heb je het nu over een halve achterdeur of ga je er een pickup van maken?
en indien halve achterdeur, wat doe je dan met de bovenhelft?
kunt ook nog ipv pickup voor softtop gaan
Onderdelen bovenste achterklep Series
Re: Onderdelen bovenste achterklep Series
Zal wel weer aan mij liggen, maar dat beugeltje is toch in een paar uur nagemaakt?????? Stuk plaat en een uurtje kloppen, knippen en bijwerken en klaar.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
voor jou , misschien mij ook wel, en anderen vast ook, maar niet voor iedereen.....
maar ja, het ziet er niet uit als heel ingewikkeld om iets passends te maken, zelfs niet om dat dan veel steviger te maken
maar ja, het ziet er niet uit als heel ingewikkeld om iets passends te maken, zelfs niet om dat dan veel steviger te maken
gone
Alles is na te maken als je de kennis en ervaring hebt. Als het op metaal bewerken aan komt heb ik geen van beide in voldoende maten om er een deur aan op te hangen. Maar Ed, als je zin hebt om een uurtje te kloppen dan kom ik hem wel bij je halen hoor 
Op de foto is alleen de onderkant gedaan. Voor de bovenklep wil ik iets vergelijkbaars doen.
Eind doel is dat ik zowel de boven als de onderklep verticaal kan laten scharnieren in plaats van horizontaal. Ik wil in de zomer zonder het vaste dak rond gaan rijden (als hij weer rijdt natuurlijk) en in de winter juist met.
Overigens lost dat ook nog een ander probleempje op: mijn dak is voorzien van twee ventilatie roosters (vraag me ook af waar die voor dienen gezien de luchtstromen in de rest van de auto
) en de bevestiging voor de bovenkant van de deur zou precies op de plek moeten komen waar nu de roosters zitten.
Op de foto is alleen de onderkant gedaan. Voor de bovenklep wil ik iets vergelijkbaars doen.
Eind doel is dat ik zowel de boven als de onderklep verticaal kan laten scharnieren in plaats van horizontaal. Ik wil in de zomer zonder het vaste dak rond gaan rijden (als hij weer rijdt natuurlijk) en in de winter juist met.
Overigens lost dat ook nog een ander probleempje op: mijn dak is voorzien van twee ventilatie roosters (vraag me ook af waar die voor dienen gezien de luchtstromen in de rest van de auto
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
heb wel eens zitten kijken, maar dit is idd geen moeilijke constructie. Je moet wel minimaal 1 scharnier bij zetten om daarmee het bovenste stuk de ondersteunen als dat los open gaat. Tenminste zover ik weet heeft een deur maar drie scharnieren.
Ik weet dat er een 88LW binnen de club rond rijd die zijn achterklep ook zo heeft aangepast.
Belangrijkste is dat je scharnieren zo zitten dat de deur niet kan gaan hangen. De sluitpunten die je op de foto ziet, die zitten als het goed is al aan de klep. die aan de linkerkant (met een deur naar rechts) die zit waarschijnlijk al goed en die van de rechterkant kun je dan gebruiken om de andere beugel te maken.
Ik weet dat er een 88LW binnen de club rond rijd die zijn achterklep ook zo heeft aangepast.
Belangrijkste is dat je scharnieren zo zitten dat de deur niet kan gaan hangen. De sluitpunten die je op de foto ziet, die zitten als het goed is al aan de klep. die aan de linkerkant (met een deur naar rechts) die zit waarschijnlijk al goed en die van de rechterkant kun je dan gebruiken om de andere beugel te maken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
TS, Als je die bovenste onderdelen voor de achterklep nog zoekt. Ik heb er hier 2 liggen.
axelaro88 schreef:TS, Als je die bovenste onderdelen voor de achterklep nog zoekt. Ik heb er hier 2 liggen.
Je hebt een PB
Kei veel groeten,
Joost
Joost