akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dennis Crusio

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 16:29

Edward schreef:Waarom? Omdat er ergere dingen zijn. Als je maar zo weinig rijdt wat is dan het probleem om dat ding te schorsen en alleen belasting te betalen als je écht wilt rijden? :roll: :roll:

Natuurlijk is het niet leuk, maar als ik kijk hoeveel mensen ik ken die hun baan verloren zijn, wat de kaalslag is in de cultuursector en hoe ongelooflijk harde klappen er vallen in de jeugd, ouderen en gehandicaptenzorg dan vind ik dit gejammer hier heel erg relatief. :shock: :shock:

Bijna iedereen hier loopt te jammeren over een luxe probleem. Natuurlijk is het balen als je je hobby ineens anders moet inrichten, maar het is overkomelijk.

Oké, schiet er maar op los heren.....

heej edward ik zie bij jou lijstje geen oldtimer staan hahahahahaha

gr dennis

R1200C

Berichtdoor R1200C » 26 Apr 2013, 16:36

Dat komt omdat Edward ze niet allemaal op een rijtje heeft Dennis 8-)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 26 Apr 2013, 16:41

of zijn zaken goed geregeld hahahaha daar ben ik nog niet achter! maar ik heb begrepen dat hij ook naar het jubileum gaat en graag een jong gezin naast zich heeft, dus ik zoek hem op en zet mijn gezin naast zijn slaap plek om ff een beetje bij te kletsen hahahahaha vooral mijn dochter van drie hahahaha

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2013, 16:49

Ik heb twee Series IIa 88inch als restauratieproject en ik heb 5 motoren waarvan er drie in de oldtimer regeling vallen.

De Series blijven belastingvrij.

Maar met met een maat heb ik een stuk of 8 auto's die allemaal tussen de 22 en 30 jaar oud zijn en dus waarschijnlijk ook wel wat langer zullen staan dan gepland..... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 26 Apr 2013, 16:51

OK, de laatste inkopper dan: Heb jij een planning dan Edward???
Kei veel groeten,

Joost

ahaa raroo

Berichtdoor ahaa raroo » 26 Apr 2013, 16:58

Zeer treurig hoe deze crisis nu de oldtimerrijder gaat treffen,nu moet er wel gezegd worden dat er vanaf het aantreden van dit kabinet al wel werd aangekondigd het belastingvrije oldtimerrijden te gaan aanpakken en dat was ook al niet voor het eerst.
Dit gaat heel veel mensen behoorlijk veel geld kosten en lees hier maar ook elders op internet postings van mensen die gedwongen worden hun klassieker te verkopen vanwege die torenhoge mrb plus de nu al gevreesde afschrijving op deze auto's. De meeste zullen waardeloos worden na vandaag vrees ik.
Dan hebben wij het nog niet gehad over de arbeidsmarkt die tot op heden afhankelijk was van oldtimers,daar zullen zeer harde klappen vallen,lees ontslagen en faillissementen. Dat gaat de rekening worden van de belastingbetaler ](*,)
De regering denkt hier geld bespaart te hebben maar vrees dat het een grote vergissing wordt zoals wel meer besluiten averechts hebben gewerkt.

Ik heb dan recentelijk een Range Rover gekocht van bouwjaar 1975 ,bewust gezocht naar een vroeg model,ik ben nu ook de pineut voor het rijden op lpg met dit monster maar voor slechts 1 jaar,als deze regeling in gaat op 1-1-2014,precies een 1 jaar later wordt mijn Raro 40 jaar. De lpg-installatie uitbouwen is voor mij geen optie.

Ik had toch gehoopt dat er een soort van overgangsregeling zou komen maar helaas.....maar mijn Raro blijft toch, dan volgend jaar maar schorsen en alleen in de zomerperiode rijden.

Een zwarte dag voor klassiekrijdend Nederland.

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2013, 17:11

Ik wordt een beetje flauw van alle overdreven drama!

Auto's worden niet waardeloos omdat toevallig de markt hier kleiner wordt. In de rest van de wereld rijden ze ook auto en net zoals eerst alle Mercedessen naar Nederland haalden zullen er nu wellicht weer meer geëxporteerd worden.

Verder wordt niemand gedwongen om z'n wagen te verkopen, schorsen kan ook. Natuurlijk zal een deel dan stallingskosten moeten betalen, maar dat is te overzien. :shock: :shock:

Net zoals na het grijs kentekenverhaal de auto's zogenaamd waardeloos waren en de paniekvogels hun wagens dumpten hebben de verstandigen die gewoon een jaartje mrb betaald hebben gemerkt dat de markt stabiliseerde. Nu is een grijs kenteken Disco veel moeilijker te vinden en duurden dan een geel kenteken versie.

