seriegeschakelde accu's

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: seriegeschakelde accu's

Berichtdoor Edward » 05 Apr 2013, 20:23

Roger B. schreef:voor telefoon, radio, cb-bakkie, en voor mijn part tv of laptop kan dat prima, maar gloeien vraagt nogal wat stroom, ook zulke omvormers zullen wel te koop zijn, maar die zijn dan weer akelig duur, zeker voor een tijdelijke oplossing

Weet ik, maar de sloop ligt vol met 24 volt rommel dus dat probleem zie ik al helemaal nie.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Joost Bloemendaal

Berichtdoor Joost Bloemendaal » 05 Apr 2013, 20:36

Als er iemand mij met zekerheid kan vertellen dat de 24V gloeispieralen van de 2,25 in de 2,5L passen ga ik ze morgen nog bestellen. En ja, de kosten spelen zeker mee. Heb net voor 100 euro gloeispieralen hier in Noorwegen gekocht en op de site die Piet B heeft aangegeven komt er zeker nog 150 euro bij, plus vracht, plus inport en BTW in Noorwegen. Want hier kan de overheid ook rekenen :( . Verder wordt mijn auto eigenlijk weinig gbruikt. De old timer verzekering hier laat max 5000 km per jaar toe. Zie heel duidelijk het probleem met ongelijk gebruik van de accu's. Zie als enige interrim oplossing of blijven gloeien met een acculader of de accu' regelmatig ieder voor zich aan de zelfde acculader hangen. Geen van beide is een goede oplossing, maar ik wil eigenlijk ook wel erg graag een beetje van de oude dame genieten.

Joost

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Apr 2013, 21:43

Hej Joost,

Koop bij Biltema of Jula oid twee niet te dure druppelladers* en monteer die vast (of semi-vast) in de auto, dan kan je de twee accu's op de meest adequate manier op peil houden. Ook als je de accu's niet ongelijk belast is dit de beste manier.
* Ik heb indertijd voor naar ik meen ± € 20 een zeer adequate 2Amp druppellader bij de (Zweedse) Biltema gekocht, ik zie die alleen niet meer op de site terug.

Hälsingar MarcS

Sorry, mijn Noors is nog slechter als mijn Zweeds.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2013, 22:23

Landmarcs schreef:Sorry, mijn Noors is nog slechter als mijn Zweeds.

Hou het dan gewoon bij Nederlands........... :roll:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Apr 2013, 22:40

Roger B. schreef:

Da's ook ruk; slechter dan ipv slechter als....... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Apr 2013, 22:53

Edward schreef:
Roger B. schreef:

Da's ook ruk; slechter dan ipv slechter als....... :lol: :lol:

't Is gewoon volgens de ONS (= Onze Nederlandse Spreektaal). :ugeek:

Mag ik geen Engels, geen Frans, geen loslopend woordje Zweeds, en is m'n Nederlands ook al niet goed .... zo blijft er alleen Teutoons over.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2013, 23:10

Landmarcs schreef:'t Is gewoon volgens de ONS (= Onze Nederlandse Spreektaal). :ugeek:

volgens jullie "Utrechs" Nederlandse spreektaal (oftewel AGN (Algemeen Geschaafd Nederlands) wellicht wel....maar daar zeggen ze ook "kom is hier" en zo voorts
Mag ik geen Engels, geen Frans, geen loslopend woordje Zweeds, en is m'n Nederlands ook al niet goed .... zo blijft er alleen Teutoons over.

Groeten MarcS

of stilte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

maar we zitten te lallen in een serieus topic.... terug naar de serieschakeling van accu's en gleoipluggen met afwijkende spanningen
gone

Joost Bloemendaal

Berichtdoor Joost Bloemendaal » 05 Apr 2013, 23:28

Juist heren, zo mag ik het horen! Serieus blijven op de late avond! :lol: :lol: :lol: En ik zal me voor deze keer niet laten verleiden om een paar noorse woorden tegen de nederlandse Zweed of zweedse Nederlander te zeggen :P :P
Maar heer Landmarc , ik ga de Biltema toch maar even plunderen! Verder hoop en verwacht ik dat alles over een paar maanden zeker helemaal in orde zal zijn. Dus.... lees het vervolg!!!!

Bedankt voor alle bijdragen!

Joost Bloemendaal

piet_g

Berichtdoor piet_g » 05 Apr 2013, 23:37

het is niet te garanderen dat die gloeipluggen van de 2.5 in de 2.25 passen. dat ligt aan de kop. maar gezien dat ik weet dat je die voorschakelweerstand had, is de kans zeer klein dat ze uitwisselbaar is en zou ik daar dus niet op gokken. en idd die 24v gloei spiralen zijn echt een hele slag duurder dan de 12v spullen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Apr 2013, 00:01

gone

Terug naar “Techniek”