MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MichielG

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor MichielG » 26 Apr 2013, 09:43

Roger B. schreef:die planten komen er vanzelf in, op en door als ie tien jaar op de oprit mag wachten op belasting vrij status :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zeg maar gerust 13 jaar ;)

Rom82

Berichtdoor Rom82 » 26 Apr 2013, 11:46

Ik ben benieuwd hoeveel Land Rovers er te koop komen de komende maanden!
- Range Rover Classic (chassis 1974, rest 1990)
- Jaguar Sovereign XJ12 1985
- BMW 318i 2003
- LandRover 110 1983 (sold)
- Mini Clubman 2012 (sold)

retep

Berichtdoor retep » 26 Apr 2013, 12:52

piet_g schreef:Maar goed, zoals vaker gezegd.. nu we weten wat de uitkomst is, kunnen we verder kijken zonder speculeren en vanuit daar ons plan trekken.

Mijn plan is dan ook een oude Range rover kopen en daar een nieuwe koets op zetten, lpg erin en rijden maar. De prijzen voor 71, 72, 73 en 74 modellen zullen dan ook wel flink omhoog gaan, tenzij ze nog roet in het eten gooien door ook nieuwe eisen te gaan stellen aan de 1/3 regeling.
Op mp staat er een die al omgebouwd is en voor peanuts weggaat, maar voor de rest zie ik prijzen ( niet op mp) van minimaal 10 mille voor een exemplaar uit
die beginjaren. Ik denk dan ook dat er een levendige handel gaat onstaan door het importeren van ouwe beginjaren 70 modellen, en goedkope jaren 80 en 90 modellen wiens koetswerk gebruikt zal worden voor de ombouw op een begin jaren 70 chassis.
Btw, passen defender koetswerken ook op zo'n jaren 70 chassis?

Dixo

Berichtdoor Dixo » 26 Apr 2013, 16:08

retep schreef:Btw, passen defender koetswerken ook op zo'n jaren 70 chassis?

Pas te maken, kijk maar naar 'A 4x4 is Born', van Mark Evans. Let wel op je 2/3e 1/3e regeling.

retep

Berichtdoor retep » 26 Apr 2013, 20:06

Dixo schreef:
retep schreef:Btw, passen defender koetswerken ook op zo'n jaren 70 chassis?

Pas te maken, kijk maar naar 'A 4x4 is Born', van Mark Evans. Let wel op je 2/3e 1/3e regeling.

Leuk programma dat a 4x4 is born, maar die ultra flauwe grappen en dat zeikstemmetje van die mark evans is gewoon
een marteling voor het gehoor.
Btw, ik heb wel begrepen dat als je chassis verrot is, je dan toch een splinternieuw exemplaar er onder mag schuiven,
zonder dat dat ten koste gaat van die 1/3 2/3 regeling. Alleen moet je dat dan wel doen in overleg met de rdw, of vergis ik me nou?
Al met al zou je dus toch nog een hoop kunnen doen, tenzij ze aan die 1/3 2/3 regeling gaan tornen, om zo te voorkomen dat er
straks allemaal defender en jonge rrc koetsen op een oud chassis gezet worden om zo aan de mrb te ontsnappen.
Die ene rrc die ik gisteren dan ook op mp zag staan voor peanuts, staat er vandaag ook niet meer op, en de eerst volgende 71, 72 en 73er
vragen ze toch even minimaal 7500 voor, en heb ik ook op mobile.de gekeken en daar vind je er niet een onder de 10 mille.

tukko

Berichtdoor tukko » 27 Apr 2013, 07:16

Een email die ik kreeg na het aandienen van een beter oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashir

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2013, 08:18

gone

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 27 Apr 2013, 08:39

retep schreef:
Btw, ik heb wel begrepen dat als je chassis verrot is, je dan toch een splinternieuw exemplaar er onder mag schuiven,
zonder dat dat ten koste gaat van die 1/3 2/3 regeling. Alleen moet je dat dan wel doen in overleg met de rdw, of vergis ik me nou?

Paruzzi.com schreef:Als je chassis zo ernstig is verroest kan het raadzaam zijn dit in zijn geheel te vervangen. Dit nieuwe chassis is niet voorzien van een chassisnummer, in Nederland is het wettelijk toegestaan om het chassisnummer over te zetten. Je maakt een afspraak met de RDW (Rijksdienst voor Weg en Verkeer) en je neemt zowel het oude als het nieuwe chassis inclusief het oude kenteken mee. Het kenteken wordt gecontroleerd en het oude chassis (of wat er nog van over is) wordt in beslag genomen, daarna wordt het nieuwe chassis verzegeld. Nadat je auto helemaal klaar is maak je weer een afspraak bij de RDW die het zegel verbreekt en het oude chassisnummer op de gebruikelijke plaats opnieuw inslaat, je behoud je bestaande kenteken daar verandert niets aan. Hoe het wettelijk is geregeld in andere landen zal je moeten opvragen bij de keuringsinstantie van het land waar de auto staat geregistreerd.

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... bgroup=00&

als het met kevers kan dan ook met laro's

retep

Berichtdoor retep » 27 Apr 2013, 12:05

Marcel.S schreef:
retep schreef:

Paruzzi.com schreef:Als je chassis zo ernstig is verroest kan het raadzaam zijn dit in zijn geheel te vervangen. Dit nieuwe chassis is niet voorzien van een chassisnummer, in Nederland is het wettelijk toegestaan om het chassisnummer over te zetten. Je maakt een afspraak met de RDW (Rijksdienst voor Weg en Verkeer) en je neemt zowel het oude als het nieuwe chassis inclusief het oude kenteken mee. Het kenteken wordt gecontroleerd en het oude chassis (of wat er nog van over is) wordt in beslag genomen, daarna wordt het nieuwe chassis verzegeld. Nadat je auto helemaal klaar is maak je weer een afspraak bij de RDW die het zegel verbreekt en het oude chassisnummer op de gebruikelijke plaats opnieuw inslaat, je behoud je bestaande kenteken daar verandert niets aan. Hoe het wettelijk is geregeld in andere landen zal je moeten opvragen bij de keuringsinstantie van het land waar de auto staat geregistreerd.

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... bgroup=00&

als het met kevers kan dan ook met laro's

De procedure bij de rdw wist ik wel, alleen wist ik niet meer zeker of je ouwe kenteken van toepassing bleef.
Dus komt het er op neer dat je bijna een "nieuwe" auto kunt samenstellen door, indien nodig, een nieuw chassis te nemen, een jonge koets erop
en een goede of gereviseerde aandrijflijn. Zoals ik al elders eerder zei, een chassis of complete auto van 71 t/m 73 gaan gewoon zeer gewild worden.

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 27 Apr 2013, 12:11

ja , die van mij niet, die is van 78 en op diesel, ik hoop dat er nog een overgangs regeling komt .

anders maar een paar jaar weg zetten :(

Terug naar “Kroeg”