APK keuring.

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: APK keuring.

Berichtdoor Edward » 08 Apr 2013, 16:38

Dragon schreef:
Roger B. schreef:ik heb geen zin op te zoeken of het tegenwoordig anders is, maar voor de APK was het zo dat schokdempers niet mogen lekken, en dat ze deugedelijk (geen speling in rubbers en dergelijke) gemonteerd moeten zijn.

Over de demping stond niks in de bijbel. Is op de auto MET schokdempertestbank al een subjectieve meting, maar die testbank was geen uitrustingseis voor APK stations. zonder testbank is het helemaal natte vingerwerk.

VWB bandenschade door defecte schokdempers neem ik aan dat je onregelmatige slijtage van het loopvlag bedoeld.

een erg slechte demper dempt niet en daardoor gaat het wiel stuiteren met als gevolg onregelmatige loopvlakslijtage

kan er even geen filmpje van vinden, zag laatst een T4 busje rijden op de snelweg met zo'n stuiterend achterwiel...had ik maar ff gefilmd denk je dan nu

Nou Roger, als je auto vier keer door veert als je er op gaat hangen zijn je schokbrekers gaar.
Na 1 duw moet'ie stilstaan!
Even over het hoofd gezien door de keuring!
Lastige auto ook zo'n Defender, hij komt toch overal wel doorheen! in ruw terrein dan :D
Ik heb Michelin tractorbanden en die zijn verziekt door kapotte schokbrekers en het stuiteren....

En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!! Als je zolang rijdt dat je banden door het verminderde wegcontact slijtage vertonen dan moeten ze gewoon je rijbewijs in beslag nemen en je zelfs verbieden ooit nog op een fiets te rijden!!!

Alles is de schuld van een ander bij jou! JIJ ben verantwoordelijk voor je wagen! Het is een heel dun lijntje waarover een monteur moet balanceren, want vervangt ie de schokbrekers een week te vroeg dan is hij een lul omdat ie onnodig delen vervangt en ren jij weer naar een ander......

Neem je eigen verantwoordelijkheid eens man!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 15 Apr 2013, 17:09

Edward schreef:
Dragon schreef:
Roger B. schreef:ik heb geen zin op te zoeken of het tegenwoordig anders is, maar voor de APK was het zo dat schokdempers niet mogen lekken, en dat ze deugedelijk (geen speling in rubbers en dergelijke) gemonteerd moeten zijn.

Over de demping stond niks in de bijbel. Is op de auto MET schokdempertestbank al een subjectieve meting, maar die testbank was geen uitrustingseis voor APK stations. zonder testbank is het helemaal natte vingerwerk.

VWB bandenschade door defecte schokdempers neem ik aan dat je onregelmatige slijtage van het loopvlag bedoeld.

een erg slechte demper dempt niet en daardoor gaat het wiel stuiteren met als gevolg onregelmatige loopvlakslijtage

kan er even geen filmpje van vinden, zag laatst een T4 busje rijden op de snelweg met zo'n stuiterend achterwiel...had ik maar ff gefilmd denk je dan nu

Nou Roger, als je auto vier keer door veert als je er op gaat hangen zijn je schokbrekers gaar.
Na 1 duw moet'ie stilstaan!
Even over het hoofd gezien door de keuring!
Lastige auto ook zo'n Defender, hij komt toch overal wel doorheen! in ruw terrein dan :D
Ik heb Michelin tractorbanden en die zijn verziekt door kapotte schokbrekers en het stuiteren....

En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!! Als je zolang rijdt dat je banden door het verminderde wegcontact slijtage vertonen dan moeten ze gewoon je rijbewijs in beslag nemen en je zelfs verbieden ooit nog op een fiets te rijden!!!

Alles is de schuld van een ander bij jou! JIJ ben verantwoordelijk voor je wagen! Het is een heel dun lijntje waarover een monteur moet balanceren, want vervangt ie de schokbrekers een week te vroeg dan is hij een lul omdat ie onnodig delen vervangt en ren jij weer naar een ander......

Neem je eigen verantwoordelijkheid eens man!

Tjsa, heb lang nagedacht over een reactie, maar heb er eigenlijk geen! Maar toch....
Vind dat Edward beetje te ver gaat.
Ik ben zeker niet "simpel" en natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn auto en de inzittenden, maar heb helemaal geen zin om daar op deze posting verder op in te gaan.

Kennelijk reiken Edwards tenen tot aan Amersfoort en ben ik er op 1 of andere manier op gaan staan, sorry hoor Edward! Misschien moet je dit topic nog even doorlezen om te begrijpen waar het nou echt over gaat.
ff schreeuwen... WEET ER IEMAND EEN LEUKE GARAGE WAAR IK MIJN AUTO KAN LATEN KEUREN?
We zijn hier in de kroeg toch? Waar is het gevoel voor humor als het over rafeltjes aan een gordel gaat, of over stuiterende banden?
Kan er niet tussen de regels gelezen worden? Waar is het gevoel voor humor dat bij een kroeg hoort. (peukie, biertjuh!)
Als ik een serieuze vraag over techniek of zaken dien aangaande heb, stel ik die bij de rubriek techniek, en ben ik bloed serieus!

