Diesel Therm voor extreme koude omstandigheden?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Diesel Therm voor extreme koude omstandigheden?

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mei 2013, 22:26

A_Erven schreef:Heb via USA contact geahd met de NL vertegenwoordiging van Artic Fox http://arctic-fox.eu/ Ga binnenkort bij ze langs om te kijken welke oplossing het meest effectief is in een Defender. Ze hebben ervaring met het prepareren van meerdere merken 4x4's waaronder Defenders voor extreem koude omstandigheden, oa voor NOG's/hulporganisaties en bedrijven die in koudegebieden werkzaam zijn zoals siberie. Laat wel weten wat de uitkomst is voor eventuele geinteresseerden.

Voor de normale koude (incl. die in Scandinavië) zou ik in de eerste plaats denken aan een 220 V "Motorvärme", daarmee verwarm je je motor een stuk efficienter als met een Standheizung -- ja. ja. je moet dan wel 220 V bij de hand hebben -- die 220 V kan dan direct de duppellader laten druppelen. De retour-diesel zal ook een stuk warmer zijn als het blok tot 20 a 30 º C is opgewarmd (om maar niet over slijtage en/of meerverbruik te spreken).

Ik heb er eentje in de auto (liggen, nog los dus) vlgde winter kan ik mijn ervaringen delen. Van anderen heb ik al vernomen dat het goed werkt.
En het mooie is, het is geen prijzige modificatie maar gewoon een bescheiden uitgave.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”