tim schreef:Ooh, eerst effe de bakolie aflaten..
Heb ik al gedaan, en wat er door een riool stroomt ziet er beter uit dan de smurrie die uit de bak kwam lopen.
tim schreef:Ooh, eerst effe de bakolie aflaten..
retep schreef:Edward schreef:retep schreef:Jammer dat er geen filmpje bestaat, want dit blijkt dus wel een veel voorkomend probleem te zijn,
en zegt een filmpje meer dan 1000 woorden.
Wat wil je nou zeggen?Een rond deksel op de tussenbak, daar zit maar 1 rond deksel op, schroef dat er af en de rest wijst zich vanzelf. Wil je ook nog een stap voor stap handleiding en de onderdeelnummers op een rij?
Voor filmpjes ga je naar de site van Ashcroft, daar filmen ze de domste dingen.
Het gaat niet om alleen dat kapje maar om heel het verhaal, dus indien nodig lagers eruit nieuwe erin, enz.
Roger B. schreef:daar zijn dus werkplaatshandboeken voor.....
Roger B. schreef:pagina 17 van de overhaul manual hoofdstuk "description" staat dat het intermediate gear cluster dus een samenstel van tandwielen draait op de as, gelagerd aan de uiteinden. Daarnaast kun je een paar pagina's eerder zien dat elk ringetje apart genummerd is, maar het intermediate gear is één nummer
daar kun je uit afleiden dat het één geheel is en de tandwielen DUS niet tov elkaar kunnen draaien
het inputgear drijft het intermediategear aan, het intermediategear drijft op zijn beurt weer de tandwielen voor High en Low aan die met een schakelmof naar keuze wel of niet aan de as gekoppeld worden.
omdat de tandwielen van het intermediate gear aan elkaar vast zitten is het logisch dat niet zowel het groene als het rode tandwiel aangedreven kunnen worden door het inputgear omdat verschillende diameters verschillende overbrenging betekend en verschillende overbrengingen gelijktijdig op één as kan niet draaien
RobStewart schreef:As Roger says, the 2 sets of gears, the mainshaft with the single gear with the blue arrow and the 3 gears, are fixed. The 3rd shaft (not in the picture) has the sliding gears that give either High or Low drive.
The Green one in your photo is the intermediate driving gear and should mesh exactly with the mainshaft gear. The large gear with the Red dot is the High Range intermediate gear which drives the small High Range gear, the unmarked small gear on the same shaft is the Low Range intermediate gear which drives the large Low Range gear.
What is puzzling me is that the mainshaft gear and intermediate driving gear are out of line in the photo and that the mainshaft gear taper bearings are visible. My question is therfore, is there play on the mainshaft gear or is it a bit strange in the photo because you have removed the mainshaft bearing housing ?
Rob
retep schreef:In heb de mainshaft bearing housing verwijderd om zo de inputgear te verwijderen ...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten