Weet effe niet wat je bedoelt.
maar staand bij het dartboard; als in tot 4 maal toe veranderde wet/regelgeving inrichtings/uitvoeringseisen auto's en toekenning fiscaal grijs tarief?
Rgelgeving...
Re: Rgelgeving...
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
ja, bij het grijs kenteken werden de inrichtingseisen aangescherpt en bij wisselen van eigenaar was het voertuig niet meer grijskentekentariefgerechtigd tenzij inrichting aangepast aan nieuwe eisen.
maar nogmaals, uit praktisch oogpunt lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat een ingevoerde oldtimer ongeveer helemaal nieuw mag zijn, maar een bestaande niet met dezelfde delen opgebouwd zou mogen zijn
maar nogmaals, uit praktisch oogpunt lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat een ingevoerde oldtimer ongeveer helemaal nieuw mag zijn, maar een bestaande niet met dezelfde delen opgebouwd zou mogen zijn
gone
Heel veel auto's waren al niet "oké" bij het invoeren maar toen werd daar niet bijzonder op gelet. Dat wil niet zeggen dat de wagen daarmee gelegaliseerd is. Als je geen belastingcontrole krijgt betekent dat ook niet dat je aftrekposten kloppen, het betekent alleen maar dat je (nog) niet gepakt bent.
Droom rustig verder Floris, maar ik ben te vaak bij de Rdw geweest en het teveel auto's en motoren het kenteken zien verliezen om jouw vertrouwen te hebben.
Daarom blijf ik erbij: blijf weg bij alles wat overheid is met die RRC.

Droom rustig verder Floris, maar ik ben te vaak bij de Rdw geweest en het teveel auto's en motoren het kenteken zien verliezen om jouw vertrouwen te hebben.
Daarom blijf ik erbij: blijf weg bij alles wat overheid is met die RRC.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Roger B. schreef:ja, bij het grijs kenteken werden de inrichtingseisen aangescherpt en bij wisselen van eigenaar was het voertuig niet meer grijskentekentariefgerechtigd tenzij inrichting aangepast aan nieuwe eisen.
Okee duidelijk.
@ marlon; neem contact op met de eerder genoemde paul stroink, die heeft veelvuldig te maken met dit soort situaties, die kan je welhaast op zeker de juiste informatie geven.Gewoon iemand uit de praktijkervaring.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:
Maar als ik mijn lekenlogica vooruit laat denken, dan stel ik dat diegene die claimt , het ook moet waar maken.
Lees als in stel dat marlon morgen wordt aangehouden en gedoe krijgt, dan moet de overheid toch hard maken dat zijn auto NA 1999 veranderd zou zijn?
De belastingdienst is de instantie die bepaald of een auto wegenbelastingvrij is. En laat het nou zo werken bij de belastingdienst dat daar omgekeerde bewijslast geldt. Dwz de belastingdienst hoeft het niet hard te maken dat de auto daadwerkelijk MRB-vrij is, de eigenaar van de auto zal moeten bewijzen dat zijn verhaal klopt, dmv documentatie, rekeningen etc.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Marc:
ik weet wel dat dat bij de inkomstenbelasting van toepassing is.
Daarnaast, een posting op de prik "wie houd 1/3 regeling bij?" van 25/10/2009:
"onlangs een discovery op een RRC chassis ingevoerd, chassis 79, body 90, motor 2,8 td daihatsu 92.Hierop gewoon een kenteken gekregen, 79 met 7 zitter, 80 kw.
Legitiem omdat alles al op het engelse kenteken vermeld stond. Goedkeuring van douane en belastingdienst.Auto kreeg aparte typegoedkeuring. Volgens RDW keurmeester kon hier niet de 1/3-2/3 regeling van toepassing zijn.
Een officiele goedgekeurde "belastingontduiker"( deze auto dus)."
was getekend, bart van dessel.
@ edward: heb je bij al die kentekenverliezers nog eens nagevraagd of ze er werk van hadden gemaakt??
Lees, de rdw voor de rechter dagen, en vervolgens je gelijk krijgen, waar (genoeg) voorbeelden van zijn.
Nog een keer daarnaast;
ik mag inderdaad graag dromen, en fantaseren,
van onder andere een wereld waarbij de 1 de ander niet nodig heeft om zichzelf een houding te geven.
(dan zou ik dan de 1/2-1/2 regeling noemen)
ik weet wel dat dat bij de inkomstenbelasting van toepassing is.
Daarnaast, een posting op de prik "wie houd 1/3 regeling bij?" van 25/10/2009:
"onlangs een discovery op een RRC chassis ingevoerd, chassis 79, body 90, motor 2,8 td daihatsu 92.Hierop gewoon een kenteken gekregen, 79 met 7 zitter, 80 kw.
Legitiem omdat alles al op het engelse kenteken vermeld stond. Goedkeuring van douane en belastingdienst.Auto kreeg aparte typegoedkeuring. Volgens RDW keurmeester kon hier niet de 1/3-2/3 regeling van toepassing zijn.
Een officiele goedgekeurde "belastingontduiker"( deze auto dus)."
was getekend, bart van dessel.
@ edward: heb je bij al die kentekenverliezers nog eens nagevraagd of ze er werk van hadden gemaakt??
