Hallo....
Allereerst dank aan MarcS en ThijsK voor hun antwoord op mijn vraag
Verder is dit een leuke discussie geworden over de zin en onzin van APK keuringen.
Zolang als deze bestaat erger ik me al aan de willekeur van garagisten die er alleen maar geld aan willen verdienen
Natuurlijk wil ik niet in een onveilige auto rijden, maar misbruik maken van onkunde van argeloze automobilisten vind ik schandalig.
Ik verwacht van een goede keuring dat ze dingen aan het licht brengen die essentieel zij voor de veiligheid van de auto, en dus de inzittenden.
Geen gezever over rubbertjes die ze zelf net met een scherpe schroevendraaier kapot gestoken hebben. (ik zag het ze doen en ben daar weggegaan)
Dat verklaard mijn argwaan over APK keuringen maar een beetje
@Roger en Edward...Als net mijn auto onder garantie voor vele honderden euro's is gerepareerd ga ik niet zeuren over een gordel die ze ongevraagd vervangen, ook al is het onzin.
Geven en nemen, is het in zo'n geval, en hoewel ik daar goed behandeld ben, laat ik daarom mijn auto daar niet meer keuren.
De opmerking over de diameter van de trekkogel is een grapjuh, maar oohh wat zijn we serieus in de kroeg de laatste tijd
Vorig jaar is mijn auto goedgekeurd met rotte schokbrekers, met achteraf de reactie "dat je dat bij dit soort auto's niet echt merkt" heeft de monteur de door mij aangeschafte monroe's eronder gezet.
Voornix, dat wel, maar mijn banden vertonen daar nu nog steeds de schade van.
Vandaar mijn vraag naar een garage die eerlijk keurt en die accepteert dat je jou auto zelf onderhoud en repareert, en dat je dus alleen voor een keuring komt

groet, Ruben.