MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 21 Apr 2013, 13:47

Handelaren, transporteurs, gespecialiseerde oldtimer garages, revisiebedrijven, spuiterijen, straalbedrijven, bekleding/stoffeerders, lpg inbouw bedrijven,
automaterialenzaken, restaurateurs, etc etc , gaan allemaal klappen vangen door de afschaffing vd vrijstelling vd mrb, en dat allemaal om een luttele
150 miljoen die de regering denk binnen te halen, maar niet binnen gaat halen omdat het overgrote deel z'n oldtimerhobby aan de wilgen gaat hangen!
Ik woon in 013, en hier hebben ze het onzalige plan om het gemeentehuis voor maar liefst 70 miljoen te gaan verbouwen, dus de waanzin ten top, want voor wie
moet dat zo verbouwd worden? Voor de mensen die hun rijbewijs of paspoort komen verlengen? Voor diegene die een vergunninkje komt ophalen of aanvragen?
Nee, het is voor een paar kutambtenaren die er dan een beetje in luxe kunnen baden. Dus de helft van het bedrag dat de regering denkt op te halen bij de oldtimerliefhebbers, gaat al op naar dit ene klotegemeentehuis, dus gaat het echt nergens over.
En voor het millieu hoeven ze het ook niet te doen, want het merendeel vd oldtimers loopt op een brandstof dat een afvalproduct is van het raffinageproces
van ruwe olie, dat anders gewoon afgefakkeld zou worden, en dat noemen we lpg, wat overigens ook de schoonste brandstof is.
Daarnaast heb ik begrepen dat duitsers vaak hun oldtimer laten aanpassen door er een katalysator onder te laten hangen, om zo nog in de steden te mogen rijden, dus waarom kan er hier dan niet een regeling komen dat bv alleen oldtimers met een kat het kwarttarief gaan betalen? Zo blijft de oldtimer branche gewoon bestaan, ontvangt de regering dus een extra inkomen, iedereen houd z'n baan, dus een winwin situatie voor alle partijen, wat ook nog een goed is voor de economie, en dat hebben we hard nodig in deze tijden.
En ik hamer er nog een keer op dat als de oldtimers de volle mep moeten gaan betalen, de campers dat dan ook maar moeten gaan doen, én vaarbelasting voor de pleziervaart invoeren, onder het mom van gelijke monikken gelijke kappen! Een oldtimer kan iedereen kopen, voor een stomme roeisloep moet je al en 2e hypotheek nemen, dus ga die 150 miljoen maar bij die bootjesbezitters halen, want die hebben meer te verteren dan de gemidelde oldtimerbezitter,
maar nee, het geld moet weer bij de gewone man gehaalt worden, want die mag geen voordeeltje hebben hoor!
En anders heb ik nog een idee om het dagelijks gebruik terug te dringen, want daar gaat het ze toch uiteindelijk om, en dat is met uitzondering van vakantie en feestdagen, een rijverbod op dinsdag t/m donderdag voor oldtimers, , want op die dagen is men aan het werk, en dan heb je geen oldtimer nodig om van a naar b te komen, en kan er dan ook geen misbruik vd regeling gemaakt worden. Echt, er is wel een oplossing te vinden waar alle partijen mee kunnen leven, maar dat moeten ze dan ook wel willen!
En het geneuzel dat de afschaffing vd mrb eigenlijk bedoeld was om die paar oldtimerbezitters tegemoed te komen die alleen in het weekend eens met hun klassieker zouden gaan rijden, is gewoon kletskoek, want dan hadden ze meteen toen die regeling er kwam, die aan banden moeten leggen door toen al
regels op te stellen die het 24-7 met oldtimers rijden verbied, maar dat hebben ze dus niet gedaan, en eerst gewacht totdat iedereen een pak poen in hun oldtimer stak, en er een hele subeconomie ontstond, om deze nu vervolgens de nek om te draaien. Dus eerst houden ze je een gratis worst voor, en als je dan hapt, krijg je de rekening alsnog gepresenteerd!
En dan kom ik nog even terug op die bedrijven die net een paar jaar geleden een hoop geld hebben geinvesteerd mbt het in en verkopen en restaureren en onderhouden van oldtimers. Krijgen die dan een schadevergoeding? Want als je zo snel met de wetten en regels goochelt, dan word het ondernemen je onmogelijk gemaakt, want niemand gaat iets beginnen, als ze niet zeker weten dat ze daar geen toekomst mee kunnen opbouwen, omdat de regering
sneller de regels veranderd dan je van onderbroek kunt wisselen. Nee, ipv 150 miljoen op te halen, zullen ze juist enkele miljoenen moeten bij leggen voor al die mensen die in de ww en soos terecht komen, en om maar niet te spreken over de btw die ze mis lopen over de omzet die dan weg valt, en dat alles voor een beetje symboolpolitiek, dat kant nog wal raakt en alleen mensen, banen en bedrijven kapot maakt of op z´n minst zware economische schade toebrengt.
Gek zijn ze daar in den haag, knettergek!

