Waterpomp series 1

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ErwinD90

Re: Waterpomp series 1

Berichtdoor ErwinD90 » 20 Mar 2013, 07:29

P.S.: En ik heb nu ontdekt waar de koelvloeistof die het motorblok inloopt blijft. Ik heb me suf gepiekerd! Het moest ergens heen en nu heb ik gezien waar naar toe. 'Het boek' verklaart een heleboel maar niet alles. Voor jullie vast heel logisch maar voor een leek als ik was dat allesbehalve vanzelfsprekend. Mijn vermoeden moest wel kloppen maar of ik gelijk zou krijgen was nog maar de vraag. Gelukkig kreeg ik het bij het rechte eind: de vloeistof wordt bij de waterpomp terug het circuit in geleid. Maar dat zag ik uiteindelijk pas bevestigd met de waterpomp los van het blok.
En dan heb ik het nog niet over de vacuüm leiding tussen carburateur en ontsteking / verdeelkap gehad. Nu ik weet wat het moet doen / doet ben ik onder de indruk maar voor ik gevonden had wat dat onnozele stukje koper leiding en rubber daar deed was ik ronduit in de war.
Maar goed, al doende leert men.
Toch leuk, een Series 1 uit en in elkaar schroeven!
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Mar 2013, 11:04

Of het leuk is om een Serie in elkaar te schroeven weet jij helemaal niet! :lol: :lol:

En de dag dat jij niet meer in de war bent is waarschijnlijk een hele verdrietige. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Mar 2013, 11:10

precies, door zo'n "antiek" stuk autotechniek zelf uit elkaar te halen ( en straks weer in elkaar te zetten) en daarbij telkens uit te zoeken wat een onderdeel is, doet, en hoe, leer je vanzelf hoe elementaire autotechniek in elkaar steekt. en dat is weer een goede basis om ook modernere techniek te begrijpen
gone

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 20 Mar 2013, 19:12

Dat is het idee idd Roger. Kan ik nog heeeel lang in mijn TD5 blijven rond tuffen.

En ja Edward, een dag niet verward is een dag niet geleefd! :-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Techniek”