Werkt als een speer, zeker na de afgelopen tijd met die kutsneeuw erg handig!
nog een keer kachel
Re: nog een keer kachel
Ik steek gewoon de slang van de stofzuiger in dat kanaal onder het rooster op de wing tot ie ne verder wil en zet het ding dan aan.
Werkt als een speer, zeker na de afgelopen tijd met die kutsneeuw erg handig!
Werkt als een speer, zeker na de afgelopen tijd met die kutsneeuw erg handig!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: nog een keer kachel
Laro Joost schreef:De knijptuitjes zitten er zeker.
Als jehet roostertje loshaalt boven op de wing. Kan je er niet met je hand in.
Vaal ontstop ik de tuitjes met een stukje VD-draad, omdat er toch een hoop bende in gaat zitten
Klopt, voor de auto staand zit er aan de onder en achterzijde van die "bak"een diepste punt met daaraan een soort trechtertje gemonteerd, alwaar je de prut kan doorsteken oid.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- willem de kort
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 20:55
- Locatie: Helmond
Re: nog een keer kachel
Ik heb volgens mij nog niet vemeld dat het hier om om td5 gaat, ik heb net (in het donker) ff ge-checkt, roostertje verwijderd en kijk in een groot leeg gat en in de verte zie in dan de ''fan'' of schoepenrad.........
Ik heb het idee dat het er anders uit ziet bij jullie, of ik zit misschien helemaal verkeerd te kijken.
Ik kon zo snel ook niets geen digitale info over de kachel/aanjager vinden op het web met afbeeldingen of verdere info...... maar goed, we gaan door, bedankt vast voor het meedenken!!!
Ik heb het idee dat het er anders uit ziet bij jullie, of ik zit misschien helemaal verkeerd te kijken.
Ik kon zo snel ook niets geen digitale info over de kachel/aanjager vinden op het web met afbeeldingen of verdere info...... maar goed, we gaan door, bedankt vast voor het meedenken!!!
Re: nog een keer kachel
Dit bedoel je? Is bij alle Defenders het zelfde.
Alleen zit er bij de Puma's vanaf 2007 dus geen radiateur in, die zit boven de middenconsole achter de dash.
Laatst gewijzigd door Edward op 23 Feb 2013, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- willem de kort
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 20:55
- Locatie: Helmond
Re: nog een keer kachel
CHECK!!!!
nr 14 het ''gat'' oftewel de ''opvangbak'', deze was brandschoon, wel zie op de foto een soort van ''stop''(nr13). bij mij zit er niets, gewoon in het trechtertje een gat ter grote van een 2 euro muntstuk.
nr 14 het ''gat'' oftewel de ''opvangbak'', deze was brandschoon, wel zie op de foto een soort van ''stop''(nr13). bij mij zit er niets, gewoon in het trechtertje een gat ter grote van een 2 euro muntstuk.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: nog een keer kachel
willem de kort schreef:wel zie op de foto een soort van ''stop''(nr13). bij mij zit er niets
Most of the rubber kleppen are removed as instead of them allowing water to run out and stop water coming in when wading, they clog and allow the inlet duct to slowly fill with rain water and if you go wading then the water comes in anyway
Edward you beat me to it only I edited my version by flipping it horizontally so you got a LHD one
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- willem de kort
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 20:55
- Locatie: Helmond
Re: nog een keer kachel
Oke duidelijk, ''de stop'' nr 13 of 31....
,zit er niet in.
Maar ik heb vandaag in de loop van de dag allemaal korte stukjes gereden, hele dag GEEN warmte voelen blazen.
Vanavond reed ik op een stuk wat langer ongeveer 80 km/h en voelde toen de warme lucht wat komen.
Het lijkt maar of er een thermostaat maar twee opties heeft, aan of uit, ik bedoel dat dus de motor echt goed helemaal warm(echt warm) moet zijn en dat de kachel dan pas warme lucht gaat blazen, en niet meer als voorheen bijna warm en dat hij al wat warmte begon te blazen????
Maar ik heb vandaag in de loop van de dag allemaal korte stukjes gereden, hele dag GEEN warmte voelen blazen.
Vanavond reed ik op een stuk wat langer ongeveer 80 km/h en voelde toen de warme lucht wat komen.
Het lijkt maar of er een thermostaat maar twee opties heeft, aan of uit, ik bedoel dat dus de motor echt goed helemaal warm(echt warm) moet zijn en dat de kachel dan pas warme lucht gaat blazen, en niet meer als voorheen bijna warm en dat hij al wat warmte begon te blazen????
Re: nog een keer kachel
RobStewart schreef:[
Edward you beat me to it only I edited my version by flipping it horizontally so you got a LHD one![]()
Rob
JONGEH! Ik ben al blij dat ik dit voor elkaar krijg!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: nog een keer kachel
So it now appears to take longer to get warm air into the cabin than before.
So are the heating controls (temperature and blend) in the same place and more importantly is the warm air still coming out from the vents at the same speed (blower motor) and is the lever on the top of the housing (under No 3 in the diagram) still in the same place ?
Rob
So are the heating controls (temperature and blend) in the same place and more importantly is the warm air still coming out from the vents at the same speed (blower motor) and is the lever on the top of the housing (under No 3 in the diagram) still in the same place ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- willem de kort
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 20:55
- Locatie: Helmond
Re: nog een keer kachel
Eigenlijk is er helemaal niets veranderd, behalve dat ik mijn motor/auto heb afgespoten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten