Als er hier in het dorp meters gaan verschijnen betaal ik gewoon, of pak de fiets. En moet ik eens naar Amsterdam (gelukkig niet te veel
Parkeerbon Amsterdam
Re: Parkeerbon Amsterdam
@Dragon, precies, kies je toch zelf voor? En als je d'r al 10 jaar woont schrijf je toch gewoon in om een vergunning te krijgen?
Als er hier in het dorp meters gaan verschijnen betaal ik gewoon, of pak de fiets. En moet ik eens naar Amsterdam (gelukkig niet te veel
) dan parkeer ik elders en pak het laatste stukkie de trein (ook al zo'n genot
)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Heb ooit in Den Bosch op de grote markt een winkel ingericht. Braaf naar jet politiebureau een parkeervergunning halen (kopen!!) voor de markt en begonnen aan de klus. We hadden de bussen nog niet half leeg of we hadden al twee bonnen te pakken.
Wij die parkeerwachters aangesproken over hoe of wat??? Bleek die parkeervergunning alleen te gelden voor twee of drie vakken aan de andere kant van het plein en laden en lossen mocht maximaal 10 minuten duren!
Kijk dan ben je wat mij betreft de redelijkheid voorbij en die bussen hebben dus ook drie dagen lang op diezelfde plek pontificaal vóór de winkel gestaan!! Uiteindelijk 7 parkeerbonnen gehad.
Dat hebben we fijn laten voorkomen bij de rechter omdat we het niet redelijk vonden dat we A; in 10 minuten moesten lossen en B; we nergens konden ontdekken dat de ontheffing dan alleen gold voor die vakken. De rechter was het met ons eens!

Wij die parkeerwachters aangesproken over hoe of wat??? Bleek die parkeervergunning alleen te gelden voor twee of drie vakken aan de andere kant van het plein en laden en lossen mocht maximaal 10 minuten duren!
Kijk dan ben je wat mij betreft de redelijkheid voorbij en die bussen hebben dus ook drie dagen lang op diezelfde plek pontificaal vóór de winkel gestaan!! Uiteindelijk 7 parkeerbonnen gehad.
Dat hebben we fijn laten voorkomen bij de rechter omdat we het niet redelijk vonden dat we A; in 10 minuten moesten lossen en B; we nergens konden ontdekken dat de ontheffing dan alleen gold voor die vakken. De rechter was het met ons eens!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dragon schreef:iedereen weer blij!? Jij ook, grote DUIM Gerard?
Nee, zeker niet. Ik wilde het er eerst maar bij laten, maar omdat je me uitnodigt:
Als je zo generaliseert over parkeerwachten en zulke l*lverhalen verkondigd, getuig je van weinig respect voor je medemens.
En dat heb je ook al niet voor de overheid; voor wie dan wel denk dan ...
Voor bewoners worden over het algemeen regelingen getroffen als ontheffingen, maand/jaar abonnementen en -zo merkte ik in Dordrecht- zelfs vrijkaartjes, zodat je (beperkt) visite gratis kan laten parkeren.
Dat jij daar toevallig geen 'bewoner' bent is voor jou persoonlijk vast vervelend; daar kan die parkeerwachter echter niets aan doen.
Gerard
P.S. laat het voorkomen bij de rechter zoals Edward. Je ziet, als je echt een punt hebt, krijg je vast gelijk ...
VeeTee schreef:@Dragon, precies, kies je toch zelf voor? En als je d'r al 10 jaar woont schrijf je toch gewoon in om een vergunning te krijgen?![]()
Als er hier in het dorp meters gaan verschijnen betaal ik gewoon, of pak de fiets. En moet ik eens naar Amsterdam (gelukkig niet te veel) dan parkeer ik elders en pak het laatste stukkie de trein (ook al zo'n genot
)
Waar komt toch die vaste vanzelfsprekende aanname vandaan dat alles wat een overheid besluit, dan dus ook logisch en terecht is??
Dus als ik straks de tram wil nemen op de Vijzelgracht in Adam, moet ik maar een extra instaptarief betalen omdat de boel meer gestud moest worden vanwege de NoordZuidlijn??
Een ieder maakt keuzes, natuurlijk.
Maar is dat dan ook een vrijbrief om overal maar een extra prijskaartje aan aan te hangen??
Als mijn buurman naar een operavoorstelling wenst te gaan in de plaatselijke schouwburg, waarom moet ik daar dan aan mee betalen dmv subsidie?
En als ik naar een popconcert ga, kan ik het commercieele toptarief betalen, want dat dient zich zelf te bedruipen.
Niet te beredeneren.
Maar die nederlandse overheid die je overal maar extra voor laat betalen, ik ben er helemaal klaar mee.Maar vooral met dat voor zoete koek maar aannemen.
Tot pakweg in de jaren 80 was parkeren gewoon gratis. Daarna ineens niet.En iedereen slikt het maar.
Maar ik betaal toch al voor de straat? Als in MRB?
Ja, ik weet, een niet uit te komen discussie. Maar dat vastomlijnde denken , daar wordt ik een beetje kriegel van
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
VeeTee schreef: en pak het laatste stukkie de trein (ook al zo'n genot)
je wordt toch niet ook al zo'n treintjes liefhebber hê
@Edward.... mooi dat je gelijk kreeg... DenBosch is daar geloofik best makkelijk in... Ik moest ritregistraties inbouwen bij "gemeente Den Bosch" maar de D2 was te hoog voor hun parkeergarage (1m95) en had geen zin in dakschade... Nu kon in tegenover de ingang op de stoep ruim staan (ruim breed zat om voetgangers, kinderwagens en rolstoelen nog langs te laten) en ben op aanraden van de parkeerwacht die daar toevallig net patroullieerde bij een of ander loket twee straten verder een ontheffing gaan halen.... kostte wel 15 hele euro's voor een dag... maar geen zeik met parkeerbeheer meer gehad.
