De reden dat je de hevel niet kunt vinden is omdat deze afgebroken lijkt te zijn op de foto. Dus dat onderdeel moet je ook even bestellen. Kijk even met een tang of je hem omhoog kunt krijgen.
109 serie 2A Aantal vragen.
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
Ziet er leuk uit
.. zeker die combinatie,.
De reden dat je de hevel niet kunt vinden is omdat deze afgebroken lijkt te zijn op de foto. Dus dat onderdeel moet je ook even bestellen. Kijk even met een tang of je hem omhoog kunt krijgen.
De reden dat je de hevel niet kunt vinden is omdat deze afgebroken lijkt te zijn op de foto. Dus dat onderdeel moet je ook even bestellen. Kijk even met een tang of je hem omhoog kunt krijgen.
- Bijlagen
-
- hevel.PNG (113.26 KiB) 4597 keer bekeken
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
Mooie combinatie. ook beter dat ie weer tot leven gebracht wordt. wat heb je een mooie velgen op het trekkend voertuig. Weet je wat voor type dit is 
groeten ronald
Op elk forum is er wel 1
Op elk forum is er wel 1
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
Jup zijn idd disco velgen. Zijn geloof ik net 1/2 " breder en tubeless.
Bedankt voor de tip! We kregen hem met de hand omhoog maar nu niet zo snel meer om laag. Nog niet geprobeerd met een tang maar zal dat ook nog even door geven. Auto staat bij de nieuwe eigenaar in de tuin in Voorthuizen dat is niet echt om de hoek. Hij lijkt nu dus vast te zitten in 4x4. Schakelen naar low gear en terug naar hoge gear dan schiet hij ook niet terug. Niet opnieuw geprobeerd 1 wiel op te krikken om te kijken of hij nu idd echt vast zit in de 4x4 stand.
Bedankt voor de tip! We kregen hem met de hand omhoog maar nu niet zo snel meer om laag. Nog niet geprobeerd met een tang maar zal dat ook nog even door geven. Auto staat bij de nieuwe eigenaar in de tuin in Voorthuizen dat is niet echt om de hoek. Hij lijkt nu dus vast te zitten in 4x4. Schakelen naar low gear en terug naar hoge gear dan schiet hij ook niet terug. Niet opnieuw geprobeerd 1 wiel op te krikken om te kijken of hij nu idd echt vast zit in de 4x4 stand.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
niet forceren
naar beneden (dus uit 4X4 hoog) doe je door de pook van de tussenbak even in 4X4 laag te zetten. dan springt tie omlaag.. (zo niet dan kun je hem nu rustig terug duwen) en dan weer terug in hoog..
oeps
.. dat had je net zelf ook getypt
. nou ja anders kun je beter de bak ook gelijk goed schoonmaken en controleren als deze er uit is.
naar beneden (dus uit 4X4 hoog) doe je door de pook van de tussenbak even in 4X4 laag te zetten. dan springt tie omlaag.. (zo niet dan kun je hem nu rustig terug duwen) en dan weer terug in hoog..
oeps
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
We gaan er verder naar kijken op een later stadium.
Hij wilde de auto eerst op bokken gaan zetten en de remmen los halen.
Even heel wat anders... Vanwege die nieuwe belasting regels verwacht ik dat er binnen kort een overschot gaat komen aan 2.5 NA en 200 TDI blokken... Is dat incl. moderne bak 1 op 1 over te zetten op de huidige aandrijf lijn?
Zal vast vaker zijn gedaan in een series neem ik aan. Niet dat dit gelijk de bedoeling is maar een beetje rond kijken naar zon moderner blok is nooit verkeerd...
In onze 109 SIII ligt een toyota compleet met Toyota 5 bak er aan. Maar dat is niet zo simpel. De aandrijf assen zijn in elkaar over gelast. En ook is het nodige aangepast aan de motor/versnellingsbak op hanging.
Hij wilde de auto eerst op bokken gaan zetten en de remmen los halen.
Even heel wat anders... Vanwege die nieuwe belasting regels verwacht ik dat er binnen kort een overschot gaat komen aan 2.5 NA en 200 TDI blokken... Is dat incl. moderne bak 1 op 1 over te zetten op de huidige aandrijf lijn?
Zal vast vaker zijn gedaan in een series neem ik aan. Niet dat dit gelijk de bedoeling is maar een beetje rond kijken naar zon moderner blok is nooit verkeerd...
In onze 109 SIII ligt een toyota compleet met Toyota 5 bak er aan. Maar dat is niet zo simpel. De aandrijf assen zijn in elkaar over gelast. En ook is het nodige aangepast aan de motor/versnellingsbak op hanging.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
er zijn een paar topics over die ombouw. in het kort komt het er op neer dat je moet kijken wat je wilt. je kunt je bak behouden als je naar een 2.5NA gaat. dan moet je alleen wat dingen als motorsteunen vervangen en wat bijzaken zoals brandstof filters enzovoorts.
als je zwaarder gaat, moet je even goed zoeken hoe men dat gedaan heeft, maar geloof zodra je de turbo er op laat bij 200 TDI enzovoort dat je de bak moet vervangen. in dat geval moet je de juiste LT77 steken en moet ook minimaal de vooras vervangen worden of voorzien van vrijloopnaven. Dit omdat de as met de kruisjes niet tegen permament aangedreven zijn kan..
maar goed dat is echt op veel plekken uitgeschreven hier.
als je zwaarder gaat, moet je even goed zoeken hoe men dat gedaan heeft, maar geloof zodra je de turbo er op laat bij 200 TDI enzovoort dat je de bak moet vervangen. in dat geval moet je de juiste LT77 steken en moet ook minimaal de vooras vervangen worden of voorzien van vrijloopnaven. Dit omdat de as met de kruisjes niet tegen permament aangedreven zijn kan..
maar goed dat is echt op veel plekken uitgeschreven hier.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: 109 serie 2A Aantal vragen.
arjan_de_jong schreef:Jup zijn idd disco velgen. Zijn geloof ik net 1/2 " breder en tubeless.
Bedankt voor de tip! We kregen hem met de hand omhoog maar nu niet zo snel meer om laag. Nog niet geprobeerd met een tang maar zal dat ook nog even door geven. Auto staat bij de nieuwe eigenaar in de tuin in Voorthuizen dat is niet echt om de hoek. Hij lijkt nu dus vast te zitten in 4x4. Schakelen naar low gear en terug naar hoge gear dan schiet hij ook niet terug. Niet opnieuw geprobeerd 1 wiel op te krikken om te kijken of hij nu idd echt vast zit in de 4x4 stand.
Hij schiet pas van zelf terug als het hendeltje met die gele knop (met een veer eronder) eraan zit (tevens moet dan de tunnel gemonteerd zijn). Voor nu dus: schakelen naar "laag", het palletje de bak in drukken en dan pas weer naar "hoog" schakelen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten