MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MichielG

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor MichielG » 25 Apr 2013, 08:00

Ok bedankt, en erg leuk die container vervoerder haha.

Nog even over de 110 HT. Kan deze ook niet onder "grote" bestelauto vallen met de maten:
minimaal 200 cm lang, minimaal 130 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en een lengte van minimaal 200 cm

als ik dit vertaal is het toch een blok van 200cm lang bij 130hoog bij 20 breed? is de 200cm lang te veel voor in een HT?
Dan kunnen de raampje namelijk blijven zitten. :)

tim

Berichtdoor tim » 25 Apr 2013, 08:30

@ Michiel

Zoals je reageerd op het 130 verhaal, neem je misschien te letterlijk;

Als je de laadbak van de 130 via bv zgn containerkoppelingen op het chassis monteert , ziet men de laadbak als een soort container, maw: dan wordt de laadbak ineens lading.
Dus niet meer als een deel van de auto.
Zie het als een afneembare , in 1 makkelijke handeling te de,- en monteren, fietstas.
Dat werd door edward en fred bedoeld als de 130 aanbieden bij de rdw als een chassiscabine voertuig, met als gevolg minder omslachtige regelgeving om de 130 op grijskenteken mrb tarief te krijgen.

110 HT: nop 200 cm ga je niet halen.
de mijne is pakweg 165 cm diep, met een volledig kopschot.
Nou staat mijn schot niet direct achter de stoelen, dus misschien kun je nog wat meer verkrijgen, maar ik denk dat je de 200 cm niet gaat halen.
Daarnaast, ik weet vrijwel zeker dat je de 130 cm hoogte binnenin ook niet gaat halen.Ik zal het voor de grap eens opmeten

Wat bedoel je met ruitjes?
Een 110 HT heeft officieel geen (achter) ruitjes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 09:41

Dat van die afneembare bak heeft wel weer z'n beperkingen, want de bak moet dan ook wel afneembaar blijven. Dus als je een bv roofrack monteert over de lengte van de wagen is de bak niet meer, relatief simpel, afneembaar en voldoe je niet aan de inrichtingseisen.

Ook een laadbak die als afneembaar beschreven staat met een AFN top en een volledige zakelijke inrichting met lasaggregaat, compressor en toebehoren is niet afneembaar volgens de douane/belastingdienst. Maat van me heeft twee weken om de wagen aan de inrichtingseisen te laten voldoen.......

Maw: mijn 130 is weer eens onderdelendonor...... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 09:52

Edward schreef:Maw: mijn 130 is weer eens onderdelendonor...... :lol: :lol:

Haha.. hoop je er binnenkort nog een keer mee te kunnen rijden of ligt dat aan de onderdelen die hij er af gaat schroeven :P

zou dat afneembare ook niet werken als je er een schotel op laat monteren? en dan bedoel ik zo'n ding voor trailers en niet voor tv (om even sommige voor te zijn ;))
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 10:11

Hij rijdt gewoon, hij moet mee naar het jubileum en komend weekend dient ie als reclamebord. Maar de brackets van de bak heb ik eraf gehaald. De mijne staat nu ook als wisselbak, maar wordt weer vast gemonteerd. Maar de cubbybox is weg, net als de dakconsole, de tapijtenset is uitgeleend, de steunen van het roofrack waren net gecoat en zijn alweer verkocht en zo zal er nig wel wat missen. Maar rijden doet ie nog. :lol: :lol:

Het gaat erom dat als er een roofrack op staat dat over de hele lengte zit, dus aan het dak vast en aan de achterkant aan de bak of achterbalk de bak niet te wisselen is zonder het roofrack te demonteren. Dat is geen wisselsysteem volgens de wijzen.

Net als een laadbak die 1350 kilo weegt niet relatief eenvoudig wisselbaar is en dus niet geaccepteerd wordt. Het omkeuren is uiteraard leeg gebeurd en de wijziging van vaste inrichting met zoveel lading is niet oké. Omdat ze daar zelf ook wel van inzagen dat het wel heel erg moeilijk wordt om je aan de regels te houden krijgt hij de kans om de fout te herstellen. Maar dat is meer mazzel dan regel denk ik. :o

En "laten monteren" doen wij niet aan!! :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2013, 10:21

en op de hoeken een poot erin kunnen schuiven en omhoogdraaien om de bak van het chassis te tillen zodat je er onder vandaan rijdt? is dat ook niet voldoende?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Apr 2013, 11:31

Roger B. schreef:en op de hoeken een poot erin kunnen schuiven en omhoogdraaien om de bak van het chassis te tillen zodat je er onder vandaan rijdt? is dat ook niet voldoende?

En waar zit je roofrack dan aan vast? Dan moet je dus steunen maken voor het roofrack die zo breed zijn dat de bak er tussendoor kan. Dat worden nogal takkenvangers. :lol:

Nee, ik ergerde me off road al aan de, welliswaar geringe, speling op de snelkoppelingen, de ruimte die die dingen innemen en nog wat dingen dus de mijne wordt weer conventioneel. :)

Dat ombouwsetje heb ik eigenlijk al maanden geleden verkocht, maar het demonteren is zo lastig met 1 arm. :lol:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2013, 12:15

ik bedoelde bij te zware inrichting. roofrack gewoon in twee delen doen
gone

Raymond

Berichtdoor Raymond » 25 Apr 2013, 13:44

Raar dat alleen Jan Wijbrand dit nog maar heeft aangehaald.. Wordt stil met de kerstrit vanaf 2014 :(

Bedoelen ze overigens met kwart tarief een kwart over de te betalen MRB over 12 maanden of over 9? Of bedoelen ze eigenlijk gewoon half tarief.. :geek:

Hoeft overigens voor omkeuring naar benzine alleen de gastank eruit of moet alles eruit om het milieu meer te belasten :ugeek:

:cry:

MichielG

Berichtdoor MichielG » 25 Apr 2013, 15:25

tim schreef:Wat bedoel je met ruitjes?
Een 110 HT heeft officieel geen (achter) ruitjes.

Nee dat klopt ! Maar wel erin gezet... stuur rechts en dan zie je geen klap links. Dan maar effe een extra dooie hoek spiegeltje ofzo.

tim schreef:Nou staat mijn schot niet direct achter de stoelen, dus misschien kun je nog wat meer verkrijgen, maar ik denk dat je de 200 cm niet gaat halen.

Voor mijn gevoel is de auto altijd enorm ;)

Terug naar “Kroeg”