Wacht nou eerst eens af wat de markt gaat doen ipv meteen overspannen van alles te gaan roepen wat wellicht, misschien wel niet zou kunnen gebeuren.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 26 Apr 2013, 17:17

ahaa raroo schreef:Zeer treurig hoe deze crisis nu de oldtimerrijder gaat treffen,nu moet er wel gezegd worden dat er vanaf het aantreden van dit kabinet al wel werd aangekondigd het belastingvrije oldtimerrijden te gaan aanpakken en dat was ook al niet voor het eerst.
Dit gaat heel veel mensen behoorlijk veel geld kosten en lees hier maar ook elders op internet postings van mensen die gedwongen worden hun klassieker te verkopen vanwege die torenhoge mrb plus de nu al gevreesde afschrijving op deze auto's. De meeste zullen waardeloos worden na vandaag vrees ik.
Dan hebben wij het nog niet gehad over de arbeidsmarkt die tot op heden afhankelijk was van oldtimers,daar zullen zeer harde klappen vallen,lees ontslagen en faillissementen. Dat gaat de rekening worden van de belastingbetaler ](*,)
De regering denkt hier geld bespaart te hebben maar vrees dat het een grote vergissing wordt zoals wel meer besluiten averechts hebben gewerkt.

Ik heb dan recentelijk een Range Rover gekocht van bouwjaar 1975 ,bewust gezocht naar een vroeg model,ik ben nu ook de pineut voor het rijden op lpg met dit monster maar voor slechts 1 jaar,als deze regeling in gaat op 1-1-2014,precies een 1 jaar later wordt mijn Raro 40 jaar. De lpg-installatie uitbouwen is voor mij geen optie.

Ik had toch gehoopt dat er een soort van overgangsregeling zou komen maar helaas.....maar mijn Raro blijft toch, dan volgend jaar maar schorsen en alleen in de zomerperiode rijden.

Een zwarte dag voor klassiekrijdend Nederland.

He? Hoezo? Iedereen met een klassieker van 40 jaar of ouder heeft geen probleem, alle mensen die met een 25+ auto op benzine rijden gaan 120 euro per jaar betalen. LPG-rijders koppelen hun LPG af, rijden naar de RDW en rijden daarna voor 120 euro per jaar. Een tientje per maand!

Ja, voor mensen met een diesel is het zuur. Die hebben nu een aantal keuzes: ombouwen, schorsen, betalen of verkopen.

Klassiekrijdend Nederland kan gewoon door blijven rijden. En een aantal mensen kan heerlijk in paniek blijven roepen. De rest denkt na en gaat weer rijden.
Kei veel groeten,

Joost

ahaa raroo

Berichtdoor ahaa raroo » 26 Apr 2013, 17:32

@r1200c in paniek ben ik zeer zeker niet,zoals geschreven houdt ik mijn Raro gewoon en blijf er ook gewoon mee doorrijden.

Maar ik sleutel veel voor andere aan klassieke Volvo's en weet inmiddels dat voor velen hun auto opslaan/schorsen geen optie is,diegene die op lpg rijden kunnen inderdaad die installatie uitbouwen en omkeuren.
Ik vindt het wel degelijk triest voor diegenen die bijvoorbeeld 4x4's hebben met een dieselmotor tussen de 25 en 40 jaar,er van uitgaande dat zulke auto's gemiddeld 2000-2600 euro per jaar aan mrb moeten ophoesten en dat zal voor velen niet op te brengen zijn en waarschijnlijk het einde van hun gekoesterde hobby.
Ik ken iemand die al zijn spaarcentjes heeft zitten in het restaureren van een 1985 toyo LJ70 2.4td.
Hij dacht een leuke hobby te hebben en ziet nu dat hij dadelijk de vaste lasten niet kan betalen.
Hobby kapot,investering naar de maan,erg fijn :evil:

danny-laro110

Berichtdoor danny-laro110 » 26 Apr 2013, 18:08

het is allemaal jammer dat dit veel mensen gaat raken.
maar het is niet anders.
iedereen moet betalen en ook de laro rijders dus
aleen jammer van die regeling is de winter maanden !
daar gaat onze kerst rit :cry: :cry:
maar ik blijf wel lkker rijden in me defender 110 van 85
ga me gas tank er uit halen en op benzine verder voor die poaar kilometers.
en edward meschien is dna dta adresje wel wat voor mij haha ;)

Terug naar “Kroeg”