Ervaringen met Discovery 3 met veel km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Ervaringen met Discovery 3 met veel km

Berichtdoor Roger B. » 27 Mei 2013, 23:29

Ray vd Velden schreef:En dat had niets met de D2 te maken waarom het LR3 werd genoemd :roll:

roep eens niet alleen dat iets niet waar is, maar vertel het ware verhaal dan eens.....

bron: http://www.caranddriver.com/reviews/lan ... -road-test

The 2005 LR3 is the much-needed replacement for the Discovery. Land Rover seems to want buyers to forget the Discovery, so henceforth it will be called the LR3
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 28 Mei 2013, 08:14

Edward schreef:Het advies dat ik kreeg over een D3: "spaar door voor een D4" :lol: :lol:

Tja... dat gaat niet echt voor iedereen op. D-4 is achterlijk duur nog. Een D-3 lukt wel over een paar jaar. En om eerlijk te zijn de exemplaren die ik gereden heb waren lang niet slecht.

Roger B. schreef:
roep eens niet alleen dat iets niet waar is, maar vertel het ware verhaal dan eens.....

bron: http://www.caranddriver.com/reviews/lan ... -road-test

The 2005 LR3 is the much-needed replacement for the Discovery. Land Rover seems to want buyers to forget the Discovery, so henceforth it will be called the LR3

Land Rover heeft de meeste modellen hernoemd in de VS. De Freelander 1 was daar ook geen groot succes, om die te doen vergeten werd de Freelander 2 de LR2 genoemd. Aparte is nu dat ze steeds opnummeren moeten. Lijkt me ook niet handig.

hkrant

Berichtdoor hkrant » 28 Mei 2013, 08:49

Is het alleen kommer en kwel ?
Ik zie er best veel rondrijden, en die zullen toch niet allemaal alleen maar geld erinstoppen ?
Of kan ik toch beter gaan voor de auto met 150000 km en dan hopen dat ik diezelfde kosten niet heb ?

Ik heb jaren een citroen CX gereden, die ook een slecht imago had.
In de praktijk viel het reuze mee...

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Mei 2013, 09:37

hkrant schreef:Is het alleen kommer en kwel ?
Ik zie er best veel rondrijden, en die zullen toch niet allemaal alleen maar geld erinstoppen ?
Of kan ik toch beter gaan voor de auto met 150000 km en dan hopen dat ik diezelfde kosten niet heb ?

Land Rover rijden is kommer en kwel als ik internep moet geloven. Ik rij sinds 2002 Land Rover, in eerste instantie met grote tegenzin. Maar ik rij nog steeds met veel plezier met weinig problemen en tegen een reëel budget. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Mei 2013, 10:06

Edward schreef:
hkrant schreef:Is het alleen kommer en kwel ?

Land Rover rijden is kommer en kwel als ik internep moet geloven. Ik rij sinds 2002 Land Rover, in eerste instantie met grote tegenzin. Maar ik rij nog steeds met veel plezier met weinig problemen en tegen een reëel budget. :D :D

Ik heb geruime tijd Renaults gereden en daar viel zo nu en dan wat vanaf etc.* Mijn wederhelft had ooit een VW Golf diesel, en die roestte ook alsof ie uit afgekeurd frans blik was opgetrokken (en had na 200.000 km een zelfschakelende versnellingsbak). En ik rijd sinds 1999 LandRover en ik dacht dat dat de domste bevlieging zou kunnen blijken - je moet jezelf soms een domme bevlieging toestaan - maar het viel en valt eigenlijk allemaal best mee. Dat niet alleen, zelfs mijn wederhelft vind het nog een beetje leuk (eigenlijk heeft ze niks met auto's, dus een beetje leuk is al heel veel).

Dus tel je knopen, en reken ermee dat het kopen van een auto sowieso geen erg rendabele onderneming is, dus doe het dan maar gewoon goed (dus gewoon lekker onrendabel - dan kan het alleen maar meevallen).

Groeten MarcS

* Dat zo'n Renault niet tegen 10-15 cm water kon was indertijd de bekende druppel ... de, overigens prettig rijdene, R19GTD bleek zijn luchtinlaat in de bumper verstopt te hebben, als je dan te voorzichtig door een wat diepere plas rijdt dan spoelt de bumper vol door het door de bodemplaat opgestuwde water en dan zegt ie nog een keer tik ... als dit je dan in NO-Polen overkomt ... dan wil je heel snel een LandRover zelfs al was je de grootste LandRover hater die alles op het internep gelooft.

