Uitvallen motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
wilzun

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 19 Jun 2013, 22:27

Roger B. schreef:ja, omdat je het signaal van het contact haalt zal de motor uit gaan bij uitschakelen van het contact.

waarom zou je, het is beter deze draad met schakelaar te gebruiken om te constateren of je probleem in de aansturing van de brandstofafsluiter zit.

gewoon rijden, en als de motor afslaat, niet de koppeling intrappen, maar gewoon dit schakelaartje omzetten, je zet dan spanning op de afsluiter, als de motor afslaat door wegvallen van de stuurspanning naar de afsluiter dan zal hij weer aanslaan als je de schakelaar omzet. Slaat ie dan niet aan, dan zit het dus hoogstwaarschijnlijk niet in de aansturing van het afsluitventiel, dan kan het nog het ventiel zelf zijn, of andere oorzaak.

Ik zou niet per definitie en altijd met deze schakelaar aan gaan rijden, aangezien het niet voorkomen van de storing geen zekerheid is dat je het probleem verholpen hebt (aangezien het niet op vaste momenten en intervallen voorkomt)

Kan ik hem op de koplamp aansluiten. Ik rij hoofdzakelijk overdags ook op de vakantie die eraan komt. Zou het zonde vinden om een tijdelijke schakelaar te moeten aanbrengen. Of weet jij een andere geschikte plek.

Nog bedankt voor het meedenken iedereen!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Jun 2013, 22:36

zou niet aan de bedrading gaan klooien voor een diagnose draad, ook niet aan de dashboardpanelen....

draadje naar binnen werken, en schakelaar gewoon los of met dubbelzijdig tape (voor bereikbaarheid) tegen het dashboard ofzo... het is tenslotte maar een tijdelijk iets...
gone

wilzun

Berichtdoor wilzun » 19 Jun 2013, 23:50

Roger B. schreef:zou niet aan de bedrading gaan klooien voor een diagnose draad, ook niet aan de dashboardpanelen....

draadje naar binnen werken, en schakelaar gewoon los of met dubbelzijdig tape (voor bereikbaarheid) tegen het dashboard ofzo... het is tenslotte maar een tijdelijk iets...

Ga ik doen, kan de voeding zeker van de radio pakken? Moet alleen nog kijken waar hij op de brandstofpomp aangesloten moet worden.
Zal wel even duren voordat ik met een vervolg komt aangezien de storing meestal voorkomt wanneer ik lange stukken rijd. Zoals de vakantie. Maar ik kom er zeker op terug. Bedankt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Jun 2013, 05:46

Ja. Kun je gewoon van de draad bij de radio nemen die geschakeld is. Vaak bij aftermarket radios zit er in het kabelboompje van de radio in twee draadjes een stekkertje om constant en geschakeld over kruis te leggen, daar kun je mooi aftakken zonder iets blijvend aan de bedrading te modificeren.

op de brandstofpomp aan de kant waar ook de verstuiverleidingen aangesloten zijn zit aan de bovenkant van dat blok waar de verstuiverleidingen uit komen het afsluitventiel. Daar zit 1 draadje op met moertje oogje of met een schuifstekkertje. Dat is waar je moet zijn
gone

wilzun

Berichtdoor wilzun » 20 Jun 2013, 06:55

Roger B. schreef:Ja. Kun je gewoon van de draad bij de radio nemen die geschakeld is. Vaak bij aftermarket radios zit er in het kabelboompje van de radio in twee draadjes een stekkertje om constant en geschakeld over kruis te leggen, daar kun je mooi aftakken zonder iets blijvend aan de bedrading te modificeren.

op de brandstofpomp aan de kant waar ook de verstuiverleidingen aangesloten zijn zit aan de bovenkant van dat blok waar de verstuiverleidingen uit komen het afsluitventiel. Daar zit 1 draadje op met moertje oogje of met een schuifstekkertje. Dat is waar je moet zijn

Dat gaat wel lukken. Zoals ik al zij zal het wel even duren voordat ik het kan testen. Ongetwijfeld op vakantie hopelijk dat de schakelaar dan werkt. Laat het zeker weten. Dank je

Weet jij ook een manier om de bouten van het scharnier los te krijgen. Het gaat om de bout die in de stijl vast zit. Dat is zeker zo'n vierkant boutje in een vast gelast huis?

wilzun

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 12:54

wilzun schreef:
Roger B. schreef:Ja. Kun je gewoon van de draad bij de radio nemen die geschakeld is. Vaak bij aftermarket radios zit er in het kabelboompje van de radio in twee draadjes een stekkertje om constant en geschakeld over kruis te leggen, daar kun je mooi aftakken zonder iets blijvend aan de bedrading te modificeren.

Dat gaat wel lukken. Zoals ik al zij zal het wel even duren voordat ik het kan testen. Ongetwijfeld op vakantie hopelijk dat de schakelaar dan werkt. Laat het zeker weten. Dank je

Weet jij ook een manier om de bouten van het scharnier los te krijgen. Het gaat om de bout die in de stijl vast zit. Dat is zeker zo'n vierkant boutje in een vast gelast huis?

De garage heeft de draad rechtstreeks erbij geplaatst bij de keuring.
Hij is nog niet afgeslagen, maar heb nu wel dat hij nadat ik gereden heeft hij niet meteen aanslaat als hij even is uitgezet. Hij doet het dan eerder als ik de sleutel heel even omdraait.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 13:00

Dus er zit geen schakelaar tussen maar alleen een draad van af geschakelde plus naar de pomp? .....dan weet je nog niks.....het gaat er juist om dat je kunt checken of de afslaan-oorzaak weg is als je die schakelaar omzet....

Kan dat er iets van stubbeling optreedt door die spanning en wat er origineel aan signaal naar de pomp gaat
gone

wilzun

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 14:25

Roger B. schreef:Dus er zit geen schakelaar tussen maar alleen een draad van af geschakelde plus naar de pomp? .....dan weet je nog niks.....het gaat er juist om dat je kunt checken of de afslaan-oorzaak weg is als je die schakelaar omzet....

Kan dat er iets van stubbeling optreedt door die spanning en wat er origineel aan signaal naar de pomp gaat
Bedankt,
Zal de draad na de vakantie onderbreken met een schakelaar. Blijf nog even zo rijden. Als hij afslaat onder het rijden wil mijn vrouw direct naar huis.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 14:31

:lol: succes dan maar.....dus als ie afslaat duwt zij hem naar huis..... :shock: ? :lol:
gone

wilzun

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 14:43

Roger B. schreef::lol: succes dan maar.....dus als ie afslaat duwt zij hem naar huis..... :shock: ? :lol:

Zal het erg zijn om zo te rijden? Tot nu toe slaat hij niet meer af onder het rijden. En slaat heel soms moeilijk aan als ik hem uitzet en direct weer wil starten. Denk niet dat ik de oplossing voor de vakantie heb. En hij kan ook beter een keer niet aan willen slaan als dat hij afslaat onder het rijden. De brandstof filter is ook nog nooit vervangen of schoon gemaakt. Alleen het oliefilter vervangen ze. Is dat niet nodig?

Terug naar “Techniek”