Nieuwe website RDW

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Re: Nieuwe website RDW

Berichtdoor Thomas Td5 » 03 Apr 2013, 22:08

Edward schreef:Carroserietype vrachwagen...... :lol: :lol:

Tja... mijne is een stationwagon volgens de RDW. :roll:

Wat welk interessant is dat je nu kan zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad, en of deze zakelijk of privé waren.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2013, 23:21

Let wel, het zakelijk / privé onderscheid is nogal vaag, dwz: Een zakelijk gereden auto in eigendom bij een ZZP'er ziet er bij de RDW als een privé-auto uit. En d'r zullen wel meer zulke grensgevalletjes zijn. Bij iemand die een bv'tje erop na houdt en waarvoor het handiger is om de auto "zakelijk" te verrekenen kan zijn "privé" auto weer als zakelijk genoteerd zijn. Dus eigenlijk zegt deze "statistiek" maar weinig.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2013, 23:28

Landmarcs schreef:Let wel, het zakelijk / privé onderscheid is nogal vaag, dwz: Een zakelijk gereden auto in eigendom bij een ZZP'er ziet er bij de RDW als een privé-auto uit. En d'r zullen wel meer zulke grensgevalletjes zijn. Bij iemand die een bv'tje erop na houdt en waarvoor het handiger is om de auto "zakelijk" te verrekenen kan zijn "privé" auto weer als zakelijk genoteerd zijn. Dus eigenlijk zegt deze "statistiek" maar weinig.

Groeten MarcS

Bij de mijne staat de garage ook twee keer als zakelijke eigenaar.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2013, 23:37

Uhhh en verder is mijn huidige auto 2 cm breder als de vorige, en ook diezelfde 2 cm breder als een andere op dit punt gelijke recente auto op LM-wielen -- ik weet zeker dat ze (behoudens dan wellicht die wielen) echt even breed zijn of zouden ze gezien hebben dat ik rechts een grotere spiegel heb - nee spiegels tellen niet mee voor de breedte.

En zowel mijn huidige als mij vorige heeft op de site trekgewichten van 750 kg ongeremd en 0 kg geremd, terwijl ik van beide weet dat ik vlgs het kentekenbewijs ongehoord veel mocht trekken (als ik een trekhaak en een BE-rijbewijs had gehad) of zouden ze weten dat ik niks met aanhangwagens heb.

De data op de RDW-site zijn dus minstens met een korreltje zout te nemen en voor verbetering vatbaar.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2013, 23:42

Landmarcs schreef:En zowel mijn huidige als mij vorige heeft op de site trekgewichten van 750 kg ongeremd en 0 kg geremd, terwijl ik van beide weet dat ik vlgs het kentekenbewijs ongehoord veel mocht trekken (als ik een trekhaak en een BE-rijbewijs had gehad)

hoezo ongehoord veel?? die luttele 3,5 ton die er achter mag?? zo veel is dat niet hoor... een beetje stevige aanhanger met een P38, dan ben je al een heeeel end in die richting. Of een kiepaanhanger met anderhalve kuub zand, op een natte dag ga je er dan al bijna overheen

Landmarcs schreef:of zouden ze weten dat ik niks met aanhangwagens heb.

Edward heeft heel veel (gereden) met aanhangers en daar staat het zelfde voor in de RDW site 750 ongeremd, 0 geremd
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 04 Apr 2013, 06:55

Landmarcs schreef: Dus eigenlijk zegt deze "statistiek" maar weinig.

Ik hecht er ook geen grote waarde aan, ik vond het alleen interessant. Er zijn meer sites die het aantal vorige eigenaren tonen, maar daar valt ook wel wat op aan te merken. Dan heeft je auto soms ook veel eigenaren gehad, maar dat komt omdat ze dan meetellen wanneer de auto bij een garage te koop heeft gestaan. Is natuurlijk technisch gezien een eigenaar, maar niet iemand die de auto echt gebruikt.

Terug naar “Kroeg”