Wateroverlast in Duitsland

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rob Pt

Re: Wateroverlast in Duitsland

Berichtdoor Rob Pt » 11 Jun 2013, 01:14

Een paar jaar geleden was het ook raak bij de Portugese Skoda-importeur

Afbeelding

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Jun 2013, 06:45

Thomas Td5 schreef:
Ik denk dat de dealer daar dit niet zag aankomen, het lijkt me dat je anders wel de wagens in veiligheid brengt. Daar staat een paar ton aan Land Rovers buiten die nu zo goed als onverkoopbaar zijn geworden.

denk dat het water aan de andere kant van die glas-pui niet veel lager zal staan, dus binnen zal ook nog wel e.e.a. onder water staan... alleen bij deze onfortuinlijke dealer al zal de schade wel dik in de miljoenen lopen.

en snorkel of niet.... als het water zo hoog staat loopt het er ook wel via de uitlaat in en water dat in een motor komt bij stilstand is je kleinste probleem denk ik, interieur en elektrisch systeem hebben er meer van te lijden
gone

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Jun 2013, 14:00

Was het zo onverwacht? Of konden gewoon niet alle auto's verplaatst worden?
Hoedanook, een strop voor het bedrijf lijkt me.

Ik heb nog een bouwdroger in de schuur staan. Die zouden ze daar goed kunnen gebruiken ;)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 11 Jun 2013, 18:12

De dealer op de foto die Gerard geplaatst heeft zou dit bedrijf wel eens kunnen zijn:

Floods in Bayern Destroy Jaguar Landrover Dealership in Deggendorf en Willkommen bei Autohaus Griesbeck

ErwinD90 schreef:Was het zo onverwacht?

Citaat uit het 1ste artikel: "The water came so quickly that the dealer didn’t have time to move the cars in is showroom to higher ground "

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jun 2013, 18:43

Nee, die Duitsers zijn idioten, die verplaatsen hun spullen niet als ze een overstroming zien aankomen..... :shock: :shock: :shock:

NATUURLIJK WEL! Alleen zijn er her en der ook dijken doorgebroken en zul je er als leek van staan te kijken hoe hard het water van een rivier kan aanwassen.

De ouderlijke boerderij van ma staat langs de Maas en ligt lekker hoog, maar als ik zie hoe vaak daar het water met zo'n rotgang opkwam dat ze amper tijd hadden om het vee te verweiden dat is gewoon onvoorstelbaar.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Jun 2013, 20:22

en voorspellingen van de snelheid waarmee de waterbult (want dat is het simpel gezegd wel een beetje) zich verplaatst zijn helaas niet altijd zo accuraat als dat men van de huidige technologie verwacht.....

maar ga er maar van uit dat de overstroming veel eerder en/of veel hoger gekomen is dan verwacht
gone

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 12 Jun 2013, 22:25

Ik wilde de mensen daar niet van enige domheid beschuldigen. En van overstromingen heb ik geen verstand. Maar vanwege de berichtgevingen die al geruime tijd voorbij komen meende ik dat er in risicogebieden wel al wat voorzorgsmaatregelen genomen zouden zijn.
Ik neem zonder meer aan dat de vloed als een verrassing kwam en ik ben blij dat Tilburg relatief hoog ligt en dat ik twee hoog woon.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jun 2013, 23:29

ErwinD90 schreef:Ik wilde de mensen daar niet van enige domheid beschuldigen. En van overstromingen heb ik geen verstand. Maar vanwege de berichtgevingen die al geruime tijd voorbij komen meende ik dat er in risicogebieden wel al wat voorzorgsmaatregelen genomen zouden zijn.
Ik neem zonder meer aan dat de vloed als een verrassing kwam en ik ben blij dat Tilburg relatief hoog ligt en dat ik twee hoog woon.

Vlgs mij is d'r niks tegen om iemand "Een beetje dom" te noemen, dat overkomt de besten onder ons.

En ik dit geval is het misschien toch iets dommer als een beetje.
Als je weet dat de handelsvoorraad niet verzekerd is en ls je weet dat er hoge waterstanden zijn en dat je bepaald niet op het hoogste punt zit ....

Ik woon zelf op 12 m boven NAP* en zal dus bij hevige regen niet direct mijn auto gaan verzetten, maar bijv als het hard stormt dan kijk ik wel even naar welke boom er breekbaar uitziet.

* Ik vrees overigens wel de stromen gelukzoekers mocht het in Nederland eens een keertje serieus mis gaan: de grootste bevolkingsconcentraties bevinden zicht op de diepste punten.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jun 2013, 23:38

En ook hier vertrouwt 99% van de mensen blind op de dijken en gemalen...... Net zoals geen van ons een noodstroomgeneratortje heeft of een butagaskachel mocht de stroom uitvallen en geen voorraad water in huis heeft in geval problemen op dat vlak.

Het is makkelijk zeiken over een ander..........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 23 Jun 2013, 10:09

ik heb een vouw roeiboot en een plat dak en een ladder .......

en een reddings boei en woon in de zijper polder . :mrgreen:

Terug naar “Kroeg”