akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2013, 18:30

ahaa raroo schreef:Hobby kapot,investering naar de maan,erg fijn :evil:

Hobby kapot snap ik, maar dat investering naar de maan moet je mij dan echt eens uitleggen? :shock: :shock: Dat vind ik zo'n enorm gelul!

Maat van me restaureert Cruisers en die verkoopt ie allemaal in Duitsland en niet in Nederland! Hier vind iedereen alles te duur, daar worden gewoon goede prijzen betaald.

Dus ik ben héél benieuwd naar jouw verklaring........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 18:38

tot nu toe is het slecht nieuws maar er is nog niets definitief besloten! er word nu ook al gesproken over een kwartregeling voor diesels met een max van € 240,00 per jaar, gewoon nog even afwachten. anders word het zoeken naar een creatieve oplossing voor je voertuig. wij moeten nog 13 jaar eer hij dan onder de nieuwe regeling gaat vallen.

de kwartaal regeling met schorsing in de winter is wel balen! veel 4x4 voertuigen zijn juist leuk te gebruiken in de winter. ook dit is nog even afwachten maar. anders kopen we er maar eentje bij hahahaha wie heeft nog een leuke serie 88 soft top diesel?

ahaa raroo

Berichtdoor ahaa raroo » 26 Apr 2013, 19:06

Edward schreef:

Hobby kapot snap ik, maar dat investering naar de maan moet je mij dan echt eens uitleggen? :shock: :shock: Dat vind ik zo'n enorm gelul!

Maat van me restaureert Cruisers en die verkoopt ie allemaal in Duitsland en niet in Nederland! Hier vind iedereen alles te duur, daar worden gewoon goede prijzen betaald.

Rustig aan zeg....wat een reactie.

Iemand die voor zichzelf een auto restaureert om er later van te kunnen genieten en daar iedere beschikbare cent in stopt doet dat duidelijk niet voor de handel en redeneert naar mijn inzicht zeer redelijk dat dit ook consequenties gaat hebben op de verkoopbaarheid van die auto als hij er alsnog afstand van moet doen. Neem het hem/mij niet kwalijk dat hij/ik niet weet dat blijkbaar in Duitsland de lc's meer waard zijn. Hier wordt niet geklaagd dat alles te duur is maar het wordt door de overheid voor sommige mensen wel onbetaalbaar gemaakt om een klassieker te kunnen rijden.
Met de huidige overheidsplannen had hij zijn geld liever ergens anders in gestopt. Is dat zo'n rare gedachte??

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 26 Apr 2013, 19:25

Tiens, is een voertuig op LPG niet gunstiger voor het milieu dan een benzine ... of doet het milieu hier niets ter zake en gaat het gewoon over de euros?

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 19:34

ahaa raroo schreef:
Edward schreef:

Rustig aan zeg....wat een reactie.

Iemand die voor zichzelf een auto restaureert om er later van te kunnen genieten en daar iedere beschikbare cent in stopt doet dat duidelijk niet voor de handel en redeneert naar mijn inzicht zeer redelijk dat dit ook consequenties gaat hebben op de verkoopbaarheid van die auto als hij er alsnog afstand van moet doen. Neem het hem/mij niet kwalijk dat hij/ik niet weet dat blijkbaar in Duitsland de lc's meer waard zijn. Hier wordt niet geklaagd dat alles te duur is maar het wordt door de overheid voor sommige mensen wel onbetaalbaar gemaakt om een klassieker te kunnen rijden.
Met de huidige overheidsplannen had hij zijn geld liever ergens anders in gestopt. Is dat zo'n rare gedachte??

het is naar aanleiding van alle reactie,s! niet persoonlijk naar jou gericht. er zijn mensen die reageren of het de einde van de wereld betekend maar laten we wel reëel zijn het gaat om een auto! en als we kijken wat en oldtimer op jaarbasis nu werkelijk kost met onderhoud en reparatie kosten of restauratiekosten dan is de wegenbelasting die we moeten gaan betalen echt niet zo veel als je het in verhoudingen bekijkt toch? ik heb die van mij van af januari 2013 op naam staan en heb de aanschafwaarde er al weer in zitten dan kan de mrb er echt nog wel bij hoor, dit zal voor veel mensen het zelfde zijn. het is niet mijn eerste oldtimer, ik heb eigenlijk alleen maar oldtimers gereden en puur omdat nog echte auto,s zijn waar je in en aan moet werken om te kunnen rijden. ik blijf heel mijn leven dit toch gewoon doen en met mij veel andere. kortom wat verandert nu eigenlijk........wij oldtimer rijders zorgen dat de crisis weer voor een klein beetje meer word opgelost en dat is weer positief!! Hobby kapot, investering naar de maan....... als het om een oldtimer gaat ....koop een mini, dit kost zo wie zo al belachelijk weinig, investering naar de maan, welke auto heeft nou voor een particulier rendement opgeleverd, als je investeer in een auto, oud of nieuw je geld ben je altijd kwijt........