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor R1200C » 21 Apr 2013, 14:07

retep schreef:En dan kom ik nog even terug op die bedrijven die net een paar jaar geleden een hoop geld hebben geinvesteerd mbt het in en verkopen en restaureren en onderhouden van oldtimers. Krijgen die dan een schadevergoeding?


Natuurlijk, dat spreekt toch voor zich! Net als iedereen die door de huidige economische toptijden 30% van zijn loon in mag leveren die 30% gewoon krijgt. En alle bouwbedrijven die hun mensen naar huis mochten sturen en zelf de bijstand in mochten. Zo zijn er nog genoeg voorbeelden te vinden van mensen en bedrijven die last hebben van de huidige economie en de regering gaat die allemaal helpen zodat ze er geen cent op verliezen. Want Den Haag is er voor verantwoordelijk dat alle individuele keuzes van Nederlanders moeten worden gecompenseerd.

Elke regeling zal slachtoffers kennen. Op macro niveau hoort dat bij het besturen van een land, op micro niveau is het gewoon tig keer balen dat het net jou treft.

Dat overigens je "gemeentehuis voorbeeld" voor bouwbedrijven en aanhang 70 miljoen omzet oplevert vergeet je voor het gemak. Denk dat die sector het juist wel kan gebruiken...

Voor oldtimer bedrijven geldt dat er ook genoeg nieuwe uitdagingen zijn: breng een electro-conversie pakket op de markt (geen wegenbelasting), ga comfort verhogende aanpassingen ontwikkelen (zodat het dagelijks gebruik van de oldtimer nog aantrekkelijker wordt), etc.

Elke ontwikkeling biedt kansen voor de mensen die willen. Ook voor de mensen die willen zeiken...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 21 Apr 2013, 14:51

R1200C schreef:
retep schreef:En dan kom ik nog even terug op die bedrijven die net een paar jaar geleden een hoop geld hebben geinvesteerd mbt het in en verkopen en restaureren en onderhouden van oldtimers. Krijgen die dan een schadevergoeding?


Natuurlijk, dat spreekt toch voor zich! Net als iedereen die door de huidige economische toptijden 30% van zijn loon in mag leveren die 30% gewoon krijgt. En alle bouwbedrijven die hun mensen naar huis mochten sturen en zelf de bijstand in mochten. Zo zijn er nog genoeg voorbeelden te vinden van mensen en bedrijven die last hebben van de huidige economie en de regering gaat die allemaal helpen zodat ze er geen cent op verliezen. Want Den Haag is er voor verantwoordelijk dat alle individuele keuzes van Nederlanders moeten worden gecompenseerd.

Elke regeling zal slachtoffers kennen. Op macro niveau hoort dat bij het besturen van een land, op micro niveau is het gewoon tig keer balen dat het net jou treft.

Dat overigens je "gemeentehuis voorbeeld" voor bouwbedrijven en aanhang 70 miljoen omzet oplevert vergeet je voor het gemak. Denk dat die sector het juist wel kan gebruiken...

Voor oldtimer bedrijven geldt dat er ook genoeg nieuwe uitdagingen zijn: breng een electro-conversie pakket op de markt (geen wegenbelasting), ga comfort verhogende aanpassingen ontwikkelen (zodat het dagelijks gebruik van de oldtimer nog aantrekkelijker wordt), etc.

Elke ontwikkeling biedt kansen voor de mensen die willen. Ook voor de mensen die willen zeiken...


Die 70 miljoen is gewoon geld verkwisting ten top, want mij zal het een biet wezen of ik m´n rijbewijs in een krot of paleis moet komen ophalen,
dus voor wie wordt dat geld dan uitgegeven? Juist! Voor een paar ambtenaren die dan een mooi kantoortje hebben, dus de burger en de maatschappij
schiet er geen zak mee op. De oldtimerbranche daarentegen kost de regering niks, maar levert juist geld en banen op, dus waarom zou je dan een branche
om zeep willen helpen die z´n eigen zelf bedruipt en zelfs geld oplevert zonder subsidies en shit?

