Als je wagen ouder is dan 15 jaar mag je bijtellen over de economische waarde. Het percentage is dan 35%.
Maar als je alleen hierom een zaak wilt runnen dan is dat kansloos!
Er zit ook nog verschil in bijtelling van jongere auto's. De 130 uit 2008 moet ik bijtellen over de catalogus waarde inclusief btw en bpm en de Discovery uit 2003 mag ik bijtellen over de cataloguswaarde zonder btw en bpm. Hoewel de Disco een hogere cataloguswaarde heeft is die dus goedkoper in de bijtelling.
akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Maar als je alleen hierom een zaak wilt runnen dan is dat kansloos!
Precies, en vergeet niet dat deze hele ellende ontstaan is doordat mensen op te creatieve manieren van de regeling gebruik gingen maken. Wil je er persoonlijk verantwoordelijk voor zijn dat veel startende of parttime ondernemers straks in de problemen komen omdat iemand zo graag de regelgeving op een andere manier dan bedoeld wil gaan gebruiken?
Als je het hebt over het om zeep helpen van een complete bedrijfstak.......
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- Ray vd Velden
En dat heet dan creatief zijn gewoon gebruik maken van de mogelijkheden of het nu links om is of rechts om.
Ik wacht rustig af en ga daar naar handelen er zijn mogelijkheden.
Of zoals dat mooi heet het kaf van het koren scheiden.
Ik wacht rustig af en ga daar naar handelen er zijn mogelijkheden.
Of zoals dat mooi heet het kaf van het koren scheiden.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Goedemiddag mensen,,
http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Deze heren zijn er nog steeds mee bezig !!
Meld u aan samen staan we stukken sterker niet dan de strijd
Is zeker nog niet voorbij !!
Misselijk wordt je er van kan er weinig meer over
Zeggen stelletje boeven zijn het !!
Vriendelijke groet John
http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Deze heren zijn er nog steeds mee bezig !!
Meld u aan samen staan we stukken sterker niet dan de strijd
Is zeker nog niet voorbij !!
Vriendelijke groet John
-
Dennis Crusio
ray daar heb je wel een punt, het kaf van het koren scheiden! voor het zelfde geld is het maar weer tijdelijk en herroepen ze de wet weer over een jaar of wat! ik vind het van de andere kant wel grappig dat de mensen die hem dagelijks gebruiken voor doeleinden waar de oldtimer eigenlijk niet bedoeld is (ik bedoel hiermee lekker goedkoop van a naar b rijden elke dag) nu dadelijk in een keer een dure auto rijden.
wij rijden zo,n 7000 km met onze oldtimer delen 2000 euro per jaar is toch € 0,28 per km hahahahaha dus hoe meer ik ga rijden hoe goedkoper het word hahahahaha. lekker lompe beredenering maar gewoon ff leuk om er in te gooien.
wij rijden zo,n 7000 km met onze oldtimer delen 2000 euro per jaar is toch € 0,28 per km hahahahaha dus hoe meer ik ga rijden hoe goedkoper het word hahahahaha. lekker lompe beredenering maar gewoon ff leuk om er in te gooien.
-
Roger B.
John79 schreef:!
Vriendelijke groet John
lekker contructief..... net aangemeld en in je eerste bericht al stemmingmakend zieltjes werven .....
laat ik weer eens iets met knuppels hokken en hoenders doen....
als je dan zo graag je ouwe auto gratis wil blijven rijden......hoe denk je dan dat de regering WEL geld mag inzamelen wat ze nodig hebben? je hypotheekrente aftrek schrappen (of als je huurt, de huursubsidie afschaffen)
de brandstof nogeens 10 a 20 cent duurder maken??
hoe je het ook wend of keert.... er is altijd wel iemand die getroffen wordt door maatregelen.... nu schreeuwt iedereen met een oude(re) auto want het is in zijn straatje..... en ze denken niet verder dan dat het hun raakt...
gone
Nou Nou, Roger.
