Roger B. schreef:tuurlijk, in de stromende regen een voorwerp dat in je auto zou kunnen en je niet nat wil hebben op het dak of aanhanger leggen (die aanhanger zeul ik bij voorkeur ook niet onnodig mee naar plekken waar je je auto moet parkeren) heeft de voorkeur.... en ik zei al PERSOONLIJK wil ik geen vast schot.... in mijn gebruik van de auto heb je daar eerder last dan voordeel van... Klopt dat het schot niet zo ver naar voren HOEFT in een 110, die aversie komt ook niet specifiek van de 110 vandaan ( in mijn T5 staat het schot zo ver naar voren dat de rugleuning van de stoel in de achterste stand kaarsrecht staat)
Roger B.,
We moeten uitkijken, want ik ben het van harte met je eens.
De voordelen van een hoog schot wegen mi zelden op tegen de nadelen.
Vlgs mij is - naast de mogelijkheid om alles in de laadbak tegen het schot op te stapelen (maar daarvoor kan je ook een demontabel hondenrek oid gebruiken) - het enige voordeel dat je de laadbak niet hoeft te isoleren (want zowel qua geluid als qua koud/warmte is de laadbak standaard wel heel erg kaal), en je dus sneller wat warmte in de cabine krijgt (je krijgt zomers ook sneller hitte).
Omdat de laadbak krap 2 meter lang is en geen zijdeur heeft ben ik heel blij met een laag schot ik kan nu makkelijk bij de zooi die voorin de laadbak ligt -- en je kan met zo'n laag schot de laadbak ook als rijdend twee-persoons bed gebruiken, met een volledig schot zou ik dan claustrofobisch worden (nog afgezien van het feit dat ik nu overtollige bagage, om ruimte te maken, op de voorzittingen kieper - dat zie ik me niet doen met een volledig schot).
Groeten MarcS