Schokdempers en paraboolveren 109 ex defensie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Schokdempers en paraboolveren 109 ex defensie

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2013, 22:14

piet_g schreef:de foto's waarbij de schokbreker vervangen is, is de achteras van een series zeker?? want bij ons staat alleen de achteras schuin, echter is dat een aan de onderkant schroefdraad.

euhhhh ja, zeker series, de andere landrovers hebben geen bladveren..... en ook dit, zoals je zelf ook al zegt de achteras....er nog zoveel verschil in een leger of standaard series dan, dat daar andere dempers zitten?
gone

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 01 Apr 2013, 22:23

Een Salisbury achteras heeft dempers met schroefdraad ipv oog voor de onderste bevestiging.
Dit in tegenstelling tot een serie Rover as.
De meeste 109's hebben een Salisbury achteras.

Groet,
Eric.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 02 Apr 2013, 09:00

kijk.. weer wat geleerd :P.
nu alleen nog uitvinden welke schokdempers ik moet hebben die iets langer zijn dan die van de 109 1 ton. Veel van die sites van schokdemper fabrikanten hebben wel een zoekmachine, maar een land rover van 1981 en ouder staat er niet op :P..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 02 Apr 2013, 12:04

Ik heb nog een net setje Monroe 4x4 Adventure schokbrekers voor een Salisbury achteras liggen thuis.
Mocht je interesse hebben dan mag je zo van mij hebben. Dus boven een oog en onder schroefdraad.

Met vriendelijke groet,

Dennis Dekkers
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2013, 12:57

zijn dat dempers voor een series of voor een defender? ?

kan me voorstellen dat een demper voor blad /parabool /schroefveren niet identiek is
gone

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 02 Apr 2013, 13:46

Roger B. schreef:zijn dat dempers voor een series of voor een defender? ?

kan me voorstellen dat een demper voor blad /parabool /schroefveren niet identiek is

Ze zijn oorspronkelijk voor schroefveren, ik zal vanavond thuis eens even goed kijken naar het type en nummer. Dan kan je kijken of je er iets mee kan. Bevalt het niet kun je ze altijd nog weggooien. En Bergen op Zoom naar Breda zijn ook de kosten niet, wil ze zelfs wel een keer afgooien, kom genoeg in de buurt daar.

Groeten

Dennis
Laatst gewijzigd door dennis83 op 02 Apr 2013, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Dennis

piet_g

Berichtdoor piet_g » 02 Apr 2013, 14:12

Hallo Dennis,

In ieder geval dank voor het aanbod en ben zeker ook geïnteresseerd in het aanbod.
Ben ook een beetje aan het zoeken geweest of ik iets van technische specificaties kon vinden van de schokdempers, maar die heb ik ook nog niet gevonden.

Ben idd benieuwd naar het type.
Hebben deze schokdempers lang onder een andere laro gezeten of niet?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 02 Apr 2013, 14:21

piet_g schreef:Hallo Dennis,

In ieder geval dank voor het aanbod en ben zeker ook geïnteresseerd in het aanbod.
Ben ook een beetje aan het zoeken geweest of ik iets van technische specificaties kon vinden van de schokdempers, maar die heb ik ook nog niet gevonden.

Ben idd benieuwd naar het type.
Hebben deze schokdempers lang onder een andere laro gezeten of niet?

Ik heb ze ooit mee genomen bij Jansen in Udenhout om onder de RRC te leggen (zelfde aansluiting als het goed is). maar ze zien er nog zo goed uit dat ik niet verwacht dat ze lang onder een auto hebben gelegen. Dat ik ook de reden geweest dat ik ze heb mee genomen. Echter moest ik toen onverwacht nog meer onderdelen nieuw bestellen en heb ik ze nooit gebuikt omdat ik ze toch maar nieuw heb besteld.

Al kun je er alleen maar mee testen om te kijken of de lengte goed is dan ben je al wat wijzer.
Maar ik zal thuis eens kijken wat ik nu precies heb liggen.

Groeten

Dennis.
Groeten,

Dennis

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 02 Apr 2013, 16:26

Hoi Piet,

Ik heb even gekeken, ik heb hier liggen de Monroe 4x4 adventure D8645 (STC1881M)
Ik heb helaas alleen de achter dempers zie ik net. Mocht je (of iemand anders) er iets mee kunnen dan hoor ik het wel.

Groeten

Dennis
Groeten,

Dennis

piet_g

Berichtdoor piet_g » 02 Apr 2013, 17:21

Net Dennis even een PB gestuurd dat ik de dempers wil hebben. Ga nog uitzoeken of ze werkelijk passen en de juiste technische eigenschappen hebben, maar kan nooit kwaad om dingen te hebben liggen.
------

Terug naar “Techniek”