Tolerantie is een begrip dat compleet vervaagd is Nederland (en waarschijnlijk elders net zo). Iedereen wil overal last van hebben. Crossterreinen moeten dicht vanwege geluidsoverlast, kroegen net zo en ga zo maar door.
Mensen willen in de natuur lopen, maar een hond is teveel natuur? Wandelaars claimen de paden want atb'ers, motoren en Land Rovers horen niet in de natuur. Hier gaat het net zo. Want hoor de gemiddelde LaRo rijder maar een over een crosser. (Of over iemand die een andere mening heeft dan de gangbare in een topic. Of iemand die rechter voor z'n raap is dan een anders sociaal wenselijk acht)
Zo gaat het met alles. Een automobilist vind een fietser een klootzak tot ie zelf op de fiets zit, dan moet die auto oprotten.
Respect voor elkaar en elkaar eigendommen is vaak ver te zoeken. Het is één van de redenen dat ik de stad achter me heb gelaten want telkens als ik daar weer eens kom valt het me op dat lontjes erg kort zijn daar.
Mijn hond ligt hier midden op het fietspad en valt iedereen lastig van ze denkt dat ze aandacht krijgt. Daar hebben de locals geen last van integendeel, die stoppen om haar te aaien. Wie daar wel last van hebben zijn de toeristen van wie de wereld is.
Natuurlijk baal je als een stekker als de achteruit uit je wagen ligt. Daarover zal weinig discussie bestaan. Echter de reacties die daarop komen die gaan van lichamelijk geweld tot erger zijn zeker zo treurig als de actie van de flessengooier.
Drank maakt meer kapot dan .......
Re: Drank maakt meer kapot dan .......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Tolerantie is een begrip dat compleet vervaagd is Nederland (en waarschijnlijk elders net zo). Iedereen wil overal last van hebben. Crossterreinen moeten dicht vanwege geluidsoverlast, kroegen net zo en ga zo maar door.
Mensen willen in de natuur lopen, maar een hond is teveel natuur? Wandelaars claimen de paden want atb'ers, motoren en Land Rovers horen niet in de natuur. Hier gaat het net zo. Want hoor de gemiddelde LaRo rijder maar een over een crosser. (Of over iemand die een andere mening heeft dan de gangbare in een topic. Of iemand die rechter voor z'n raap is dan een anders sociaal wenselijk acht)
Zo gaat het met alles. Een automobilist vind een fietser een klootzak tot ie zelf op de fiets zit, dan moet die auto oprotten.
Respect voor elkaar en elkaar eigendommen is vaak ver te zoeken. Het is één van de redenen dat ik de stad achter me heb gelaten want telkens als ik daar weer eens kom valt het me op dat lontjes erg kort zijn daar.
Mijn hond ligt hier midden op het fietspad en valt iedereen lastig van ze denkt dat ze aandacht krijgt. Daar hebben de locals geen last van integendeel, die stoppen om haar te aaien. Wie daar wel last van hebben zijn de toeristen van wie de wereld is.
Natuurlijk baal je als een stekker als de achteruit uit je wagen ligt. Daarover zal weinig discussie bestaan. Echter de reacties die daarop komen die gaan van lichamelijk geweld tot erger zijn zeker zo treurig als de actie van de flessengooier.
Goed stukje tekst en helemaal mee eens.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Edward schreef:Mensen willen in de natuur lopen, maar een hond is teveel natuur?
Ten dele heb je wel gelijk, maar het is niet puur een kwestie van tolerantie. Als jij je hond los laat lopen prima, maar wel alleen als je hem onder controle hebt/houdt. Hondenbezitters gaan er veel te makkelijk van uit dat iedereen net zo dol is op hun haarbal als ze dat zelf zijn. En niet iedereen is er van gediend als een hond op ze afkomt. Dat zouden hondenbezitters ook wel eens meer mogen respecteren (qua "respect voor elkaar").
Het bekrassen van een auto is natuurlijk complete waanzin, en staat in geen enkele verhouding. Maar een hardlopende collega van mij is al 2x naar het ziekenhuis kunnen gaan voor hechtingen na een gevalletje "dat doet 'ie anders nooit..." Die zit, eh, loopt er ook niet meer op te wachten dat een hond op hem af komt, hoe vriendelijk het dier het ook wellicht bedoeld.
Quink schreef:Edward schreef:Mensen willen in de natuur lopen, maar een hond is teveel natuur?
Ten dele heb je wel gelijk, maar het is niet puur een kwestie van tolerantie. Als jij je hond los laat lopen prima, maar wel alleen als je hem onder controle hebt/houdt. Hondenbezitters gaan er veel te makkelijk van uit dat iedereen net zo dol is op hun haarbal als ze dat zelf zijn. En niet iedereen is er van gediend als een hond op ze afkomt. Dat zouden hondenbezitters ook wel eens meer mogen respecteren (qua "respect voor elkaar").
