ErwinD90 schreef:Bij Vis verkopen ze een repro achterbalk. Is dit een goed onderdeel voor vervanging van mijn Series 1 achterbalk of is het (laten) namaken een beter idee? Als kastelein heb ik zo mijn contacten namelijk. Op de achterbalk en de dwarsbalken onder het schutbord en die onder de benzinetank na is het chassis verder in prima staat. Op een goede roestbehandeling na dan.
O ja, en het schutbord zelf heeft ook wat aandacht nodig. Maar de voetenbakken vallen reuze mee in prijs en dat is ronduit het slechtste deel (lees: bijna helemaal weg). Het schutbord is verder ook in relatief goede staat. Ik heb ondertussen al heel wat projectjes gezien op het internet en ik bof maar, om het maar even zo te zeggen.
Bij een Serie 1 zou ik altijd een zo origineel mogelijk onderdeel monteren. Dat geld dus ook voor de achterbalk. Al is die Vis prijs wel overdreven, dat kan veel voordeliger als je over de plas besteld. Let er bij de voetenbakken op dat je ze op de originele punten bevestigd en niet zoals velen doen gewoon maar ergens doorslijpen en de nieuwe bakken erin frotten.