dealer/garage voor onderhoud Noord-Holland

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Thomas Td5

Re: dealer/garage voor onderhoud Noord-Holland

Berichtdoor Thomas Td5 » 25 Mar 2013, 13:58

Roger B. schreef:Bij Jager in onderhoud?? nog steeds?? doe je toch lekker zelf tegenwoordig....al dan niet met wat ondersteuning kun je dat best als koppakking gelukt is :lol:

:lol:

Martin0342

Berichtdoor Martin0342 » 28 Okt 2013, 18:20

Ga eens naar Jansen&Jansen in Nederhorst den berg. Zeer kundig, zeker niet duur en afspraak js afspraak.
Deze twee jongens zijn afkomstig uit het dealercirkuit, maar zijn uit onvrede hoe zij met hun klanten om moesten gaan voor zichzelf begonnen. Aanrader. Zeer. Vriendelijk uurtarief en ze weten echt overal een oplossing voor.

Succes

hannes

Berichtdoor hannes » 29 Okt 2013, 21:00

:D Jaap is 'n fijne vent met 'n zeer speciale gebruiksaanwijzing! Zijn hulpkrachten zijn bijzonder technisch onderlegd en hebben mij al enkele keren uitstekend en zeer praktisch geholpen; dus ga 'r 's langs zou ik zeggen. Wat betreft "de Jagertjes" (mijn TD5 werd in 2001 "geboren" in Purmerend, toen nog Rostar) ook wat mij betreft niets dan lof, lof en lof. Kijk, geld kost zo'n hobby nu eenmaal altijd en 't gaat 'r mij vooral om dat "reparateurs" mild zijn in hun "vervangingsstrategie" en dus niet meer dan strikt nodig is vervangen. En goed nadenken of 't wel nuttig is om allerhande spullen los- en vast te schroeven om iets simpels te kunnen verhelpen…….."Uurtjes-verhuren", noem ik dat. Neemt natuurlijk niet weg dat af en toe even de poeplap getrokken moet worden; ook schoenen vergen onderhoud, nietwaar? :mrgreen:

Tata-D2

Berichtdoor Tata-D2 » 30 Okt 2013, 09:51

reitsma schreef:Tot nu toe mijn D3 in onderhoud gehad bij de Jager in Heemskerk maar gezien de leeftijd en km's ben ik nu op zoek naar een dealer/garage die goedkoper is maar wel verstand heeft van landrover.

Heeft iemand een ervaring met een goede, betrouwbare dealer/garage in de buurt van Castricum, Noord Holland?

Hoi,
Ik heb enorme goede ervaring met Simon vd Velde van Elephant. Zie http://www.elephantoffroad.nl/
Technisch zeer kundig, en goede prijs.
Groet, Willem
Tata-D2

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 30 Okt 2013, 19:35

Tata-D2 schreef:
reitsma schreef:Tot nu toe mijn D3 in onderhoud gehad bij de Jager in Heemskerk maar gezien de leeftijd en km's ben ik nu op zoek naar een dealer/garage die goedkoper is maar wel verstand heeft van landrover.

Heeft iemand een ervaring met een goede, betrouwbare dealer/garage in de buurt van Castricum, Noord Holland?

Hoi,
Ik heb enorme goede ervaring met Simon vd Velde van Elephant. Zie http://www.elephantoffroad.nl/
Technisch zeer kundig, en goede prijs.

Tuurlijk en zo zijn er nog wel een hele reeks te noemen in een straal van 150 tot 300 km waar je waarschijnlijk hele goede ervaringen mee zal hebben. :shock:
In de buurt van Castricum D...o :mrgreen: volgens mij kun je beter bij de Jager blijven, afschrijving, brandstof, tijd, ergernis, vrije dag of dagen enz....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Fabian

Berichtdoor Fabian » 01 Nov 2013, 14:34

Ray vd Velden schreef:volgens mij kun je beter bij de Jager blijven, afschrijving, brandstof, tijd, ergernis, vrije dag of dagen enz....

Aardige mensen als je het bv. geen probleem vind dat je wagen snel op de limiet van grip zit (bij onafhankelijke wielophanging althans) en als het gaat vriezen niet starten wil om maar wat te noemen.
En als een simpel boutje aandraaien al lastig is (geen Engelse grap) :lol: :
bout.JPG

los.JPG

Tja en het begint bij de fabriek al als een Engelse grap, dus hou ze een beetje in de gaten :lol: .

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Nov 2013, 17:50

loze beschuldigingen zonder uitleg en adressering....

wie zijn die aardige mensen waar je het over hebt en vertel dan ook wat er oorzaak was van je gripproblemen, je startprobleem en dergelijke....

een auto die niet wil starten omdat een accu dood is, kun je bijna niet op een dealer afschuiven bijvoorbeeld.... dus zonder onderbouwing vind ik het loze kreten die geen zinnige toevoeging zijn
gone

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 01 Nov 2013, 20:12

Aanbevelingen zijn oké maar ongezouten kritiek hoort niet op een forum. Het is ook niet kies omdat de dealer niet kan reageren.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 01 Nov 2013, 20:21

Nicogroennl schreef:... Het is ook niet kies omdat de dealer niet kan reageren.

Well some of us can :) Nothing stopping the rest ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Fabian

Berichtdoor Fabian » 01 Nov 2013, 20:25

Je beschuldigd mij onterecht van ongezouten loze beschuldigingen, is jouw mening, beetje hypocriet misschien?!. Maar neem aan dat je gewoon alles wilt weten.
Ben er niet op uit om een ander te discrimineren/beschuldigen.
Het gripprobleem had wellicht te maken met in- uitspoor (had het hier ergens al eens over maar is wellicht weggewist).
In- of uitspoor had hij vanaf de fabriek al een beetje gezien het scheve slijtagepatroon.
Als de (hydra)bushings vervormen door krachten erop of door de krachten via wat in- of uitspoor erop, loopt het in de soep.
Zoiets als treinrails 1mm per 1000 meter uit laten lopen :lol: .
De wagen was daar van begin af in onderhoud. Onder andere zoiets met zo'n gevaarlijke wegligging of halfgare gloeipluggen kun je niet afleveren, en hoef je niet te bagatelliseren.

Zo zag het profiel eruit na een reis :lol: :
profiel.JPG

Terug naar “Techniek”