Voorstellen en/+ vraagje
-
Fernand Wöhler
Re: Voorstellen en/+ vraagje
Snap het waarschijnlijk weer niet goed. Het enige dat er bij mij van vertrek motor tot van achter nog zit is nog een klein potje op het einde, juist voor de uitlaat. Als ik die eruit haal is het een hels lawaai denk ik, en dat is niet de bedoeling. Met die Kn filter is het geluid wat brommeriger maar dat staat me toch ook niet echt aan. Zal waarschijnlijk het beste eens gaan informeren voor een andere uitlaat, en anders blijft het maar zo. Ben nu aan het testen of het verbruik naar beneden gaat. Is wel niet gemakkelijk om hetzelfde te rijden als voor het chippen en vervangen filter. Over het hout nog. Volgende week gaat de voorbumber erop. Wel is alles origineel en ervoor geplaatst. Enkel de voettrede was in aluminium traanplaat, en is vervangen door hout. Daarvoor had ik geen zijbeschermingen. En de hardheid van dit hout is ongeveer gelijk aan eik of zelfs iets harder. Zal alles wel wegen op het einde.Moeten nog spoorverbreders 3cm, compressor, hydroliek 1000 Bar, tank lucht. Arb Air locker, maar daar ben ik nog niet echt uit.Air lift in bestaande veren. Dus nog wel even werk. Wil de onderkant even verzorgd als de bovenkant. Zal wel af en toe beschadigen bij off-road, maar dat werken we wel bij. Qua roest van het chassis valt het eigenlijk allemaal best mee na 5 1/2 jaar. Kan er zo af met een schuurborstel en gemakkelijk bij te werken. Meer werk met de winchbumber die al vol roest zit onder de poedercoating. Ikzelf ga er anti-roest en verf opzetten. Van voor komt toch ook dat blok hout en word het ook waterdicht afgekit. Dat poedercoating mooi oogt is waar, maar het is veel slechter dan echte verf. Bij Distrigas hebben ze procedures voor gietstalen kleppen te schilderen, en deze staan in weer en wind alsook ondergronds, en nog geen roest na 10 jaar. Heb dit jaren moeten ondervinden. Was dacht ik wel met epoxyverf. Kan het eens opvragen de hele procedure. Misschien ook interessant voor het chassis. De balken vanbinnen heb ik met een soort olie van op het bedrijf voor nieuwe onderdelen roestvrij te houden ingespoten met een slangetje. Kan nooit geen kwaad, maar moet wel meerdere keren gebeuren. Zal waarschijnlijk nog wel eens ten rade moeten komen, maar tot hier toe helpen jullie mij reeds ruim voldoende. Thnx
-
Roger B.
piet_g schreef:straks als je klaar bent gewoon naar een weegbrug rijden en dan kijken wat die aangeeft, daar trek je je ledig gewicht dat op je papieren staat weer vanaf en dan heb je een grove schatting van de hoeveelheid hout.
ik zeg expres grove omdat ik gelezen heb dat er onderdelen vervangen zijn voor hout en het niet allemaal zo precies is
Moet je voor de gein eens een nieuwe auto op de weegbrug zetten en gewicht vergelijken met kentekengewicht.... je zult versteld staan hoeveel kilo's je er gratis bij gekregen hebt
@Fernand
Als de einddemper er af gaat maakt ie nog steeds geen herrie....
voor (RVS) maatwerk uitlaten kan ik in België de jongens van Skytune engeineering in Maldegem aanbevelen
gone
Om te proberen heb ik bij de Puma de hele uitlaat eraf getrokken: geen verschil!!
Alle demping komt van het stukje pijp tussen het spruitstuk en de uitlaat onder de wagen. De Downpipe. Daar zit een kat oid in die alle demping doet. Wil je meer geluid moet je die vervangen. Kost geloof iets van 100 euri bij Paddock.
En iedere oppervlaktebehandeling is zo goed als de uitvoering. Slecht coatwerk vergelijken met state of the art schilderwerk is nie echt eerlijk nie.
Maat van me doet coatwerk voor de off shore industrie...

Alle demping komt van het stukje pijp tussen het spruitstuk en de uitlaat onder de wagen. De Downpipe. Daar zit een kat oid in die alle demping doet. Wil je meer geluid moet je die vervangen. Kost geloof iets van 100 euri bij Paddock.
En iedere oppervlaktebehandeling is zo goed als de uitvoering. Slecht coatwerk vergelijken met state of the art schilderwerk is nie echt eerlijk nie.
Maat van me doet coatwerk voor de off shore industrie...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Fernand Wöhler
De kleppen waarover ik spreek worden ook off-shore gebruikt. FMC. Daar waren de problemen mee begonnen bij Bp waardoor ze maanden hebben gewerkt om het lek terug dicht te krijgen. Hoofdzakelijk door te weinig onderhoud. Sindsdien kreeg de fabrikant van de kleppen van alle boorplatforms over heel de wereld bestellingen om de recomended spare-part list onderdelen te bekomen. Kleppen staan op grote diepte in zout zeewater en mogen inderdaad niet roesten. In België gebruiken ze deze om gas dat op natuurlijke manier ondergronds is opgeslagen te Loenhout weer boven te halen. Ik snap trouwens niet waarom het chassis niet op zijn minst gegalvaniseerd is. Dat kan de kostprijs toch niet zijn. Ook andere duidelijke verbeteringen nodig, door gebruikers dan maar zelf uitgevoerd, zouden ook standaard moeten worden indien dit nodig blijkt. Nu kun je alles nog eens opnieuw kopen zoals de deurscharnieren in aluminium met Inox assen. Heb al Inox bouten en dergelijke hier vervangen omdat er vanaf het begin continue roest uitkwam, en nu is het zelfs moeilijk op het scharnierpunt vrij van roest te houden. En ze worden regelmatig ingespoten. Maar ze blijven zitten, want dat is me te duur. In massa is de kostprijs stukken goedkoper. En zo heb ik er nog wel een paar. Maar geef toe, die ongemakken neem je er wel bij. Rijden doet hij, en dat is het voornaamste. 
Ik herken de ergernis, maar tegelijkertijd is dat gebrek aan innovatie ook wel wat een Defender een Defender maakt.

Edward van Vugt
-
Fernand Wöhler
Sorry, even tussen uit geweest. Dat geluidje is er maar gekomen nadat ik die Kn filter had geplaatst. Werken beginnen rond te komen. Nu gaat hier weer het gerucht dat lichte vracht enkel aan B.T.W. plichtige zal toegekend worden voor de toekomst. Straks al die moeite voor niets. Niet kwa ombouwing, maar het gerij en extra toestanden die dit veroorzaakt. 
Terug naar “Nieuw op het forum”