en wat heb je nu concreet in gedachten?
m.a.w wat kost mij een benzine blok met inruil van diesel bij jou ?
benzine motor.
Re: benzine motor.
Hallo Marcel,
Concreet voor jou op korte termijn nog niet zo heel veel. In dit draadje heb ik al wel eens met de gedachte gespeeld om zo'n diesel naar benzine conversie te doen. In de praktijk hangt een en ander af van hoe makkelijk de nodige onderdelen achterhaald kunnen worden en welke prijzen er voor gerekend worden. Ook hangt het af van de staat van het donorblok.
In feite doe je een complete revisie, alleen bouw je de diesel onderdelen niet meer op en gebruik je de benzine tegenhangers.
Als alle onderdelen klaar liggen zou ik in een week of 2 wel een donorblok kunnen afbouwen, voor eventuele machinale bewerkingen wegbrengen, weer opbouwen voor benzine en proefdraaien.
aandachtspuntje is wel dat ik een mechanische dieselaar ben met mijn sleutelkennis
Zoals in het eerder genoemde draadje al is aangehaald, is het waarschijnlijk praktischer en voordeliger om een 2,25 benzine motor te scoren.
Als je serieus toch deze diesel-benzine route wilt doen, kunnen we binnenkort wel eens om de tafel.
groetjes, Fenna
Concreet voor jou op korte termijn nog niet zo heel veel. In dit draadje heb ik al wel eens met de gedachte gespeeld om zo'n diesel naar benzine conversie te doen. In de praktijk hangt een en ander af van hoe makkelijk de nodige onderdelen achterhaald kunnen worden en welke prijzen er voor gerekend worden. Ook hangt het af van de staat van het donorblok.
In feite doe je een complete revisie, alleen bouw je de diesel onderdelen niet meer op en gebruik je de benzine tegenhangers.
Als alle onderdelen klaar liggen zou ik in een week of 2 wel een donorblok kunnen afbouwen, voor eventuele machinale bewerkingen wegbrengen, weer opbouwen voor benzine en proefdraaien.
aandachtspuntje is wel dat ik een mechanische dieselaar ben met mijn sleutelkennis
Zoals in het eerder genoemde draadje al is aangehaald, is het waarschijnlijk praktischer en voordeliger om een 2,25 benzine motor te scoren.
Als je serieus toch deze diesel-benzine route wilt doen, kunnen we binnenkort wel eens om de tafel.
groetjes, Fenna

laten we het zo doen, jij gaat nog even lekker kijken en zo, en mocht je een blok klaar hebben dan hoor ik het wel wat het kost en zo .
in de tussen tijd kijk ik verder en als ik er 1 heb hoor je het van mij en dan heb ik gewoon een blok.
ondertussen.... waar vind ik een benzine blok, in welke auto's modellen en merken zitten ze?
in de tussen tijd kijk ik verder en als ik er 1 heb hoor je het van mij en dan heb ik gewoon een blok.
ondertussen.... waar vind ik een benzine blok, in welke auto's modellen en merken zitten ze?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Als 600 euri voor een kop genoemd wordt dan zal dit ook wel kunnen.
Als 600 euri voor een kop genoemd wordt dan zal dit ook wel kunnen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Edward schreef:http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/land-rover-onderdelen/m679030133-complete-motor-3-9-v8-serpentine-uitvoering.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Fantastic project, even better than this one viewtopic.php?f=14&t=3868&p=30172#p30172
Now all we need in addition is a new gear box, new transfer box, new axles and brakes, new brake actuating mechanism, a spot of electric glue on the chassis mounts and the blind chap from the RDW's Guide Dog to have a day off on the day of the keuring.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
ik hoef alleen maar een simpel blokje hoor geen V8
RobStewart schreef:The 24v 2,25 Benzine ontsteking uses a stepped down 12v system so you can use the same and not with the expensive military distributor or spark plugs like I have.
Motor Land Rover 2,25 Benzine, the 2,5 will fit but it takes a bit more work.
Where to buy, well as the belasting laws have now changed I guess everyone who has one will now charge a little more than a crate of "Hartog Jan" that Martine paid last year for his. I wish I had a supply of Benzine motors![]()
Rob
Rob,
Heb jij toevallig de nummers van de verdeelkap, rotor, condensator en kontakrpuntjes van die dure militaire ontsteking?
En toevallig ook een adres waar ik dit kan kopen?
groeten Sander
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
- RobStewart
SanderTD4 schreef:Heb jij toevallig de nummers van de verdeelkap, rotor, condensator en kontakrpuntjes van die dure militaire ontsteking?
En toevallig ook een adres waar ik dit kan kopen?
Sander there are several versions so it depends on which verdeler you have, best place to get the cap is either John Craddock or Pete Blanchard.
John does a new complete unit for just under 300 GBP
http://www.johncraddockltd.co.uk/other/ ... pprox.html
Rotor is STC1132
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
RobStewart schreef:2,25 Benzine, piece of piss to fit and you can leave the ontsteking 12v as that what it is on the 24v versions too.
I've been asked this question several times recently. Would anyone be interested in an article on "How to Convert" for either the Magazine or the Kennisbank with Part Numbers etc etc. Specifically we are talking about 2,25 Diesel to 2,25 Benzine.
Last one I did was 11 months ago and I have photos etc.
Rob
Ja, graag!
Heb trouwens het laatste blok dat John had 2 weken geleden hier laten bezorgen. Sorry...
Weet nog wel waar gloetje nieuwe te krijgen zijn, maar prijs is er dan ook naar € 2000,- ex BTW. Weet niet hoe het nu met de prijs is.
Verdeler heb ik naar gezocht en is zeer moeilijk te krijgen en kosten allemaal een aardige duit. Zit er nog steeds over te twijfelen omdat ik graag van origineel houd, maar ja, die prijs...
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Ach, als het zonder blijvende sporen achter te laten alles weer teruggebouwd kan worden naar origineel, zou ik me als ik jou was vooral laten leiden door je eigen portemonnee en niet door de originaliteit van de auto...