Hoe heb je de gloeipuggen getest? Stuk voor stuk of gekeken of er spanning op komt te staan?
Want de gloeipluggen van die 2.5 staan parallel. dus het kan zijn dat wanneer je alleen de spanning gecontroleerd hebt dat een van de pluggen niet werkt. zeker omdat die nat blijven nadat je de verstuivers al van cilinder veranderd hebt.
Verder herinnerde ik me nog een ander verhaal dat ik lang geleden gelezen had. Iemand die een verkeerde opvoerpomp had gestoken waardoor zijn laro niet wilde lopen. Reden dat ik dit zeg is dat als jouw opvoerpomp zou lekken richting de karter, dan komt er misschien niet genoeg diesel aan bij de distributiepomp waarvoor je blok ook niet wil lopen.
Heb je ook al gekeken hoe de olie er uit ziet als je deze er uit laat lopen in een bak ofzo? Als je dat netjes opvangt kun je dat eventueel ook terug mikken, maar dan kun je makkelijker kijken of er diesel in je olie zit. en als er diesel in zit kun je hem gelijk vervangen.
Oliepeil stijgt
Re: Oliepeil stijgt
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
gloeiplug is dus NIET van cilinder gewisseld?
ook van mij uit de vraag hoe jij de gloeiplug controlleerd. want warm wordt ie blijkbaar niet
ook van mij uit de vraag hoe jij de gloeiplug controlleerd. want warm wordt ie blijkbaar niet
gone
Dat je oliepijl stijgt agv een issue met je verstuivers kan ik mij haast niet voorstellen. Zodra je de motor stopt valt de druk van die pomp volledig weg en er er zijn geen directe raakvlakken tussen je verstuivers en de olie anders dan via je zuigers en dan moet je olieverbruik hebben en stijgt het pijl zeker niet.
Zoals als al door anderen gemeld is 1 van de weinige plaatsen waar je lekkage kan krijgen onderaan de injectiepomp (zit trouwens ook een diesel retour daar). Eentje die Piet_g al aan de orde stelt klinkt in mijn beleven meer in de richting van het probleem dat je meldt:
Start slecht, loopt slecht, rookt nogal: een lekke opvoerpomp.....??
Dat ding heeft een kunststof membraan en wordt, zoals Piet als zegt, aangedreven door de nokkenas. Gezien de constructie: als dat membraan gaat lekken perst die de overtollige diesel zo je via de nokkenas je sump in in plaats van in de dieselretour.
Jan
Zoals als al door anderen gemeld is 1 van de weinige plaatsen waar je lekkage kan krijgen onderaan de injectiepomp (zit trouwens ook een diesel retour daar). Eentje die Piet_g al aan de orde stelt klinkt in mijn beleven meer in de richting van het probleem dat je meldt:
Start slecht, loopt slecht, rookt nogal: een lekke opvoerpomp.....??
Dat ding heeft een kunststof membraan en wordt, zoals Piet als zegt, aangedreven door de nokkenas. Gezien de constructie: als dat membraan gaat lekken perst die de overtollige diesel zo je via de nokkenas je sump in in plaats van in de dieselretour.
Jan
- Timo Roovers
Met al jullie input moet mijn probleem toch snel opgelost kunnen worden
Dat het probleem aan de zuigers zou liggen is, zoals jullie al aangeven, inderdaad vrij onwaarschijnlijk. Maar omdat ik verder even niet wist waar ik moest gaan zoeken wou ik dingen gaan afstrepen. Daarbij is het toch wel nuttig om mijn compressie te meten dus dat ga k alsnog doen waarschijnlijk
Al jullie adviesen wijzen naar de opvoerpomp dus dat zal ik als eerste gaan bekijken. Volgens mij heb ik er nog een liggen.
De gloeipluggen test ik door deze met een startkabel op een accu te houdendan gaan ze gloeien en dit deden ze stuk voor stuk. Spanning heb ik echter nog niet naar gekeken... oeps vergeten
Daar kan ik dus ook nog even naar kijken.
We'll see...
Het zou geen hobby zijn als er geen tijd in gaat zitten he!
Dat het probleem aan de zuigers zou liggen is, zoals jullie al aangeven, inderdaad vrij onwaarschijnlijk. Maar omdat ik verder even niet wist waar ik moest gaan zoeken wou ik dingen gaan afstrepen. Daarbij is het toch wel nuttig om mijn compressie te meten dus dat ga k alsnog doen waarschijnlijk
Al jullie adviesen wijzen naar de opvoerpomp dus dat zal ik als eerste gaan bekijken. Volgens mij heb ik er nog een liggen.