Lees, de rdw voor de rechter dagen, en vervolgens je gelijk krijgen, waar (genoeg) voorbeelden van zijn.
Nog een keer daarnaast;
ik mag inderdaad graag dromen, en fantaseren,
van onder andere een wereld waarbij de 1 de ander niet nodig heeft om zichzelf een houding te geven.
(dan zou ik dan de 1/2-1/2 regeling noemen)
110 HT 200 Tdi 1989.
Een kenteken krijgen zegt natuurlijk helemaal niks! Ik heb ook een kenteken op mijn 130 en die is ook niet mrb vrij.
Natuurlijk zijn er van iedere kant genoeg verhalen, maar voor de rechter betwisten dat je wagen niet samengesteld is terwijl hij uit 5 wagens is opgebouwd zal niet meevallen. En de wagen van TS is samengesteld. Daar kun je bij halen dat hij dat niet gedaan heeft maar een buitenlander of een Marsman of wat dan ook, daar wordt ie niet minder samengesteld van. Dat is alleen een probleem als je ooit gepakt wordt en die kans is nihil als je niet zelfs langs de Rdw gaat.
Natuurlijk zijn er van iedere kant genoeg verhalen, maar voor de rechter betwisten dat je wagen niet samengesteld is terwijl hij uit 5 wagens is opgebouwd zal niet meevallen. En de wagen van TS is samengesteld. Daar kun je bij halen dat hij dat niet gedaan heeft maar een buitenlander of een Marsman of wat dan ook, daar wordt ie niet minder samengesteld van. Dat is alleen een probleem als je ooit gepakt wordt en die kans is nihil als je niet zelfs langs de Rdw gaat.
Edward van Vugt
Edward schreef:Een kenteken krijgen zegt natuurlijk helemaal niks! Ik heb ook een kenteken op mijn 130 en die is ook niet mrb vrij.![]()
![]()
Ben je nou balletjes uit de grabbelton bij lucille aan het pakken of feiten en fictie door mekaar aan het halen?
Ten eerste: een kenteken verkriijgen op een uit het buitenland gehaalde auto, die ook nog eens samengesteld is, zegt meer dan genoeg, te weten dat de nederlandse overheid die auto als ligitiem accepteerd.
Op de tweede plaats: bart heeft zoals hij die auto aanbod, en aldus beschreven, een "MRB vrij kenteken gekregen!
Er wordt in het geheel niet geclaimd dat we hier, zowel het exemplaar van bart als de auto van TS, met een NIET samengesteld voertuig van doen hebben, in tegendeel.
Er is helemaal geen probleem als de auto van TS bij de rdw is erkend als een , ondanks de samenstelling, belastvrije auto.
De auto is in 1996 bij de rdw aangeboden in de samengestelde toestand , en is vervolgens goedgekeurd alszijnde een belastingvrij exemplaar.
Zaak voor TS is om bij de RDW te achterhalen of dat in 1996 wel of niet is gedocumenteerd.
Thats all
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
ja, allemaal goed behalve dat niet de RDW maar de BELASTINGDIENST bepaald of een auto oldtimer is voor de vrijstelling of niet.
ik weet ook gevallen waar de RDW zegt: bedrijfswagen en grijs kenteken verleent en waar de Belastingdienst later lastig gaat doen omdat ie niet aan de inrichtingseisen voldoet
ik weet ook gevallen waar de RDW zegt: bedrijfswagen en grijs kenteken verleent en waar de Belastingdienst later lastig gaat doen omdat ie niet aan de inrichtingseisen voldoet
gone
Zo werkt het dus niet...... Een kenteken krijgen is niet moeilijk, dat zegt niks over de mrb vrijstelling. Als dat kenteken 40 jaar oud is krijg je automatisch een brief met de mededeling dat je geen mrb meer hoeft te betalen, ook als dat niet terecht zou zijn omdat het voertuig samengesteld is, de controle daarop is pas later strenger geworden. Dus zolang niemand die auto ziet en er de strengere controle op loslaat is er weinig aan de hand.
Echter, komt een auto als deze bij de rdw, douane en soms zelfs de politie en er komt een onderzoek of zelf een Pat dan kun je er zeker van zijjn dat hij als samengesteld aangemerkt wordt en buiten de oldtimerregeling valt.
De auto van Bart heb ik niks mee van doen en speelt hier geen rol.
Je zult vast heel veel gelezen hebben en internetwijs zijn, maar het is niet zo simpel als jij wilt doen geloven. Een kenteken hebben is geen kunst, het houden ook niet (tenzij je echt een hok hebt dat aantoonbaar gestolen delen bevat) maar de oldtimerregeling staat daar los van. En dus de mrb vrijs status.
Echter, komt een auto als deze bij de rdw, douane en soms zelfs de politie en er komt een onderzoek of zelf een Pat dan kun je er zeker van zijjn dat hij als samengesteld aangemerkt wordt en buiten de oldtimerregeling valt.
De auto van Bart heb ik niks mee van doen en speelt hier geen rol.
Je zult vast heel veel gelezen hebben en internetwijs zijn, maar het is niet zo simpel als jij wilt doen geloven. Een kenteken hebben is geen kunst, het houden ook niet (tenzij je echt een hok hebt dat aantoonbaar gestolen delen bevat) maar de oldtimerregeling staat daar los van. En dus de mrb vrijs status.
Edward van Vugt