ik zou het graag gewoon wat eerlijker willen zien. kijk, we zaten eerst allemaal in het zelfde schuitje.
en nu zit ik dadelijk ineens in een heel ander schuitje, en bijv. mijn buurman niet, die de zelfde auto heeft uit het zelfde jaar, alleen toevallig een v8 er in heeft liggen. ik ben namelijk iemand die toevallig een diesel heeft.
en niet dat ik niet wil betalen maar dan wel graag het zelfde als, alle oldtimer bezitters.
al moeten ik 500,- betalen om mijn oldtimer te rijden, als dit bedrag voor iedereen gelijk is, ben ik de laatste die daar moeite mee heeft.
maar van 0 naar 2200 euro voor mijn hobby. waar ik dan max 2000 a 3000 vakantie en meeting kilometers mee rij is een beetje aan de extreme kant.
en voor de goede orde, ik ben voor het afbouwen van de hypotheek rente. ondanks dat ik een koophuis heb.
ik zou het graag gewoon wat eerlijker willen zien. kijk, we zaten eerst allemaal in het zelfde schuitje.
en nu zit ik dadelijk ineens in een heel ander schuitje, en bijv. mijn buurman niet, die de zelfde auto heeft uit het zelfde jaar, alleen toevallig een v8 er in heeft liggen. ik ben namelijk iemand die toevallig een diesel heeft.
en niet dat ik niet wil betalen maar dan wel graag het zelfde als, alle oldtimer bezitters.
al moeten ik 500,- betalen om mijn oldtimer te rijden, als dit bedrag voor iedereen gelijk is, ben ik de laatste die daar moeite mee heeft.
maar van 0 naar 2200 euro voor mijn hobby. waar ik dan max 2000 a 3000 vakantie en meeting kilometers mee rij is een beetje aan de extreme kant.
en voor de goede orde, ik ben voor het afbouwen van de hypotheek rente. ondanks dat ik een koophuis heb.
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........
Defender 110 CSW Puma
Defender 110 CSW Puma
-
Roger B.
tuurlijk is de huidige regeringsoplossing verre van eerlijk en op zijn zachts gezegd absurd en vaag onderbouwd..Ik ie ook niet waarom je met een benzine motor WEL tegen laag tarief mag doortuffen, maar met LPG niet (diesel daar gaat het milieuverhaal WEL op, al blijft dat een kapstok om te rechtvaardigen dat ze geld zoeken en dat (alweer) bij de automobilist doen.
maar ik wordt zo moe van al dat "zielige" geklaag.... ineens rijdt niemand meer dagelijks met zijn oldtimer en moet ie voor slechts weinig kilometers veel betalen.... ik heb er pas één gezien die eerlijk zei dat ie veel reed met zijn oldtimer en dat ie het jammer, maar begrijpelijk vind dat er nu voor betaald moet worden.....
Ik heb hier ook auto's staan die geld kosten als ik er mee wil rijden, of dat nu 10 of 10.000 km per jaar is.... dat kan ik niet betalen dus komen ze niet op de openbare weg.....
Ook hier op het forum zijn er vast zat (en op de prik vast nog meer) die een 85-89 landrover rijden met een TDI erin en daar gewoon dagelijks woon-werk mee doen, maar nu is iedereen ineens gedupeerd omdat zijn oude auto nu net als alle andere auto's wel belast wordt....
en als dan iemand zich hier op het forum aanmeld alleen om leden te werven (wat kantje boord is mbt de forumregels) en dat dan stemmingmakend doet door de regering als criminelen af te schilderen... ja, dan stoort mij zo'n reactie nogal..
maar ik wordt zo moe van al dat "zielige" geklaag.... ineens rijdt niemand meer dagelijks met zijn oldtimer en moet ie voor slechts weinig kilometers veel betalen.... ik heb er pas één gezien die eerlijk zei dat ie veel reed met zijn oldtimer en dat ie het jammer, maar begrijpelijk vind dat er nu voor betaald moet worden.....
