goed, en probeer dat nu ook eens terwijl je dat teiltje heen en weer schud. . . ik weet niet hoe jullie van a naar b komen, maar mijn auto staat daarbij alles behalve stil hoor.
ik rij altijd autos die al wat km gemaakt hebben en rij ook vaak door tot voorbij verstandig kwa resterende brandstof.
maar nog nooit last gehad van vuil uit de tank, ook niet de eerste keer na aanschaf dat ik op damp het tankstation haalde.
echte problemen door vuil uit de tank zullen wel vooral voorkomen als er van buitenaf vuil in de tank gekomen is (drab, of water waardoor schimmel heeft kunnen vormen)
Tank Leeg dom... Hoeveel filters td5 discovery?
Re: Tank Leeg dom... Hoeveel filters td5 discovery?
Ben met onze Td5 ook net na aanschaf stil komen staan omdat leeg leeg betekend en niet als op de 130 waar de meter van schaal af te rijden is. Maar idd diesel erin en starten.
Maar even filters controleren kan natuurlijk nooit kwaad. Al zou ik me nu even beperken tot de brandstoffilters..........
Maar even filters controleren kan natuurlijk nooit kwaad. Al zou ik me nu even beperken tot de brandstoffilters..........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Re: Tank Leeg dom... Hoeveel filters td5 discovery?
Roger B. schreef:goed, en probeer dat nu ook eens terwijl je dat teiltje heen en weer schud. . . ik weet niet hoe jullie van a naar b komen, maar mijn auto staat daarbij alles behalve stil hoor.
ik rij altijd auto's die al wat km gemaakt hebben en rij ook vaak door tot voorbij verstandig kwa resterende brandstof.
maar nog nooit last gehad van vuil uit de tank, ook niet de eerste keer na aanschaf dat ik op damp het tankstation haalde.
echte problemen door vuil uit de tank zullen wel vooral voorkomen als er van buitenaf vuil in de tank gekomen is (drab, of water waardoor schimmel heeft kunnen vormen)
Goedenavond Roger B.
Ik snap je probleem wel, maar bedenk dat de meeste auto's veel langer stil staan als dat ze rijden.
Verder ben ik het met je eens dat als er alleen schone diesel in de tank gegaan is de kans op problemen minimaal zijn.
In dit geval meldt de TopicStarter desondanks een probleem. Nu kunnen we vanachter ons toetsenbord zeggen dat hij geen probleem heeft en het allemaal tussen de oren zit, of proberen mee te denken en kijken of zijn probleem nader te benoemen is - en daarna ook op te lossen.
Er werd geopperd dat de filters verstopt waren, een goede mogelijkheid omdat het laatste beetje brandstof niet zo'n goede naam heeft.
Het klopt dat er dan verontreiniging in de tank gekomen moet zijn. Wat betreft water kan dat al door condens. En zodra je eenmaal veronteiniging "binnen" hebt is het wachten op het moment dat je die aanzuigt ... en de praktijk is dat dat eigenlijk altijd gebeurt bij een lege tank (op die enkele keer na dat je bij een dubieuze pomp een tank vol met grondsap tankt - heb ik één keer gezien bij een luxe Audi die in Frankrijk zijn vakantie bij de garagist doorbracht). Anyway, ook al klotst de tank, als er eenmaal een hoeveelheid zooi in de tank zit dan blijft die zooi in belangrijke mate "hangen" rond het aanzuigpunt - pas als de tank op een borrel na leeg is zorgt het klotsen ervoor dat het bezinksel in beweging komt.
Een goede remedie tegen zowel condens alsook het ophopen van verontreinigingen is dus gewoonlijk de tank goed leeg rijden en dan vervolgens tot de rand vol tanken. Maar goed, deze remedie helpt niet tegen een bestaande verstopping.
Wat natuurlijk een andere mogelijkheid is is een brandstofpomp die moe was en nu nog vermoeider omdat hij droog kwam te staan en daarna hard moest werken.
Groeten MarcS