Het bekrassen van een auto is natuurlijk complete waanzin, en staat in geen enkele verhouding. Maar een hardlopende collega van mij is al 2x naar het ziekenhuis kunnen gaan voor hechtingen na een gevalletje "dat doet 'ie anders nooit..."
Mee eens, onze hond gaat vanzelf al zitten als we een fietser of jogger tegenkomen omdat ze toch wel weet dat dat commando komt.
Edward van Vugt
Wij hebben hier een herder in de straat die voor geen moer luistert en elke keer door het hek komt, postbode is er bang voor en heeft onze teckel al een paar keer aangevallen. En als je er wat van zegt is het: "Het zal niet meer gebeuren". Maar ondertussen.
Ontopic: Mensen moeten inderdaad van andermans spullen afblijven, ik vind het nogal lef hebben een fles door iemands autoruit heen gooien.
Ontopic: Mensen moeten inderdaad van andermans spullen afblijven, ik vind het nogal lef hebben een fles door iemands autoruit heen gooien.
-
Lucas van Lierop
Ik vind vernielen van een auto schandalig, ook ben ik gek op honden, toch vind ik dat je hond GOED onder controle moeten hebben. Sommige mensen (mijn vrouw b.v.) vinden honden wel namelijk wel eng/spannend, vooral als ze druk en onvoorspelbaar zijn. Altijd zorgen dat anderen er 0 last van hebben is mijn mening.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Roger B.
Mijn honden hebben alleen voeding gehad, de "op" zijn we vergeten....
Daar ben ik me van bewust, ze lopen niet los tijdens wandelingen, en als ik mensen tegen kom, dan ga ik langs de kant staan en hou ik ze kort.
Uit hun enthousiasme staan ze dan vaak te stuiteren op de achterpoten omdat ze aandacht zoeken bij die wandelaar of fietser die daar loopt....je wil niet weten hoe vaak ik daarvoor al niet boze blikken tot scheldpartijen naar mijn hoofd gekregen heb..en de honden komen dan nog nieteens in de buurt van de anderen.......
Dus ja, ik vind ook dat tolerantie vaak ver te zoeken is.
Het zelfde geldt voor wandelaars op zandpaden als je met de Landrover langs komt...afkeurende blikken tot slaande bewegingen met wandelstokken....allemaal al gezien hoor....en dan ben ik nog iemand die ruim voor het passeren al stapvoets rijdt, en die, mits de voetgangers niet totaal gebrek aan inzicht vertonen door zich op te splitsen over beide bermen, ruim om de voetgangers heen gaat...
Daar ben ik me van bewust, ze lopen niet los tijdens wandelingen, en als ik mensen tegen kom, dan ga ik langs de kant staan en hou ik ze kort.
Uit hun enthousiasme staan ze dan vaak te stuiteren op de achterpoten omdat ze aandacht zoeken bij die wandelaar of fietser die daar loopt....je wil niet weten hoe vaak ik daarvoor al niet boze blikken tot scheldpartijen naar mijn hoofd gekregen heb..en de honden komen dan nog nieteens in de buurt van de anderen.......
Dus ja, ik vind ook dat tolerantie vaak ver te zoeken is.
Het zelfde geldt voor wandelaars op zandpaden als je met de Landrover langs komt...afkeurende blikken tot slaande bewegingen met wandelstokken....allemaal al gezien hoor....en dan ben ik nog iemand die ruim voor het passeren al stapvoets rijdt, en die, mits de voetgangers niet totaal gebrek aan inzicht vertonen door zich op te splitsen over beide bermen, ruim om de voetgangers heen gaat...
gone
Roger B. schreef:Dus ja, ik vind ook dat tolerantie vaak ver te zoeken is.
Hier word je gewoon gegroet als je langskomt en stof .......... nou daar maakt niemand zich druk om. Is ook geen beginnen aan in zo'n droog land !
Zoek de verschillen:
Portugal
Oppervlakte: 92.212 km² [1] (0,5% water)
Inwoners: 10.781.459 (2012)
Bevolkingsdichtheid: 116,9/km² (2012)
Alentejo (de provincie waar wij wonen)
Oppervlakte: 31,551.2 km²
Inwoners: 758,739 (2011)
Bevolkingsdichtheid: 24.05/km²
Nederland
Oppervlakte: 37.354 km² (ruim 18% water)
Inwoners: 16.730.632 (2012)
Bevolkingsdichtheid: 447,9/km² (2012)
Misschien Nederland toch een beetje te vol en wat gebrek aan leefruimte ?
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
Rob Pt schreef:Misschien Nederland toch een beetje te vol en wat gebrek aan leefruimte ?
We zullen zien. Als je nog wat ouder wordt en misschien wel ziek (hoop ik niet) of je dan lekker in Portugal "de zorg" in gaat of dat je jezelf toch maar weer in Nederland meldt ...
Gerard
@ Gerard. Wat is dat nu weer voor een azijn zeikerige(sorry voor het woord) opmerking.
Leven en laten leven is mijn motto. Hier of elders
Leven en laten leven is mijn motto. Hier of elders