zoals Edward zegt, de automaat en koppelomvormer (deze hoort bij de automaat, en niet bij de motor) zijn gevuld met ATF (ook een soort van olie) deze kun je ook peilen, daarvoor zit er een tweede peilstok onder de motorkap (als het goed is) de ATF hoort helder te zijn, afhankelijk van het merk gelig of rood van kleur.
is de olie zwart en ruikt ie verbrand dan werd het een tijdje terug al tijd om hem te vervangen, je hebt nog een kansje dat je met nieuwe ATF en nieuw filter de bak weer aan de praat krijgt, geen garantie trouwens.
Automaat peilen doe je volgens een procedure en bij lopende motor.
afhankelijk van de automaatbak moet die warm gebeuren.
de exacte procedure verschilt ook weleens. maar meestal is dat starten, alle standen van de schakelpook doorlopen en in elke stand even laten staan, dan terug naar "P" bij voorkeur ook stap voor stap en dan met nog steeds lopende motor olie peilen. Bijvullen doe je ook via de peilstokbuis
Filter zit in het carter van de automaat, ook o-ringetjes allemaal mee vervangen en de carterpakking
automaatbak schakeld niet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten