De 2,25 en 2,5NA draaien normaliter met een 82 graden thermostaat.
Bij 82 graden staat de thermostaat dan helemaal open. Bij de huidige buitentemperaturen ligt als je rijd de bedrijfstemperatuur dan iets lager omdat de thermostaat bij ook 76 graden nog op een kiertje open staat. Een 82 graden thermostaat is pas bij 73 a 74 graden weer helemaal dicht.
Mijn 2,25 petrol(ook 82 graden thermostaat) wordt nu ook niet warmer dan 77 a 78 graden gemeten met een infrarood thermometer. Pas in stadsverkeer komt de temp op 80 graden.
Groet,
Eric
Warm lopen S3 88 2,25 diesel
Re: Warm lopen S3 88 2,25 diesel
Ah steekt dat zo in elkaar
. Ik zie dat er ook een 72 graden thermostaat is voor de 2.25 en 74 voor de 2.5
Moet toch eens kijken wat er dan bij ons oude 2.25 blok in zat om te kijken of dat kan verklaren waarom de meter nu warmer staat. en anders bij die 2.5 een 74 graden thermostaat er in zetten.. dan gaat tie ook eerder koelen.
Moet toch eens kijken wat er dan bij ons oude 2.25 blok in zat om te kijken of dat kan verklaren waarom de meter nu warmer staat. en anders bij die 2.5 een 74 graden thermostaat er in zetten.. dan gaat tie ook eerder koelen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Toen ik nog een 88 series 3 2,25 diesel reed, heb ik de thermostaat bewust vervangen voor 1 die bij een hogere temperatuur opengaat. Krijgt de kachel wel warmer water. 
-
Paul van der Zwan
Probleem is inmiddels opgelost.
Ik had de sensor omwikkeld met teflon tape. Daardoor slechte massa.
Dank in ieder geval voor jullie reacties.
Ik had de sensor omwikkeld met teflon tape. Daardoor slechte massa.
Dank in ieder geval voor jullie reacties.
hmm.. dat moet ik ook eens controleren dan omdat wij ook teflon gebruikt hebben.
dank voor de tip en het plaatsen van de oplossing.
dank voor de tip en het plaatsen van de oplossing.
------