Gvanderheijden

Berichtdoor Gvanderheijden » 28 Mei 2013, 14:30

Wat Rob beschrijft klopt. Als je alles bij elkaar neemt lijkt het veel maar daar tegenover staat wel veel rijplezier. Heb zelf een defender TD5 gehad en die had ook wel eens wat ;) Mijn D3 van 2005 met nu 165000 heeft ook wel het een en ander. Ik vind hem fantastisch rijden. Kijk kritisch neem de tijd voor een proefrit en vergelijk de verschillende auto's die te koop staan.

Succes! laat even weten wat je uiteindelijk hebt aangeschaft :D

Grt Gerard
Grz,
Gerard

present: Discovery 3 SE TDV6 2005 manuel JAVA Black
past: 110 td5 CSW 2002
past: 110 td5 CSW 1999

Glenn

Berichtdoor Glenn » 23 Jul 2013, 11:12

Ben ook zeer benieuwd,

Ik zet mijn zoektocht ook door naar een 'treffelijke' D3 want mijn D1 van '98 met iets meer dan 351.000km op de teller zal ook niet blijven meegaan. Ondertussen is al heel veel van de techniek vernieuwd aan deze wagen.

Ik kijk wel uit naar een D3 met minder dan 150.000 op de teller... Wat er nadien komt van kosten moet je als een LR rijder er nu eenmaal bij nemen en het is altijd handig als je er zelf kan aan werken. Anders raad ik aan om er niet aan te beginnen tenzij je lekker goed geld verdient om hem bij een dealer binnen te steken.

Groetjes,
Glenn
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 24 Jul 2013, 19:19

Ik vind het idd wat kort door de bocht om te roepen dat het allemaal zo slecht is. Ik rijd ondertussen al een jaar (20k) rond met een tweedehands D3 en heb er nog niets mee gehad, op de accu na dan die afgelopen winter bij -15 door zijn knieen ging. (vervangen onder garantie)

Bij een 2005 praat je tenslotte toch al over een auto van 8 jaar oud en zeker als ie 250k gelopen heb zijn wat slijtagezaken niet heel vreemd.
Dat er dan een busje,remschijf en/of wiellager vervangen moet worden is niet zo heel vreemd; en ja dat is wat meer werk als bij een defender.

Niet geheel onlogisch als je kijkt naar de complexiteit van de wagen; maar daarvoor rijdt hij vele malen comfortabeler als een defender, is een stuk sneller/vlotter, is het terrain response een super systeem en krijg je een heerlijke V6 diesel.
Net als elke landrover (auto) is m.i. regelmatig onderhoud de sleutel tot een betrouwbare wagen. Probeer er eentje te vinden waar de onderhoudshistorie bij zit, zodat je kunt controleren of de riemen idd vervangen zijn. (prijzige beurt)

Overigens is er volgens mij op technisch gebied bijna geen verschil tussen een D3 uit 2008 en een D4. Ander dashboard, sterkere motor (als je de SDV hebt) en wat optische wijzigingen....
Bij Lr staan ze zelfs beide onder beide onde L319 inTopix vermeld.
Kijk anders ook even op disco3.co.uk. Daar is veel meer info te vinden

Gerrit
On the 8th day god invented duct tape.....

Dixo

Berichtdoor Dixo » 24 Jul 2013, 22:04

Gargamel schreef:Overigens is er volgens mij op technisch gebied bijna geen verschil tussen een D3 uit 2008 en een D4. Ander dashboard, sterkere motor (als je de SDV hebt) en wat optische wijzigingen....

SDV6 vind ik persoonlijk een stuk fijner rijden, en later hebben ze ook nog de automaatbak gewijzigd toch? Of was dat al in de D3 dat die een upgrade kreeg?

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 25 Jul 2013, 17:01

Dixo schreef:
Gargamel schreef:Overigens is er volgens mij op technisch gebied bijna geen verschil tussen een D3 uit 2008 en een D4. Ander dashboard, sterkere motor (als je de SDV hebt) en wat optische wijzigingen....

SDV6 vind ik persoonlijk een stuk fijner rijden, en later hebben ze ook nog de automaatbak gewijzigd toch? Of was dat al in de D3 dat die een upgrade kreeg?

Misschien dat dit Wikipedia artikel voldoende uitkomst brengt: Land Rover Discovery

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Terug naar “Techniek”