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor R1200C » 21 Apr 2013, 15:07

Jongen toch. Jij werkt ook liever in een leuk gebouw dan in een oud tochtig krot (en natuurlijk ga je nou zeggen dat het je geen zak uit maakt waar je werkt). Daarnaast zijn er meer soorten van dienstverlening die vanuit een gemeentehuis worden verzorgd dan waar jij mee te maken denkt te hebben. Hoe fijn zou jij het vinden als iemand dat krot (wat volgens jou voldoende zou zijn) binnen loopt en er met jouw paspoort vandoor gaat?

Verder is het compleet irrelevant want het zijn twee compleet andere overheidsorganen.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Roger B. » 21 Apr 2013, 15:08

retep schreef:Nee, het is voor een paar kutambtenaren die er dan een beetje in luxe kunnen baden........ gaat al op naar dit ene klotegemeentehuis,

Kun je nou werkelijk niks vertellen zonder te schelden of grof te zijn?

En voor het millieu hoeven ze het ook niet te doen, want het merendeel vd oldtimers loopt op een brandstof dat een afvalproduct is van het raffinageproces
van ruwe olie, dat anders gewoon afgefakkeld zou worden, en dat noemen we lpg, wat overigens ook de schoonste brandstof is.

Ik waag te betwijfelen of het merendeel van de oldtimers, zeker die, die niet voor "dagelijks gebruik" gebruikt worden, op LPG rijden.
Daarnaast heb ik begrepen dat duitsers vaak hun oldtimer laten aanpassen door er een katalysator onder te laten hangen, om zo nog in de steden te mogen rijden,

De regelgeving voor oldtimers is in DLD heel anders, veel strenger dan in NL, je oldtimer moet aan veel eissen voldoen om voor het oldtimertarief in aanmerking te komen. Voor de milieuzones zijn echte oldtimers (die aan deze eisen voldoen) dacht ik vrijgesteld. De oldtimers die omgebouwd worden zijn dus de oldtimers die niet op oldtimerkenten rijden en gewoon belast zijn dus.

dus waarom kan er hier dan niet een regeling komen dat bv alleen oldtimers met een kat het kwarttarief gaan betalen?
Omdat zo'n kat an zich, op een ongeregelde carburateurmotor maar heel beperkt milieuvoordel geeft en snel stuk gaat, dus dan zou je mensen laten betalen voor een wassen neus, en daar vrijstelling voor geven voor de MRB, dan ben jij blij, en gaat iemand uit een andere bevolkingsgroep op zijn achterste poten staan... maar ja, dat is minder erg, want jij hebt je voordeeltje......

Zo blijft de oldtimer branche gewoon bestaan, ontvangt de regering dus een extra inkomen, iedereen houd z'n baan, dus een winwin situatie voor alle partijen, wat ook nog een goed is voor de economie, en dat hebben we hard nodig in deze tijden.

Heel simpel, nee, voor iedereen win-win is niet mogelijk... geld ontstaat niet vanzelf en als het ergens verdiend wordt moet een ander het uitgeven. De regering zal zijn inkomsten moeten genereren om aan de andere kant geld uit te geven.... nu niet bezuinigen aan de ene kant, betekend aan de andere kant niet uit kunnen geven.. dus moet er dan gekort op uitkeringen, infrastructuur en dergelijke.... nu heb je een baan, maar als je volgende week werkeloos wordt en de regering zegt dat nog maar 60% van je laatste salaris uitbetaald wordt ipv de huidige 75/70%.... omdat ze de oltdimers belastingvrij gelaten hebben en andere bezuinigingen niet doorgevoerd.... ben je dan nog steeds zo blij met je belastingvoordeel op oldtimers?

En ik hamer er nog een keer op dat als de oldtimers de volle mep moeten gaan betalen, de campers dat dan ook maar moeten gaan doen, én vaarbelasting voor de pleziervaart invoeren, onder het mom van gelijke monikken gelijke kappen! Een oldtimer kan iedereen kopen, voor een stomme roeisloep moet je al en 2e hypotheek nemen, dus ga die 150 miljoen maar bij die bootjesbezitters halen, want die hebben meer te verteren dan de gemidelde oldtimerbezitter,

Ook weer lekker kortzichtig.... Oldtimers kosten ook een vermogen..... een slechte 110 uit begin 80er jaren moet snel 5000 kosten, en dan moet je nog minimaal dat bedrag er in steken om hem goed in orde te krijgen... Voor dat geld koop je ook een motorbootje. Een jacht kost inderdaad meer, maar een luxe, zeldzame oldtimer ook.
maar nee, het geld moet weer bij de gewone man gehaalt worden, want die mag geen voordeeltje hebben hoor!

