Ja dat stukje had ik al gelezen Roger, zegt helaas alleen nog niet zoveel over de procedure als je er een verflaag overheen wilt zetten, en of je als je er een gladde laklaag over wilt zetten je het bewerkte materiaal eerst nog moet of kan schuren om de laklaag erover mooi glad te krijgen.
Overigens viel me op dat er in het stukje wordt gesproken over een dompelbad. Dat kan je met kleinere delen doen , maar met een chassis wordt dat dan toch ff lastiger..
En van Ray begreep ik niet dat hij het spul aangebracht had mbv een dompelbad
gr
Luke
Roestverwijderaar & Primer van bijvoorbeeld Owatrol
Re: Primer van bijvoorbeeld Owatrol
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
er staat letterlijk dat de fosfaatlaag een perfecte ondergrond is voor vrijwel alle verfsoorten.......... dus gewoon er overheen kwasten....als je gaat schuren heb je weer gewoon blank staal....
Als dikke roest vooraf verwijderd wordt is het resultaat gewoon "glad" ijzer, hooguit wat putjes waar roestputjes zaten.....
nee, gewoon vet insoppen met een kwast.... beton slaat er wit van uit, en je wil het ook niet over je huid krijgen....
Ray gebruikte het volgens mij ook puur, niet 25% verdund.
En als je die lui mailt met de vraag of je dat spul kunt afnemen....zou het me niet verbazen als dat wel mogelijk is.
Als dikke roest vooraf verwijderd wordt is het resultaat gewoon "glad" ijzer, hooguit wat putjes waar roestputjes zaten.....
nee, gewoon vet insoppen met een kwast.... beton slaat er wit van uit, en je wil het ook niet over je huid krijgen....
Ray gebruikte het volgens mij ook puur, niet 25% verdund.
En als je die lui mailt met de vraag of je dat spul kunt afnemen....zou het me niet verbazen als dat wel mogelijk is.
gone
- Ray vd Velden
Gewoon de roest los schuren, krabben, borstelen en dan puur inpappen.
Ik laat het altijd een paar dagen zitten en eventueel nog een keer doen.
Daarna gwoon afwerken met een produkt na keuze.
Zware roest slaat zwart uit en lichte roest slaat blank/grijs uit.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Op het forum van de LRSOC las ik iets over 'molasses and water'. Ik dacht 'huh?'
Ziehier: http://www.youtube.com/watch?v=CzTA7u_HIik
Zo kan het dus ook.
Ziehier: http://www.youtube.com/watch?v=CzTA7u_HIik
Zo kan het dus ook.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
- Ray vd Velden
Te veel werk en te lang wachten daar ben ik te lui voor 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Ray vd Velden schreef:Gewoon de roest los schuren, krabben, borstelen en dan puur inpappen.
Mooi spul
- Ray vd Velden
Bij het bedrijf in het linkje van Roger....
Heb zelf 150 ltr staan maar wat het kost geen idee..
Heb zelf 150 ltr staan maar wat het kost geen idee..
Omdat ik toch nog even bij een DHZ-zaak was nam ik HG roestverwijderaar mee. Je weet immers maar nooit.
De waterpomp is een draak van een ding om te poetsen zoals iedereen die het ding wel eens op de werkbank heeft gehad weet. Tot mijn verbazing was het resultaat na een uurtje weken heel erg fraai. Het uitlaatspruitstuk (zeg ik dat goed?) had ik voor de aardigheid er ook gedeeltelijk in gelegd en zie: netjes! Gezien de zwart / grijze uitslag werkt het vergelijkbaar met Sedox. De poelie had ik met de hand al heel erg schoon gemaakt, dacht ik, maar daar zaten toch ook nog een paar plekjes op, al was dat minimaal
De waterpomp is een draak van een ding om te poetsen zoals iedereen die het ding wel eens op de werkbank heeft gehad weet. Tot mijn verbazing was het resultaat na een uurtje weken heel erg fraai. Het uitlaatspruitstuk (zeg ik dat goed?) had ik voor de aardigheid er ook gedeeltelijk in gelegd en zie: netjes! Gezien de zwart / grijze uitslag werkt het vergelijkbaar met Sedox. De poelie had ik met de hand al heel erg schoon gemaakt, dacht ik, maar daar zaten toch ook nog een paar plekjes op, al was dat minimaal
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001