zijn, plus een pup is een klein hondje en de meeste kleine (volwassen) hondjes vind ik enger dan alle grote honden....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jul 2013, 18:22

Dommel schreef:
Begin 't een steeds hypocrieter forum te vinden hier...

.......

Zit niet te zaniken,

Dat bedoel ik dus met tolerantie.

Kennelijk is niet iedereen het met je eens, in jouw opinie dan want niemand bagatelliseert het bekrassen van je wagen er wordt alleen een kanttekening geplaatst over de loslopende hond.

En dus is iedereen hier, wij zijn met z'n allen het forum tenslotte, hypocriet. :roll: :roll:

Nu gedraag je je dus ongeveer net zo sportief als die eikel die je wagen bekrast heeft. :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Quink

Berichtdoor Quink » 05 Jul 2013, 20:03

Wat Edward zegt. ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jul 2013, 20:49

wie zegt trouwens dat die hardloper de auto bekrast heeft? wellicht iemand die achter je aan gereden is nadat je geen voorrang gaf of anderszins niet aardig genoeg was naar zijn zin en daarom je auto gemold heeft.....

alsof die hardloper moest en kon weten dat die auto bij jou hoorde en niet bij een andere argeloze wandelaar? :roll:
gone

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 06 Jul 2013, 14:39

Alle niet-hondenbezitters die niets met honden te maken willen hebben, moeten zich in mijn ogen toch eens afvragen of ze zelf nooit jong geweest zijn.
Ik heb achter een mooi stuk natuur waar honden los mogen. Ja ze moeten blijven luisteren en het liefst niemand lastig vallen. Alleen hebben sommige mensen, net als ik, nog jonge honden. Die luisteren niet altijd. Wie denkt dat honden, in tegenstelling tot mensen, gelijk vanaf dag 1 naar de baas luistert is een tikkeltje naief.
Als je dan toch besluit het bos in te willen, kies dan een bos waar honden niet los mogen. En ga zeker niet op het gras piknicken in een hondenlosloopgebied. :idea:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jul 2013, 21:13

(voor de goede orde, ik ben hondenbezitter en liefhebber, heb er 4)

en waarom vind jij dan wel dat jouw of andermans hond iemand mag lastig vallen, maar niet dat die iemand zich daaraan mag storen?

een losloopgebied is een gebied waar naast alle andere recreatie ook het loslopen van honden is toegestaan, maar dan moet de hond wel onder apél staan en geen hinder veroorzaken. Iemand die zich ergert of beangstigd wordt door een loslopende hond die niet onder apél staat (en de leeftijd maakt daarbij niet uit, dan leer je hem maar luisteren voordat je hem op een openbare plek loslaat) ondervind daar hinder van.
gone

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 06 Jul 2013, 22:31

Roger B. schreef:...en waarom vind jij dan wel dat jouw of andermans hond iemand mag lastig vallen, maar niet dat die iemand zich daaraan mag storen?

Lees het stuk nog eens voor je zo'n opmerking plaatst. Want dat staat er niet.

Net als mensen zijn honden ook niet vanaf dag 1 braaf. Leren doe je niet alleen op een omheind grasperk van 10 bij 10. Net als mensen leren ze uiteindelijk meer buitenshuis.
Ik neem aan dat je ouders jou niet totdat je nooit meer iets stouts deed aan een tuigje hebben gehouden of dat je dat zelf eventueel met je kinderen doet of hebt gedaan?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jul 2013, 23:13

tuurlijk jong....

dan staat er dat mensen zich moeten aanpassen aan het feit dat jouw hond nog niet luisterd... strekking is van gelijke orde...jouw hond luisterd niet, veroorzaakt overlast, maar dat is de schuld van het slachtoffer.......

dus jouw puppy mag andere mensen lastig vallen, want het is nog een puppy, en die mensen mogen daar niks van zeggen....

sorry hoor, maar het is toch echt jouw verantwoording er voor te zorgen dat jouw hond geen overlast veroorzaakt.

dus dat oefenen doe je dan op plekken waar dat zonder overlast kan, niet in een druk gebied waar mensen lopen die wellicht niet gediend zijn van "bezoek" van jouw puppy.

zo las ik laatst van iemand die haar hond vanuit de tuin mee het bos in nam, onaangelijnd. Hond rende paar huizen verder een tuin in om daar een konijn van die mensen te mollen.... En dan niet snappen dat het probleem is dat haar hond niet onder apél staat.... en stomverbaasd zijn dat die mensen van een paar huizen verder het geen oplossing vinden dat zij wil betalen voor een schutting om de tuin van die mensen.....
gone

Terug naar “Kroeg”