Jammer dat je in deze kroeg niet meer een beetje "stangend" mag zijn en gelijk weggezet wordt als "simpel"
Dat maakt dit forum er voor mij niet leuker op en volgens mij was dat vroeguhh anders!

groeten.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Apr 2013, 17:26

tja, je wil negatief lezen blijkbaar....

als Edward schrijft:
En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!!

dan zegt hij niet DAT je simpel bent, hij vraagt aleen of je simpel bent, dan je niet zelf ook de staat van je auto enigszins in de gaten zou kunnen houden....
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 15 Apr 2013, 17:52

Roger B. schreef:tja, je wil negatief lezen blijkbaar....

als Edward schrijft:
En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!!

dan zegt hij niet DAT je simpel bent, hij vraagt aleen of je simpel bent, dan je niet zelf ook de staat van je auto enigszins in de gaten zou kunnen houden....

Hoe moet ik dit nou positief lezen....

"En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!! Als je zolang rijdt dat je banden door het verminderde wegcontact slijtage vertonen dan moeten ze gewoon je rijbewijs in beslag nemen en je zelfs verbieden ooit nog op een fiets te rijden!!!

Neem je eigen verantwoordelijkheid eens man!"

Dit is "bashing" en jij zou in moeten grijpen als moderator......!

Dat is nou precies waar wij het over hadden tijdens de BBQ bij Edward, en nou maakt hij zich daar zelf schuldig aan.
Jij moet je vriendje niet verdedigen maar een onpartijdige moderator zijn.

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2013, 18:04

Wie heeft er nu lange tenen?

ALS jij zolang doorrijdt met een manco moet je jezelf achter je oren krabben ja. OF je simpel bent is een vraag die ik je stel? Ik ben van mening dat je auto jouw verantwoordelijkheid is en niet die van een monteur.

En je hebt zelf aangegeven dat een gordel te vroeg vervangen reden is om weg te gaan bij een garage, dus is het voor een monteur wel heeel moeilijk om te bepalen wanneer ie die schokbrekers nou moet vervangen........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 15 Apr 2013, 18:18

Edward schreef:Wie heeft er nu lange tenen? Jij!

ALS jij zolang doorrijdt met een manco moet je jezelf achter je oren krabben ja. OF je simpel bent is een vraag die ik je stel? Ik ben van mening dat je auto jouw verantwoordelijkheid is en niet die van een monteur.

En je hebt zelf aangegeven dat een gordel te vroeg vervangen reden is om weg te gaan bij een garage, dus is het voor een monteur wel heeel moeilijk om te bepalen wanneer ie die schokbrekers nou moet vervangen........

Ik zal nooit doorrijden met wat voor manco dan ook!!
Als je goed had opgelet zou je dat weten.
Rafeltjes zijn een metafoor voor de loterij die een APK keuring is, net zoals de banden.
Er mankeert nix aan mijn auto, en jij heb mij er onder zien liggen om alles wat maar fout zou kunnen zijn op te lossen.

Als je dan met zo'n reactie komt.....

sorry hoor, maar ik dacht dat wij een andere verstandhouding hadden....?

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 15 Apr 2013, 18:50

kindertjes kindertjes toch ......

nu stoppen met kibbelen en elkaar een handje geven, dan krijgen jullie van opoe een ijsje ;)
Afbeelding

Dragon

Berichtdoor Dragon » 15 Apr 2013, 19:01

fenix2 schreef:kindertjes kindertjes toch ......

nu stoppen met kibbelen en elkaar een handje geven, dan krijgen jullie van opoe een ijsje ;)

Dank Fenix2, het werd tijd dat er nou eens iemand reageert van die andere 2000 leden, waar zijn ze eigenlijk?
Hallo, this is LRCH calling? :D :D :D

Dixo

Berichtdoor Dixo » 15 Apr 2013, 20:07

Heeft de auto nu alweer APK eigenlijk? ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2013, 20:48

Dixo schreef:Heeft de auto nu alweer APK eigenlijk?

Tja, ik ben nu ook wel nieuwsgierig. 'k Kan het natuurlijk ook direct aan Ruben vragen, kennelijk is er hier in het Amersfoortse een zuinigheids-regio.

Ik moet zeggen dat er wat minder genuanceerde opmerkingen langs kwamen ... de APK heeft nl weldegelijk soms iets van een loterij.
Natuurlijk is het zo dat als je aan de APK voldoet je auto in ieder geval een aantal minimale eisen haalt, daaronder zijn er waar je niet zonder wilt, maar zaken als het gezeik over de gordel (ik heb er gelukkig nooit gedoe over gehad), het beeld van de koplampen of nog zo wat van de meer twijfelachitige (af)keurpunten .... soms is de staatsloterij duidelijker.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”