De gloeipluggen test ik door deze met een startkabel op een accu te houdendan gaan ze gloeien en dit deden ze stuk voor stuk. Spanning heb ik echter nog niet naar gekeken... oeps vergeten
Daar kan ik dus ook nog even naar kijken.
We'll see...
Het zou geen hobby zijn als er geen tijd in gaat zitten he!
Land Rover SIII 88" 2.5NA 1971
Land Rover Freelander 1.8i S Wagon 2001
-
Roger B.
ik doe het minder lomp en handelbaarder met een stuk draad 1,5mm² of 2,5mm² volstaat. gloeien is één, maar waar gloeit ie, alleen aan de punt of in het midden?
uiteraard is spanning op de plug wel een voorwaarde om te gloeien
uiteraard is spanning op de plug wel een voorwaarde om te gloeien
gone
- Timo Roovers
Zo, het heeft even geduurd voordat ik weer tijd had om naar de auto te kijken maar ik heb het probleem gevonden. Althans een deel van het probleem. Na mijn compressie te hebben gemeten bleken de middelste 2 cilinders vrij laag. Nadat ik de kop eraf had gehaald bleek de koppakking tussen deze 2 cilinders gescheurd. Ook waren deze beide nat zoals aan de verstuivers en gloeistiften al te zien was.
Dit verklaart waarom de auto niet start maar nog niet waarom het oliepeil te hoog was. Dit kan dus nog aan de opvoerpomp liggen maar die vervang ik ook nog voor de zekerheid. Nu wachten op onderdelen en dan zien we verder.
Ben ondertussen ook nog eigenaar geworden van een freelander 1.8 benzine. Uiteraard met de gebruikelijke problemen zoals kapotte visco koppeling en dakraam maargoed dat zijn andere zorgen.
Zodra ik zeker weet dat het probleem aan mijn series opgelost is laat ik weer wat weten!
Dit verklaart waarom de auto niet start maar nog niet waarom het oliepeil te hoog was. Dit kan dus nog aan de opvoerpomp liggen maar die vervang ik ook nog voor de zekerheid. Nu wachten op onderdelen en dan zien we verder.
Ben ondertussen ook nog eigenaar geworden van een freelander 1.8 benzine. Uiteraard met de gebruikelijke problemen zoals kapotte visco koppeling en dakraam maargoed dat zijn andere zorgen.
Zodra ik zeker weet dat het probleem aan mijn series opgelost is laat ik weer wat weten!
hmm.. dat is idd ook niet goed die koppakking..
Wel goed idd dat je dat gevonden hebt, want dat kan nog meer schade aan je blok maken. Toch wel handig zo'n compressie meting.
Verder idd als je toch bezig bent dan gelijk maar het andere ook mee pakken. Soms gewoon even wat meer werk, maar minder frustrerend dan van probeersel naar probeersel gaan.
Wel goed idd dat je dat gevonden hebt, want dat kan nog meer schade aan je blok maken. Toch wel handig zo'n compressie meting.
Verder idd als je toch bezig bent dan gelijk maar het andere ook mee pakken. Soms gewoon even wat meer werk, maar minder frustrerend dan van probeersel naar probeersel gaan.
------
- Timo Roovers
Helaas nog steeds niks gedaan maar inderdaad zoals je al zegt piet, soms wat meer werk. Eigenlijk had ik ook niks anders verwacht, je komt altijd nog wel andere dingen tegen waar je "even" iets aan wil doen. Uiteindelijk ben je dan met een klusje van 1 uur de hele avond bezig! Maar ach nu maar wachten op onderdelen. Zal ondertussen kijken of ik wat fotos kan plaatsen van de pakking.
- Timo Roovers
zoals beloofd hier de foto's
- Bijlagen
-
- koppakking kortbij.JPG (33.93 KiB) 4754 keer bekeken
-
- de pakking
- koppakking.JPG (30.62 KiB) 4754 keer bekeken
-
- hier de zuigers toen de kop er net vanaf was
- blok.JPG (37.08 KiB) 4754 keer bekeken
ik weet niet of ik het goed zie, maar de bovenste klep van de tweede cilinder van boven. Die lijkt aan de onderkant een deukje te hebben. of is dit een druppel die mistekend?
Verder wel duidelijk te zien dat er iets met die twee cilinders is, nog voor je de koppakking ziet
.
Verder wel duidelijk te zien dat er iets met die twee cilinders is, nog voor je de koppakking ziet
------