je auto voldoet niet meer aan de eisen van grijskenteken, dus dan val je gelijk in het geel tarief.
groet Ron
crewcab 110
Re: crewcab 110
110-Td5 X-tech 2006
Het is jammer dat ie al privé staat, anders had je hem na 5 jaar gewoon van de zaak af naar privé kunnen halen zonder bpm af te tikken.
Om hem nu om te bouwen naar personen uitvoering lopen er nu twee dingen door elkaar. Uiteraard betaal je na de ombouw mrb voor een personenwagen, dat is het tenslotte ook. Dat zal ook geen probleem zijn anders zou je hem niet ombouwen....
De vraag gaat over de BPM en dan vooral het bedrag dat betaald moet worden na kentekening als personenwagen. Daar valt, voor zover mijn kennis reikt, niet aan te ontkomen. Je maakt er een personenwagen van en dus telt die maatstaf voor de BPM.
Om hem nu om te bouwen naar personen uitvoering lopen er nu twee dingen door elkaar. Uiteraard betaal je na de ombouw mrb voor een personenwagen, dat is het tenslotte ook. Dat zal ook geen probleem zijn anders zou je hem niet ombouwen....
De vraag gaat over de BPM en dan vooral het bedrag dat betaald moet worden na kentekening als personenwagen. Daar valt, voor zover mijn kennis reikt, niet aan te ontkomen. Je maakt er een personenwagen van en dus telt die maatstaf voor de BPM.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Ellen Q schreef:Dus ondanks het grijze kenteken rest bpm obv personenwagen...?
een 110 CC is geen grijs kenteken, voldoet niet aan de inrichtingseissen.
gone
Ron63 schreef:je auto voldoet niet meer aan de eisen van grijskenteken, dus dan val je gelijk in het geel tarief.
groet Ron
je moet het eigenlijk op deze manier lezen.
je auto voldoet niet meer aan de eisen van een "bedrijfsauto", dus dan val je gelijk in het personenauto "tarief".
groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Edward schreef:Het is jammer dat ie al privé staat, anders had je hem na 5 jaar gewoon van de zaak af naar privé kunnen halen zonder bpm af te tikken.![]()
![]()
Edward, dat hebben wij ook gedaan.. Echter zo gauw je dan naar personenwagen ombouwt komt de BPM toch weer om de hoek kijken. En het was toch niet anders geweest als de 110 zou zijn omgebouwd terwijl deze nog op de zaak stond?
De vraag gaat zeer zeker inderdaad niet over de MRB, dat we daar gewoon het hoge tarief moeten betalen is duidelijk. Of 'ie nu wel of niet aan de inrichtingseisen van een bedrijfswagen voldoet.
Wij waren eigenlijk op dit spoor gebracht omdat we een crew cab te koop zagen staan, welke 'geregistreerd staat' als bedrijfswagen. Maar zoals ik in de reacties lees is het kenteken het enige 'bedrijfs'-kenmerk van de crew cab en zijn zowel de MRB als de BPM die van een personenwagen.
Vanaf wanneer precies weet ik niet, maar de laatste jaren staan alle Defender als bedrijfswagen op kenteken of ze nu als bedrijfswagen zijn ingericht of als personenwagen. Dus al koop je een nieuwe 110 Xtech 7 zitter op geel kenteken dan is het nog steeds een bedrijfswagen.
Anders mocht ie allang niet meer de weg op.........
Mbt tot de Bpm en ombouwen naar "geel" heb ik gewoon te weinig kennis. Kan me voorstellen dat het dichtgetimmerd is om te voorkomen dat zakelijke rijders de Bpm weten te ontduiken. Gelukkig heb ik een 130.....
Anders mocht ie allang niet meer de weg op.........
Mbt tot de Bpm en ombouwen naar "geel" heb ik gewoon te weinig kennis. Kan me voorstellen dat het dichtgetimmerd is om te voorkomen dat zakelijke rijders de Bpm weten te ontduiken. Gelukkig heb ik een 130.....
Edward van Vugt