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 19:42

Chrsitiaan schreef:Tiens, is een voertuig op LPG niet gunstiger voor het milieu dan een benzine ... of doet het milieu hier niets ter zake en gaat het gewoon over de euros?

kei harde euro,s de rest is om het in te dekken. persoonlijk zo ik het eerlijker vinden als ze zouden zeggen........ we komen te kort en we willen het op deze wijze dichten hahahahahaha

tim

Berichtdoor tim » 26 Apr 2013, 20:27

Ik heb bij herhaling wel eens de vergelijking langzij zien komen(ivm veronderstelde waardedaling)het grijs kenteken verhaal voor particulieren afschaffing en dus nu de nieuwe situatie, lees de aanname van massale dumping van kassiekers( diesel/lpg)
Maar gaat die vergelijking niet een beetje mank(denken dat de waardedaling uiteindelijk wel stabiliseerd)?
Immers, vele defenders en landcruisers , om 2 voorbeelden te noemen, zijn goed voor minimaal vervoer voor 4 personen, lees gezinnen en dergelijke.
Bij grijskenteken/bedrijfasauto's is dat zeker niet altijd het geval.

Ik hoop voor de huidige eigenaren dat het allemaal een beetje mee zal vallen, maar heb er een hard hoofd in.
Ik trek gewoon de lpg uit m'n cherokee, dan maar 1: 6/7 rijden, jammer dan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

danny-laro110

Berichtdoor danny-laro110 » 26 Apr 2013, 20:59

ik ook lpg uit me defender 110 3.5 v8 en dan maar 1 op 6/7 .
het is niet anders .
gewoon afwachten wat er nu gaat gebeuren voor dat iedereen al loopt te schreeuwen .

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 22:13

inderdaad afwachten, ik ben intussen wel wel iets aan het uitzoeken met betrekking tot een camperkenteken! een 110 of 109 kan zich daar voor lenen. als ik hier uit ben en het klopt voor 100% zet ik het op dit forum om het te delen. daar zitten kansen! ik ga deze weg denk ik bewandelen en hou jullie stap voor stap op de hoogte.

gr dennis

retep

Berichtdoor retep » 27 Apr 2013, 01:57

Toen dit kabinet aantrad, werd er gezegd dat de mrb voor oldtimers op de schop zou gaan, en dat is dus gebeurd, en zijn er een hoop mensen benadeelt die dachten dat hun auto vanaf 87 ook oldtimer zou worden, dus dat is een keer.
Maar hee, we zagen het wel van mijlenver aankomen, dus kan gebeuren nietwaar? Die regeling is nu amper 1 jaar oud, en de regels gaan wéér op de schop, dus worden er nu nog meer mensen benadeeld, want die hadden niet verwacht
dat nog binnen een jaar wéér de regels zou worden aangepast, dus is dit de 2e keer binnen 1 jaar, dus wat je nu gaat krijgen zijn bange mensen die geen oldtimer meer durven te kopen, want wie zegt niet dat de regering volgend jaar
niet wéér de regels gaat aanpassen?
Oftewel, wie geeft je de garantie dat, whatever de uitkomst van deze nieuwe regels zijn, die dan ook jaren stand zullen houden? Mooi! Dat zullen vele oldtimerhandelaren maar ook particulieren gedacht hebben toen vorig jaar bekend werd
dat alle auto's van vóór 1987 mrb vrij bleven. Zodoende hebben handelaren hele voorraden ingekocht en is ook menig oldtimerliefhebber een auto van voor 87' gaan kopen, want men ging er toch niet vanuit dat ze binnen een jaar die nieuwe
regels wéér op de schop zullen gooien? Het is dan ook de korte tijd die de vorige regels mee zijn gegaan, en dat maakt het zo erg, want je weet gewoon niet meer waar je aan toe bent als ze de wetten sneller aanpassen dan ze van
onderbroek verwisselen, en dat vind ik gewoon absurd en dat zoiets eigenlijk niet zomaar moet kunnen, en vraag me dan ook af of er, van mijn part op europees niveau, niet ergens een wetje is die het verbied om nieuwe wetten binnen
afzienbare korte tijd wederom te wijzigen, omdat zo de burgers onnodig in hun knip geraakt worden, en het ondernemen zo onmogelijk en bedrijven zo zelfs kapot gemaakt worden.

Terug naar “Kroeg”