Berichtdoor retep » 27 Apr 2013, 01:57
Toen dit kabinet aantrad, werd er gezegd dat de mrb voor oldtimers op de schop zou gaan, en dat is dus gebeurd, en zijn er een hoop mensen benadeelt die dachten dat hun auto vanaf 87 ook oldtimer zou worden, dus dat is een keer.
Maar hee, we zagen het wel van mijlenver aankomen, dus kan gebeuren nietwaar? Die regeling is nu amper 1 jaar oud, en de regels gaan wéér op de schop, dus worden er nu nog meer mensen benadeeld, want die hadden niet verwacht
dat nog binnen een jaar wéér de regels zou worden aangepast, dus is dit de 2e keer binnen 1 jaar, dus wat je nu gaat krijgen zijn bange mensen die geen oldtimer meer durven te kopen, want wie zegt niet dat de regering volgend jaar
niet wéér de regels gaat aanpassen?
Oftewel, wie geeft je de garantie dat, whatever de uitkomst van deze nieuwe regels zijn, die dan ook jaren stand zullen houden? Mooi! Dat zullen vele oldtimerhandelaren maar ook particulieren gedacht hebben toen vorig jaar bekend werd
dat alle auto's van vóór 1987 mrb vrij bleven. Zodoende hebben handelaren hele voorraden ingekocht en is ook menig oldtimerliefhebber een auto van voor 87' gaan kopen, want men ging er toch niet vanuit dat ze binnen een jaar die nieuwe
regels wéér op de schop zullen gooien? Het is dan ook de korte tijd die de vorige regels mee zijn gegaan, en dat maakt het zo erg, want je weet gewoon niet meer waar je aan toe bent als ze de wetten sneller aanpassen dan ze van
onderbroek verwisselen, en dat vind ik gewoon absurd en dat zoiets eigenlijk niet zomaar moet kunnen, en vraag me dan ook af of er, van mijn part op europees niveau, niet ergens een wetje is die het verbied om nieuwe wetten binnen
afzienbare korte tijd wederom te wijzigen, omdat zo de burgers onnodig in hun knip geraakt worden, en het ondernemen zo onmogelijk en bedrijven zo zelfs kapot gemaakt worden.