En denk je dat in de watersport alleen maar veelverdieners te vinden zijn, dat er niet legio "normaal" verdienende mensen, gewone arbeiders, hun vrije tijd met watersport doorbrengen??

En anders heb ik nog een idee om het dagelijks gebruik terug te dringen, want daar gaat het ze toch uiteindelijk om, en dat is met uitzondering van vakantie en feestdagen, een rijverbod op dinsdag t/m donderdag voor oldtimers, , want op die dagen is men aan het werk, en dan heb je geen oldtimer nodig om van a naar b te komen, en kan er dan ook geen misbruik vd regeling gemaakt worden. Echt, er is wel een oplossing te vinden waar alle partijen mee kunnen leven, maar dat moeten ze dan ook wel willen!


En iedereen heeft altijd gelijktijdig vakantie? of moet de politie elke oldtimer rijder gaan aanhouden en laten bewijzen dat ie vakantie heeft als ie op een zomerse vrije woensdag wil rijden (en de meeste mensen werken ook op maandag en vrijdag trouwens) Nadeel van elke vorm van deeltijd gebruik (of dat nu via dagenkaart of deeltijd verbod of anders gerealiseerd wordt) is dat de controle op naleving van de regels duurder is dan het voordeel dat er mee genoten wordt.

En het geneuzel dat de afschaffing vd mrb eigenlijk bedoeld was om die paar oldtimerbezitters tegemoed te komen die alleen in het weekend eens met hun klassieker zouden gaan rijden, is gewoon kletskoek, want dan hadden ze meteen toen die regeling er kwam, die aan banden moeten leggen door toen al
regels op te stellen die het 24-7 met oldtimers rijden verbied, maar dat hebben ze dus niet gedaan, en eerst gewacht totdat iedereen een pak poen in hun oldtimer stak, en er een hele subeconomie ontstond, om deze nu vervolgens de nek om te draaien. Dus eerst houden ze je een gratis worst voor, en als je dan hapt, krijg je de rekening alsnog gepresenteerd!


Denk je nu werkelijk dat er op deze manier regels en wetten opgesteld worden ?? dan ben je wel heel erg paranoia ingesteld. Nee, er wordt een wetgeving verzonnen en er worden mazen in deze wetgeving over het hoofd gezien. Het nederlandse volk is kampioen in het vinden van mogelijkheden om (belasting)wetgeving legaal te omzeilen en dus komt de wetgever er na jaren achter dat de wetgeving tekort schiet om het beoogde effect te handhaven. En dus moet de wetgeving aangescherpt. Dat is in de 80er en 90er jaren ook meerdere keren met de grijs kenteken wetgeving gebeurd.
En dan kom ik nog even terug op die bedrijven die net een paar jaar geleden een hoop geld hebben geinvesteerd mbt het in en verkopen en restaureren en onderhouden van oldtimers. Krijgen die dan een schadevergoeding? Want als je zo snel met de wetten en regels goochelt, dan word het ondernemen je onmogelijk gemaakt, want niemand gaat iets beginnen, als ze niet zeker weten dat ze daar geen toekomst mee kunnen opbouwen, omdat de regering
sneller de regels veranderd dan je van onderbroek kunt wisselen. Nee, ipv 150 miljoen op te halen, zullen ze juist enkele miljoenen moeten bij leggen voor al die mensen die in de ww en soos terecht komen, en om maar niet te spreken over de btw die ze mis lopen over de omzet die dan weg valt, en dat alles voor een beetje symboolpolitiek, dat kant nog wal raakt en alleen mensen, banen en bedrijven kapot maakt of op z´n minst zware economische schade toebrengt.
Gek zijn ze daar in den haag, knettergek!


Ondernemen is risico's nemen, niks is de wereld is ZEKER, en regeringen veranderen en daarmee ook wetgevingen en regels.
Omdat een ondernemer risico neemt neemt ie ook de kans om goed te verdienen. Als je een bedrijf start en de markt veranderd (om welke reden dan ook*) dan moet je je bedrijfsaktiviteiten aanpassen of je bedrijf sluiten.
(*)zo'n reden kan ook zijn dat een ontwikkeling in jouw markt zorgt dat jouw aktiviteit overbodig geworden is, dan moet je ook de tent sluiten OF wat anders gaan doen... dan kun je ook niet tegen de uitvinder van die ontwikkeling zeggen dat ie je maar moet compenseren....



Tot slot is het in dit topic weer net als in al die andere topics hierover.... heel hard roepen hoe zielig de oldtimer bezitter en oldtimerbranche is, maar iets constructiefs ondernemen om er iets aan te doen dat doet niemand. En daarbij...niemand weet WAT er uiteindelijk voor regeling uit komt, dus een hoop geschreeuw voordat er geknepen is.