Ik heb hier ook auto's staan die geld kosten als ik er mee wil rijden, of dat nu 10 of 10.000 km per jaar is.... dat kan ik niet betalen dus komen ze niet op de openbare weg.....
Ook hier op het forum zijn er vast zat (en op de prik vast nog meer) die een 85-89 landrover rijden met een TDI erin en daar gewoon dagelijks woon-werk mee doen, maar nu is iedereen ineens gedupeerd omdat zijn oude auto nu net als alle andere auto's wel belast wordt....
en als dan iemand zich hier op het forum aanmeld alleen om leden te werven (wat kantje boord is mbt de forumregels) en dat dan stemmingmakend doet door de regering als criminelen af te schilderen... ja, dan stoort mij zo'n reactie nogal..
gone
-
Landmarcs
Gelukkig heb ik geen huurhuis met huursubsidie, en geen koophuis met hypotheek-subsidie(uhh aftrek), maar gewoon een eigen huis en al weer vele jaren zonder hypotheek (dus ruim voordat iedereen ging jammeren gewoon afgelost). En het huis is altijd nog minstens het bedrag dat er 16 jaar geleden in guldens voor stond nu in €uro's waard (ondanks het feit dat ik een waardeloze huisbaas ben).
Ik was indertijd ook hartstikke dom, ik hoefde geen beleggings-spaar-hypotheek, en ook geen "leuke" speculatieve premie-spaar-producten. Iedereen vond dat indertijd maar geweldig dom, en toen er ineens allerlei haken en ogen aan dit soort leuke "producten" zaten ... toen ... toen was ik nog steeds dom, en waren al die slimme mensen ineens slachtoffers.
Tel je knopen, geeft je geld uit aan zaken die je nodig hebt en/of graag wilt en vooral geeft het uit aan zaken waar je het geld voor (over) hebt.
Als ik zie wat er tot voor net iets langer geleden voor een huis werd betaald, en wat er tot voor zeer kort geleden werd neergeteld voor een belastingvrij wrak .... dan zat daar toch erg veel gebakken lucht en speculatieve bijgedachten bij.
Groeten MarcS
Ik was indertijd ook hartstikke dom, ik hoefde geen beleggings-spaar-hypotheek, en ook geen "leuke" speculatieve premie-spaar-producten. Iedereen vond dat indertijd maar geweldig dom, en toen er ineens allerlei haken en ogen aan dit soort leuke "producten" zaten ... toen ... toen was ik nog steeds dom, en waren al die slimme mensen ineens slachtoffers.
Tel je knopen, geeft je geld uit aan zaken die je nodig hebt en/of graag wilt en vooral geeft het uit aan zaken waar je het geld voor (over) hebt.
Als ik zie wat er tot voor net iets langer geleden voor een huis werd betaald, en wat er tot voor zeer kort geleden werd neergeteld voor een belastingvrij wrak .... dan zat daar toch erg veel gebakken lucht en speculatieve bijgedachten bij.
Groeten MarcS
-
Dennis Crusio
nou landmars dat heb je dan goed gedaan! ik moet nog een aantal jaartjes en dan heb ik een liniare afgelost. ze zouden inderdaad ook bij rente aftrek een deel kunnen gaan halen, lijkt mij ook een eerlijke regeling maar dat is weer een ander verhaal.
tot nu toe beperk ik mij tot het zoeken naar oplossingen op deze wet als hij er door heen komt en dat komt hij. met jammeren en zeuren komen we niet verder en word er niemand beter van.
oplossing gericht denken en het dan ook uitvoeren.
wie heeft er ideeën waar iedereen wat aan heeft??
tot nu toe beperk ik mij tot het zoeken naar oplossingen op deze wet als hij er door heen komt en dat komt hij. met jammeren en zeuren komen we niet verder en word er niemand beter van.
oplossing gericht denken en het dan ook uitvoeren.
wie heeft er ideeën waar iedereen wat aan heeft??