@Floris
je kunt ook er voor kiezen elders te gaan wonen als het in NL niet bevalt, en uit ervaring kan ik zeggen dat ook dat zijn nadelen heeft.... wat er uit gaat aan uitgaven, uitkeringen, onderhoud infrastructuur en dergelijke moet er ook binnenkomen.... belasting lager? dan merk je dat ook wel als er iets gekregen moet worden...
dat jij dan toevallig een hobby hebt die flink belast wordt (de auto) en een die niet gesubsidieerd wordt (je popconcert) en je buurman toevallig met het gesubsidieerde OV naar het gesubsidieerde klassieke concert gaat..... ja dat valt binnen de generalisatie die onoverkomelijk is bij het besturen van een heel land
gone
Roger B. schreef:je wordt toch niet ook al zo'n treintjes liefhebber hê?
Ech nie Roger, heb de pest pokke hekel aan het OV...
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
tja ...
soms zit het mee, soms zit het tegen.
Op jaarlijks 5 a 6000 parkeer/laad-los bewegingen in amsterdam ongeveer 1 bekeuring. Daarvoor gooi ik geen geld in de meter.
Overigens als ik prive de stad in ga, is het automobiel naar een parkeerplaats aan de rand van de stad (weekends gratis parkeren) en dan tjoeke-tjoeke-tjoeke naar het centrum
love trains
groetjes, Fenna
soms zit het mee, soms zit het tegen.
Op jaarlijks 5 a 6000 parkeer/laad-los bewegingen in amsterdam ongeveer 1 bekeuring. Daarvoor gooi ik geen geld in de meter.
Overigens als ik prive de stad in ga, is het automobiel naar een parkeerplaats aan de rand van de stad (weekends gratis parkeren) en dan tjoeke-tjoeke-tjoeke naar het centrum
love trains
groetjes, Fenna

Nee, zeker niet. Ik wilde het er eerst maar bij laten, maar omdat je me uitnodigt:
Als je zo generaliseert over parkeerwachten en zulke l*lverhalen verkondigd, getuig je van weinig respect voor je medemens.
Nou Gerard, nou kunnen we met z'n allen vannacht onze koppaking lekprikken , zodat we morgen witte rook hebben, en dus vroomer dan vroom kunnen gaan zitten wezen,maarreuh, de gemiddelde parkeerwachter is ,zeker in adam, laat ik het netjes houden , gewoon iemand die onder verplichte werkverschaffing een norm heeft te behalen.
Punt uit.
En nee, daar wordt ik niet vrolijk van.
Maar wacht, ": ja, dat werk moet ook gedaan worden"...
Ja, als in brocollie heeft ook bestaansrecht of zo..
Maar het gaat mij niet om het individeu, maar het systeem wat hem of haar de straat op stuurt.
Namelijk een overheid die een zoveelste inkomstenbron crieert, omdat het kan.
Nou Gerard, nou kunnen we met z'n allen vannacht onze koppaking lekprikken , zodat we morgen witte rook hebben, en dus vroomer dan vroom kunnen gaan zitten wezen,maarreuh, de gemiddelde parkeerwachter is ,zeker in adam, laat ik het netjes houden , gewoon iemand die onder verplichte werkverschaffing een norm heeft te behalen.
Punt uit.
En nee, daar wordt ik niet vrolijk van.
Maar wacht, ": ja, dat werk moet ook gedaan worden"...
Ja, als in brocollie heeft ook bestaansrecht of zo..
Maar het gaat mij niet om het individeu, maar het systeem wat hem of haar de straat op stuurt.
Namelijk een overheid die een zoveelste inkomstenbron crieert, omdat het kan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Roger B. schreef:
@Floris
je buurman toevallig met het gesubsidieerde OV naar het gesubsidieerde klassieke concert gaat.....
Zeg Roger, wil je hiermee kappe asjeblieft?!
M'n hartpillen zijn op!
Dan daarbij, jij riskeert as vrijdag overgslagen te worden qwa keldertaart!
110 HT 200 Tdi 1989.
Gerard schreef:Dragon schreef:iedereen weer blij!? Jij ook, grote DUIM Gerard?
En dat heb je ook al niet voor de overheid; voor wie dan wel denk dan ...![]()
Voor bewoners worden over het algemeen regelingen getroffen als ontheffingen, maand/jaar abonnementen en -zo merkte ik in Dordrecht- zelfs vrijkaartjes, zodat je (beperkt) visite gratis kan laten parkeren.
Dat jij daar toevallig geen 'bewoner' bent is voor jou persoonlijk vast vervelend; daar kan die parkeerwachter echter niets aan doen.
Gerard
P.S. laat het voorkomen bij de rechter zoals Edward. Je ziet, als je echt een punt hebt, krijg je vast gelijk ...
Ik ben het zeer met Gerard eens dat een parkeerwachter of een agent zijn of haar werk doet en beleid uitvoert dat elders is gemaakt. Die persoon verdient dus gewoon respect!
Echter, dat de bewoners ontzien worden is eerder uitzondering dan regel. In Amsterdam werden wij in de jaren '90 al geconfronteerd met betaald parkeren in Oud West omdat kantoorvolk massaal bij on voor de deur parkeerde. Daar ik toen alleen motor reed boeide mij dat geen ene......
Zo ken ik meer mensen die geen ontheffing kunnen krijgen voor hun deur dan wel
Wat onverlet laat dat áls je daar parkeert je moet betalen en dan maar bij de gemeenteraad moet gaan proberen om of het beleid aangepast te krijgen of een ontheffing los te lullen.
Edward van Vugt