En nee, ik heb geen boot, jacht of wat dan ook, wel twee oldtimers.
gone

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 21 Apr 2013, 15:18

R1200C schreef:Jongen toch. Jij werkt ook liever in een leuk gebouw dan in een oud tochtig krot (en natuurlijk ga je nou zeggen dat het je geen zak uit maakt waar je werkt). Daarnaast zijn er meer soorten van dienstverlening die vanuit een gemeentehuis worden verzorgd dan waar jij mee te maken denkt te hebben. Hoe fijn zou jij het vinden als iemand dat krot (wat volgens jou voldoende zou zijn) binnen loopt en er met jouw paspoort vandoor gaat?

Verder is het compleet irrelevant want het zijn twee compleet andere overheidsorganen.


Ik zie niet zitten waarom een handjevol ambtenaren een verbouwd pand van 70 miljoen moeten hebben. Het gaat dus niet om 7 miljoen maar 70, en lijkt het wel alsof je heel geen benul hebt hoeveel geld dat wel niet is. En om een paar rijbewijzen velig op te bergen volstaat een kluis prima, en die die kost peanuts
in vergelijking met die belachelijke verbouwing. En al was er geen crisis, dan nog behoort een overheid soberheid uit te stralen, en dan mogen ze best in een mooi kantoor werken, maar niet voor zulke belachelijke hoge bedragen.

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor R1200C » 21 Apr 2013, 15:28

Wat heeft mijn benul over geld met de MRB onderhandelingen te maken? Dat ik wel weet wat zich af speelt in een gemeentehuis doet er niet toe maar volgens mij net zoveel als jouw geblaat in dit topic...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 21 Apr 2013, 15:34

Roger B. schreef:
retep schreef:Kun je nou werkelijk niks vertellen zonder te schelden of grof te zijn?


Hahaha, ik moet even lachen hoor, want er zitten hier forummers die nog groffer zijn dan ik, en dan ook nog eens tegen medeforummers, terwijl ik
alleen grof ben tegen de politiek in het algemeen, dus niet eens persoonlijk wordt.
Verder heeft niemand last van mensen die 24-7 met een oldtimer rijden, dus is het puur symboolpolitiek met het millieu als kutsmoes,
en om daar nou een hele branche om zeep voor te helpen en particulieren in hun knip te raken, vind ik gewoon waanzinnig belachelijk.
Als het nou om zaken gaat waar we wel degelijk overlast van hebben of ons onnodig geld kost, dan ben ik de laatste die klaagt,
maar dat is hier dus niet het geval, en levert het oldtimer rijden juist geld en werkgelegeheid op, dus waar gaat het over? Een paar boomknuffelaars
en wat lieden die een ander z´n hobby niet gunnen omdat ze zelf niks om oldtimers geven. Voor de rest zie ik niks of niemand die bezwaar zou kunnen
hebben tegen de vrijstelling vd mrb voor oldtimers, en anders mag jij mij eens vertellen wie er op dat mrb vrij rijden tegen zijn?

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 21 Apr 2013, 15:41

R1200C schreef:Wat heeft mijn benul over geld met de MRB onderhandelingen te maken? Dat ik wel weet wat zich af speelt in een gemeentehuis doet er niet toe maar volgens mij net zoveel als jouw geblaat in dit topic...


Jij kunt je schijnbaar niet vinden in mijn geblaat, dus ik zou zeggen, doe dan eens vertellen waarom jij vind dat de vrijstelling moet verdwijnen,
want als je tegen mijn geblaat bent, dan moet je wel voor de afschaffing zijn vd vrijstelling.

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor R1200C » 21 Apr 2013, 15:47

retep schreef:
R1200C schreef:Wat heeft mijn benul over geld met de MRB onderhandelingen te maken? Dat ik wel weet wat zich af speelt in een gemeentehuis doet er niet toe maar volgens mij net zoveel als jouw geblaat in dit topic...


Jij kunt je schijnbaar niet vinden in mijn geblaat, dus ik zou zeggen, doe dan eens vertellen waarom jij vind dat de vrijstelling moet verdwijnen,
want als je tegen mijn geblaat bent, dan moet je wel voor de afschaffing zijn vd vrijstelling.


Als het zou betekenen dat jij zinnige teksten uit zou gaan kramen, of helemaal geen meer, dan denk ik dat zowat het hele forum voor afschaffing van de MRB vrijstelling zou zijn...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten