MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ray vd Velden

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Ray vd Velden » 24 Apr 2013, 20:36

Edward schreef:Och, niet echt een verassing dit. De magische datum wordt nu 1973 ipv 1986. :shock: :shock:

Ik kom goed weg want mijn Series zijn ouder. Maar feit blijft dat heel veel mensen deze lastenverzwaring niet kunnen of willen betalen en dat heel veel auto's verkocht gaan worden. Een deel gaat geschorst worden en een deel gaat dagelijks gereden worden ten koste van de jongere dagelijkse auto. Tel daarbij het banenverlies in de sector en de opbrengst is negatief.

Helaas zullen we dat nooit in een mooi krantenartikel tegenkomen. :shock: :shock:

Hé Ed je bedoelt toch die serie onderdelen die je hebt liggen toch niet de series :mrgreen:

En elke beroeps groep elke baan en branche heeft zo zijn problemen door maatregelen waarom zou dat voor de Oldtimer branche en gebruikers anders zijn, nou nie zielig doen nie .
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 24 Apr 2013, 20:39

Bied ook kansen hoor (stalling vooral voor de winter ;) bijvoorbeeld)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Johnny

Berichtdoor Johnny » 24 Apr 2013, 20:44

Jammer dat ik me kieper oldtimer dan precies in mijn werkseizoen niet mag gebruiken. Dat word zwart rijden ze kunne me rug op.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 24 Apr 2013, 20:46

Ray vd Velden schreef:En elke beroeps groep elke baan en branche heeft zo zijn problemen door maatregelen waarom zou dat voor de Oldtimer branche en gebruikers anders zijn, nou nie zielig doen nie .

Da's wel een héél slechte reden om niet te ageren tegen een ondoordachte maatregel.

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 24 Apr 2013, 20:47

Johnny schreef:Jammer dat ik me kieper oldtimer dan precies in mijn werkseizoen niet mag gebruiken. Dat word zwart rijden ze kunne me rug op.

Zoals ik het lees geldt die 3 maanden niet rijden alleen voor benzine-auto's van tussen 26 en 40 jaar oud.
Kieper is toch een diesel van nog lang geen 40 jaar?
Freelander II

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Apr 2013, 20:48

Johnny schreef:Jammer dat ik me kieper oldtimer dan precies in mijn werkseizoen niet mag gebruiken. Dat word zwart rijden ze kunne me rug op.

Of je zet hem gewoon op grijs kenteken. Voor die 400 euri zakelijke kosten ging ik het risico niet lopen. Bijtelling is nihil of nul als je die paar kilometer die dat ding loopt gewoon bijhoud. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 24 Apr 2013, 20:49

janwijbrand schreef:
Ray vd Velden schreef:En elke beroeps groep elke baan en branche heeft zo zijn problemen door maatregelen waarom zou dat voor de Oldtimer branche en gebruikers anders zijn, nou nie zielig doen nie .

Da's wel een héél slechte reden om niet te ageren tegen een ondoordachte maatregel.

Misschien wel, maar de voorgestelde regeling is volgens mij niet heel ondoordacht.
Doet in elk geval recht aan alle door beide partijen gebruikte argumenten " milieu", " dagelijks rijden ontmoedigen" , " liefhebbers ontzien" en " behouden mobiel erfgoed"
Volgens mij had het veel slechter gekund (ook beter wellicht, maar er was echt sprake van volledige belasting in eerste instantie).
Freelander II

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Apr 2013, 20:51

janwijbrand schreef:

Ageren mag, maar het is wel gewoon ondernemersrisico. Al zal een handelaar in jongtimers wel balen dat een nertsfokker 10 jaar krijgt om z'n investeringen af te schrijven en deze sector letterlijk overvallen is. Dat is wel zuur.

Maar iedere ondernemer weet dat er geen onbetrouwbaar partner is dan de overheid en daar moet je op anticiperen. Daar wordt het niet minder zuur van, maar het is wel realiteit. :( :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 24 Apr 2013, 20:55

Als ik de maatregel goed begrijp, betekent dat in onze situatie (benzine auto uit 1981): kwart-tarief betalen, 's-winters op de oprit "stallen" en dan is de hobby nog een soort van betaalbaar.

Jammer, in 2014 geen Kerstrit voor ons.

Nu moet alles nog door de 2e en 1e kamer. Ik denk alleen dat het onderwerp "te klein" is om daarvan nog wat te verwachten.

Jammer, gemiste kans om de MRB gewoon drastisch op de schop te doen, maar typeert m.i. de overheid wel: geen echt visionaire veranderingen, alleen pappen en nat houden.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 24 Apr 2013, 21:01

Niet elke ondernemer zal dit soort klappen op kunnen vangen. Maar de slimme zullen nieuw mogelijkheden aanboren zodat ze binnen de nieuwe regeling toch een leuke boterham kunnen verdienen.

Eerst even afwachten tot alles rond is. Dan weer verder...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Kroeg”