Edward schreef:Nou weet ik nie veel nie want ik heb pas een chassis of 30 gelast en gerepareerd, maar de binnenkant mankeert meestal verbazend weinig. Als die zo slecht zou zijn dat ie gestraald moet worden is het chassis idd te slecht om te repareren. Maar meestal zijn het maar een paar slecht plekken bij de outtriggers en is de achterbalk rot.
Overigens las ik nooit een originele achterbalk terug, maar een in eigen beheer geproduceerd exemplaar. De originele is het lassen niet waard. Ook al galvaniseer je hem, dan nog is het een te zwak inferieur prul.
Nou, dat heb je dan snel gezien
Bij Vis verkopen ze een repro achterbalk. Is dit een goed onderdeel voor vervanging van mijn Series 1 achterbalk of is het (laten) namaken een beter idee? Als kastelein heb ik zo mijn contacten namelijk. Op de achterbalk en de dwarsbalken onder het schutbord en die onder de benzinetank na is het chassis verder in prima staat. Op een goede roestbehandeling na dan.
O ja, en het schutbord zelf heeft ook wat aandacht nodig. Maar de voetenbakken vallen reuze mee in prijs en dat is ronduit het slechtste deel (lees: bijna helemaal weg). Het schutbord is verder ook in relatief goede staat. Ik heb ondertussen al heel wat projectjes gezien op het internet en ik bof maar, om het maar even zo te zeggen.
Voor onderdeel [urlnewscreen=]http://www.vislandrovers.nl/extra/onderdelen/serie/chassis.php#i468[/urlnewscreen]
O, en die link maken hier snap ik dus nog niet.